ایران گردی

تالاب بین المللی استیل؛ چشم‌اندازی جالب در آستارا

تودی تریپ – خدمات مسافرتی: تالاب استیل آستارا که به دریاچه فولاد و دریاچه متحرک نیز معروف است، امروزه به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده است. یکی از ویژگی های بارز این جاذبه نزدیک به جاده، مناظر طبیعی وصف ناپذیر تالاب است که اهمیت آن را دو چندان می کند.

آشنایی با تالاب فولاد آستارا

تالاب ها با ویژگی هایی که دارند، عموما به مکان هایی تبدیل شده اند که بسیاری از مردم به آن توجه ویژه ای دارند. این مناطق شامل سدها، خالاس ها، باتلاق ها و لسب ها و … می باشد. ایران با وجود تالاب های فراوان که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، به یکی از مکان هایی در جهان تبدیل شده است که گردشگران زیادی را به این مناطق می کشاند. یکی از این تالاب ها تالاب استیل است که یکی از مقاصد گردشگری گیلان است.

این تالاب یکی از جاذبه های آستارا است. هستل نامی است که مردم محلی به این تالاب داده اند. تالاب استیل به دلیل مناظر زیبا و محیط اطرافش در بین گردشگران و مسافران محبوب شده است.

تالاب بین المللی فولاد;  دیدگاه جالب در آستارا

علاوه بر این وجود مزارع کشاورزی و پرندگان مهاجر در اطراف این تالاب باعث شده تا افراد زیادی جذب این منطقه شوند به طوری که از سال 1383 یکی از مناطق نمونه گردشگری گیلان محسوب می شود. پس از بارندگی های شدید چند سال پیش، وسعت این تالاب افزایش یافته است، البته باید گفت که به دلیل عدم رسیدگی به این مناطق، تالاب هر روز بیشتر از قبل در حال مرگ است.

بیش از 80 گونه گیاهی و جانوری در این تالاب زندگی می کنند که البته برخی از این گونه ها در شرف انقراض هستند و البته شکار در این منطقه ممنوع است.

پوشش گیاهی: درختان توسکا در قسمت شرقی تالاب و جنگل های سرسبز در غرب قرار دارند. جالب است بدانید که ریشه درختان توسکا در آب است، بنابراین درختان این منطقه دائما در حال حرکت هستند و شاید به همین دلیل به تالاب درختان شناور معروف است.

تالاب بین المللی فولاد؛  دیدگاه جالب در آستارا

پرندگان مهاجر: همه ساله تعداد زیادی پرندگان مهاجر از مناطقی مانند اروپای مرکزی و مناطق قطبی به این منطقه می آیند که در این میان پرندگانی مانند خرچنگ پوزه قرمز از جمله پرندگان کمیاب هستند.

ماهی: گونه های زیادی از ماهی ها مانند کپور و اردک در این تالاب وجود دارد که جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده اند.

سایر حیوانات: این تالاب محل زندگی مارها، لاک پشت ها و nutria است که نوعی موش بزرگ است.

اگر می خواهید از هوای گرم دوری کنید و به دیدن پرندگان مهاجر بروید، فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. از آنجایی که تعداد مسافران کمتر است و می توانید شرایط آب و هوایی بهتری را تجربه کنید. در فصل پاییز، با کاهش سختی هوای تابستان، زمان مناسبی برای برنامه ریزی سفر در این فصل است.

تالاب بین المللی فولاد؛  دیدگاه جالب در آستارا

تالاب های زیادی در شهرهای مختلف شمال کشور وجود دارد که بسیاری از آنها دارای مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیزی هستند که از جمله آنها می توان به تالاب بین المللی امیر کلایه که در شهرستان لاهیجان قرار دارد اشاره کرد.

یکی دیگر از چیزهایی که مردم دوست دارند کمپینگ است. بنابراین اگر قصد دارید چند روز را در اطراف تالاب بگذرانید، سعی کنید این کار را با تجهیزات کامل انجام دهید. برای این کار به چادر گردشگری، کیسه خواب، لباس مناسب و عینک دودی نیاز دارید.

می توانید هم در اطراف تالاب و هم در نزدیکی این منطقه کمپ بزنید. اگر می خواهید برای مدت کوتاهی مانند پیک نیک از این منطقه دیدن کنید، سعی کنید این کار را با تجهیزات کامل انجام دهید.

موقعیت تالاب فولاد

تالاب استیل در استان گیلان و در حدود 7 کیلومتری جنوب مرکز شهرستان آستارا و خارج از جاده اصلی تلاش قرار دارد.

برای رسیدن به تالاب استیل ابتدا به آستارا سفر کنید. از این شهر به سمت جنوب رفته و به جاده آستارا – رشت برسید. پس از حدود پنج کیلومتر به تالاب خواهید رسید.

تالاب بین المللی فولاد؛  دیدگاه جالب در آستارا

در اطراف تالاب جاده کمربندی ساخته شده است که از طریق آن می توان مناظر زیبایی را مشاهده کرد. می توانید از سمت شمال وارد شوید.

تالاب استیل محیطی بکر است که در آن می توان تفریحات محدودی را تجربه کرد. با اجاره قایق های پارویی یا قایق های موتوری می توانید تالاب را کشف کنید.

همچنین، اگر اهل عکاسی باشید، بدون شک سوژه های زیادی برای عکاسی پیدا خواهید کرد، از آب ساکن در تالاب گرفته تا درختان صنوبر. ما همچنین یک پیک نیک را برای بازدید خانواده و دوستان توصیه می کنیم. زمین را پهن کنید و یک روز را با شادی و آرامش در کنار تالاب فولاد سپری کنید.

مکان طبیعت در هر فصلی از سال زیبایی و جذابیت خود را دارد و انتخاب را سخت می کند. با این حال، پاییز بهترین زمان برای بازدید از تالاب استیل است. زیرا در این فصل پرندگان به تالاب می آیند و هوای تابستان کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا