ایران گردی

به کجا چنین شتابان؟ / با بازداشت مسئولان حافظیه حجاب و عفاف حاکم می‌شود؟

قائم مقام عزت الله ضرغامی موضع و واکنش خود را نسبت به ماجرای جنجالی خواستگاری در آرامگاه حافظ و دستگیری مدیر این مجموعه تاریخی و فرهنگی و مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس به همین دلیل بیان کرد.

علی دارابی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی کشور متنی با عنوان «دولت در درون دولت» به همراه عکسی از مدیر آرامگاه حافظ منتشر کرد که عزت الله ضرغامی از وی تجلیل کرد. بود به مناسبت روز جهانی موزه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره اتفاقات رخ داده در آرامگاه حافظ نوشت: مرد جوان و دختری در میان ازدحام جمعیت در بنای حافظیه شیراز خواستگاری کردند.

وضعیت نامناسب پوشش و حجاب زن به هیچ وجه قابل دفاع نیست. اینکه این برنامه مورد بی توجهی مسئولان حافظیه قرار گرفت و با تأخیر فراوان وارد عمل شدند، جای محکومیت و نقض تعهدات قانونی خود را دارد.

افرادی که در این مراسم ضوابط و مقررات ورود به مجموعه های تاریخی از جمله رعایت حجاب و عفاف را زیر پا گذاشتند نیز مرتکب اقدامی ناشایست و متخلف شدند.

در قانون تکالیف هر دو گروه (کارکنان و متخلفان) مشخص شده است.

اما جای تعجب و تاسف موضع، گفتار و رفتار استاندار فارس و بدتر از آن اقدام دادستانی شیراز در جذب و دستگیری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر کل مجموعه تاریخی حافظیه

با تلاش فراوان مدیر کل با قرار وثیقه موقتا آزاد است و کارگردان «حافظیه» پیش از این دو شب است که در بازداشت به سر می برد. رئیس نهاد ریاست جمهوری، وزرای میراث و دادگستری و… دو روز است که همه تلاش می کنیم، اما این بانوی مومن و الهی – مدیر حافظیه در بازداشت است و پدر و مادر سالخورده اش منتظر و نگران! اما انگار اراده ای برای حل مشکل وجود ندارد!؟

راستی کجا عجله داری؟! با این رفتارها و تصمیمات دادگاه چه چیزی را می خواهیم ثابت کنیم؟!

وظیفه همه این کارمندان دولتی از ترس اینکه با آنها نیز ناعادلانه رفتار شود چیست؟ مگر رهبران به شما نگفتند که با هم خوب رفتار کنید؟ آیا دولت تفکیک قوا و مرزهای قانونی برای همه تعریف نشده است؟

آیا حجاب و عفاف که یک امر شرعی است بر این اعمال حاکم است؟

این نگرش ها و رفتارها و اعمال نتیجه ای جز نفرت و دشمنی و بیگانگی از یکدیگر نخواهد داشت!

جایی برای مدیر نمونه فرهنگی که در هفته میراث (دو هفته پیش) تجلیل شد، نیست!»

بر اساس آنچه در دو روز گذشته در برخی رسانه ها منتشر شد، «مدیر مجموعه حافظیه شیراز با تصمیم مقامات قضایی به همراه دو نفر از حاضران در مراسم خواستگاری بازداشت و اعلام شد مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس تا زمان رسیدگی به پرونده اجازه حضور در دفتر را ندارد.» همچنین گفته شد: «به دلیل تخلفات متعدد پوشش در مجموعه یادمان شیراز و عدم وجود آن. با توجه کارکنان مجتمع یادبود به توصیه های آموزشی ارائه شده و ثبت شکایات بسیاری از مردم در سامانه استعلام عمومی، مجتمع یادبود “کارت قرمز مردمی” دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا