ایران گردی

تالاب فوق‌العاده سوستان

تودی تریپ: استان گیلان به عنوان یکی از استان های گردشگری ایران توانسته جمعیت زیادی را به خود جذب کند. لاهیجان یکی از شهرهای گردشگری گیلان است که تالاب های زیبایی دارد. این شهر مکان های زیادی برای گشت و گذار دارد و یکی از این مکان های جذاب تالاب سوستان است. موضوع مقاله ما این بار مربوط به این تالاب است تا بتوانید با داشتن اطلاعات مهم در مورد آن به بهترین شکل ممکن به این مقصد سفر کنید.

پوشش گیاهی منطقه سیستان

در اطراف تالاب سوستان، می توانید جنگل های زیادی با درختان سر به فلک کشیده از جمله توسکا، بید و هزارتو ببینید. یکی از نکات جالب در مورد تالاب وجود پسته دریایی است که طعمی مشابه پسته دارد و حتی حاوی ویتامین هایی مانند C و B و همچنین فسفر و پتاسیم است. این پسته درست در پایان فصل رشد نیلوفر آبی به دست می آید و از اواخر مرداد ماه برداشت می شود. سعی کنید این پسته ها را نخرید زیرا نیلوفرهای آبی احتمال کم شدن دارند و گران فروشی باعث آسیب به این گل و رویش مجدد آن می شود.

تالاب زیبای سوستان

آب و هوای تالاب سیستان

از آنجایی که این تالاب فاصله چندانی با لاهیجان ندارد، آب و هوای آن تفاوت چندانی ندارد. بنابراین، اگر می خواهید از این جاذبه گردشگری دیدن کنید، سعی کنید دمای هوا را در نظر بگیرید. در ماه های فروردین و مهر، دمای هوا معتدل و نسبت به ماه های دیگر کمتر است، پس در سفر به این نکته توجه کنید که در زمستان ممکن است با برف و باد شدید و در تابستان هوای فوق العاده گرم و مرطوب را تجربه کنید. صدمه می بیند رطوبت نیز در اکثر فصول سال به طور متوسط ​​بین 75 تا 80 درصد است، حتی گاهی اوقات به 100 درصد نیز می رسد.

با توجه به اینکه جاذبه های مختلف سوستان در فصول مختلف سال رخ می دهد، بهتر است بدانید که برای دیدن کدام یک از آنها قصد دارید به این تالاب سفر کنید. اگر می خواهید گل های نیلوفر آبی را ببینید، بهتر است از ابتدای خرداد تا پایان شهریور به این منطقه بروید، زیرا این زمان رشد و شکوفه دادن گل هاست.

تالاب زیبای سوستان

اما همانطور که گفته شد، اگر می خواهید زمان مناسبی را برای سفر خود با توجه به آب و هوا انتخاب کنید، اردیبهشت و مهر و حتی تا اواسط آبان زمان مناسبی برای شماست. شاید تابستان به دلیل هوای سخت برای شما آزاردهنده باشد اما می توانید ویلاهای تابستانی نزدیک این شهر را برای اقامت انتخاب کنید تا اذیت نشوید. در نیمه دوم سال سطح آب تالاب بسیار بالاتر است و حتی برای ماهیگیری نیز مناسب است. تعداد پرندگان مهاجر در این فصول کمتر است اما زیبایی طبیعی این دو فصل با رنگ های پاییزی و رنگ سفید برفی بسیار جذاب است.

دیدنی های تالاب سوستان

این تالاب به عنوان یکی از دیدنی های لاهیجان جاذبه هایی دارد که نباید از دست بدهید. لازم به ذکر است که این تالاب به دلیل نبود امکانات رفاهی در اطراف خود نمی تواند بیش از چند ساعت شما را سرگرم کند. همچنین امکان قایق سواری در این تالاب وجود ندارد. اما می توانید از دیگر تفریحات و جاذبه های این تالاب بهره ببرید.

تالاب زیبای سوستان

ماهیگیری: یکی از تفریحات مسافرانی که به این تالاب می روند ماهیگیری است که البته بهتر است برای نگهداری ماهی در این منطقه کمی ماهیگیری را محدود کنید. در تالاب سوستان گونه های مختلفی از ماهی ها وجود دارد که در تابستان به دلیل کاهش حجم آب، میزان آن ها کاهش می یابد.

پرندگان: تالاب سوستان در پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر است و اگر در نیمه دوم سال به این منطقه بروید می توانید پرندگان مهاجری مانند چنگر و هوتکا را نیز مشاهده کنید.

گل های نیلوفر آبی: یکی از زیباترین گل هایی که در این تالاب می توان به آن اشاره کرد، گل نیلوفر آبی است که مورد علاقه بسیاری از افراد است و از گل های آبی است که چیدن آن آسیب جدی به تالاب و اکوسیستم وارد می کند. میکند. به غیر از تالاب سیستان، نیلوفر آبی در نقاط دیگری مانند تالاب های آب شیرین آفریقا، خط استوا، هند و سریلانکا نیز می روید و این مناطق دارای نیلوفرهای آبی مانند تالاب سیستان در ایران نیز هستند. این گل یکی از نمادهای ایران باستان و کرمانشاه محسوب می شود.

تالاب زیبای سوستان

برای رسیدن به تالاب سوستان مسیرهای مختلفی وجود دارد که نزدیکترین آنها 6 کیلومتر فاصله دارد و حدود 15 دقیقه طول می کشد. برای این منظور از خیابان استقلال لاهیجان به سمت شیرودی، سپس به خیابان تربیت معلم و سپس به سمت سوستان بروید. پس از مدتی به کوچه شقایق 5 بروید و مقصد خود را پیدا کنید. از تهران تا تالاب سیستان 340 کیلومتر خواهد بود و ابتدا باید وارد بزرگراه قزوین – رشت شده و در این مسیر ادامه دهید و پس از ورود به جاده سیاهکل به سمت خیابان تربیت معلم رفته و وارد کوچه شاهایق 5 شوید تا به مقصد برسید.

آدرس تالاب سوستان: استان گیلان، لاهیجان، سوستان

منبع: ویلای لوکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا