ایران گردی

تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟

تودی تریپ: مسجد سلیمان شهری تاریخی در رشته کوه های زاگرس در استان خوزستان است.

قدمت این شهر زیبا به تمدن عیلام می رسد و یکی از پیشگامان حفاری نفت در ایران بوده است. به جز نفت، دیدنی های مسجد سلیمانیه از آثار تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده این شهر است.

مسجد سلیمان یکی از دیدنی ترین شهرهای استان خوزستان به شمار می رود.

این شهر تاریخی در میان رشته کوه های زاگرس قرار دارد. قدمت مسجد سلیمان به دوره عیلام می رسد. در این منطقه از ایران جاذبه های تاریخی و طبیعی وجود دارد.

شناخت سد شهید عباسپور

سد شهید عباسپور یا سد کارون 1 یکی از بزرگترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران ساخته شده است.

این سد در استان خوزستان و در 50 کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان واقع شده است. این سد قبل از انقلاب، سد رضا شاه کبیر نامیده می شد.

نوع سد بتنی دو قوس است و برای تولید برق آبی، تامین آب آشامیدنی، صنعت کشاورزی و کنترل سیل طراحی و ساخته شده است.

سد شهید عباسپور بر روی بزرگترین و پرآب کشور کارون در فاصله 55 کیلومتری شمال مسجد سلیمان ساخته شده است.

این سد یکی از بزرگترین سدهای ایران است که به صورت دو طاق برای تولید برق آبی، تامین آب شرب، صنعت کشاورزی و کنترل سیل ساخته شده است.

پشت این سد نیز بسیار دیدنی است و مناظر فوق العاده زیبایی دارد.

تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟

آب انبار شهید عباسپور بر روی رودخانه کارون قرار دارد. در دل دریاچه ایجاد شده توسط این سد، جاذبه ای زیبا و سرگرم کننده به نام جزیره کوشک به چشم می خورد.

جزیره کوشک بر اساس تقسیمات ایالتی جزئی از منطقه حفاظت شده شهرستان اندیکا به حساب می آید و در بین گردشگران داخلی و خارجی شهرت زیادی پیدا کرده است.

این جزیره کوچک بسیار زیبا است و در هر فصل زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. اگر عاشق کشف جاذبه های جدید گردشگری و ماجراجویی هستید، سفر به جزیره سد شهید عباسپور را به شما توصیه می کنیم.

نشانی: خوزستان، مسجد سلیمان

درباره جزیره زیبای کوشک

جزیره کوشک پشت یکی از بزرگترین سدهای استان خوزستان یعنی سد شهید عباسپور قرار دارد. در این جزیره کوچک 12 ویلا در فضایی بسیار زیبا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به همراه امکانات تفریحی و اقامتی ساخته شده است.

این جزیره به دلیل طبیعت بکر و زیبا، درختان و علفزارهای پر از گل و گیاه و چشم اندازهای زیبا از دریاچه اطراف سد، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جزیره کوشک به دلیل قرار گرفتن در آب و هوای بسیار مساعد دارای آب و هوای عالی و مطبوع است. نزدیکی رودخانه زیبا و خروشان کارون باعث ایجاد خاک حاصلخیز در جزیره شده است. در نتیجه پوشش گیاهی عالی و فراوانی در این جزیره وجود دارد.

رطوبت بالای هوا در این جزیره به این معنی است که اختلاف دمای قابل توجهی در این منطقه وجود ندارد. اما دوباره در فصل تابستان گرمای هوا هوای گرفتگی ایجاد می کند و تنفس را کمی سخت می کند.

تاریخچه سد شهید عباسپور چیست؟

اگر اهل طبیعت گردی، لذت بردن از مناظر طبیعی و فعالیت بدنی در هوای مطبوع هستید، حتی برای لحظه ای در جزیره کوشک احساس کسالت و خستگی نخواهید کرد.

در زیر شما را با برخی از تفریحاتی که می توانید در این جزیره تجربه کنید آشنا می کنیم:

12 ویلا یک، دو، سه و چهار خوابه در فضایی سرسبز و زیبا در جزیره کوشک ساخته شده است.

با اقامت در این ویلاها می توانید از منظره ای بی نظیر لذت ببرید و اقامتی فراموش نشدنی را تجربه کنید. تمامی ویلاها مجهز به امکانات تفریحی متنوع هستند. این معضل جزیره کوشک را به یک جزیره تفریحی مجهز تبدیل کرده است.

هر ویلا دارای یک فضای سبز خصوصی نسبتا بزرگ با درختان و انواع گل ها است که فضایی برای باربیکیو ایجاد می کند.

همچنین در این فضای سبز آلاچیق و تاب اختصاصی برای استراحت و تفریح ​​مهمانان تعبیه شده است. علاوه بر تمامی این مزایا، زمین فوتبال، سالن ورزشی و همچنین سفره خانه مشترک نیز در دسترس تمامی مسافران است.

علاوه بر این ویلاها زمینی به مساحت 13 هکتار در 24 کیلومتری شهر بهبهان و در کنار دریاچه سد مارون به یک مجموعه تفریحی و ورزشی اختصاص یافته است.

این مجموعه دارای 18 ویلا می باشد که 9 مورد آن سه خوابه و 9 ویلا یک خوابه می باشد. در هر مجموعه امکانات رفاهی کاملی مانند سرویس خواب، مبلمان، میز ناهارخوری، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی و امکان استفاده از بسیاری از تفریحات وجود دارد.

فضایی مدرن و شهری در جزیره کوشک ایجاد شده است. به این ترتیب می توانید تمام امکانات رفاهی و خدمات مورد نیاز خود را در این جزیره زیبا و شگفت انگیز بیابید.

شما می توانید مجتمع اقامتی جزیره کوشک را برای اقامت خود انتخاب کنید و از تمامی امکانات رفاهی لازم برای تجربه سفری بی نظیر بهره مند شوید.

نشانی: خوزستان، 50 کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، سد شهید آباپور

سد شهید عباسپور چه سابقه ای دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا