ایران گردی

بهشت سفید ایران کجاست؟ / کوهرنگ؛ بهشتی خنک در قلب زاگرس

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، شهر کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری انگار تکه ای از بهشت ​​را به زمین آورده است. طبیعت بکر، چشمه های معدنی جوشان، دشت های گل های وحشی و مردمی مهمان نواز، این منطقه را به مقصدی ایده آل برای فرار از گرمای طاقت فرسا تابستان تبدیل کرده است.

آسمان سفید در قلب ایران

کوهرنگ در 7 ساعت فاصله با تهران قرار دارد و به بهشت ​​سفید ایران معروف است. این نام به دلیل وجود 10 درصد کل آب های ایران در این منطقه و برف مداوم در ارتفاعات آن است.

بهترین زمان برای سفر به کوهرنگ

بهار و تابستان با آب و هوای مطبوع و مناظر سرسبز بهترین زمان برای سفر به کوهرنگ است. در این فصول دشت لاله های واژگون معروف ترین جاذبه گردشگری کوهرنگ به رنگ های قرمز و زرد تبدیل می شود و منظره ای بی نظیر را خلق می کند.

دیدنی های کوهرنگ

  • غار یخی چما: این غار در ۲۵ کیلومتری روستای چالگرد قرار دارد و همیشه پوشیده از یخ و برف است. غار چما همچنین بزرگترین منبع آب شیرین ایران است.

  • صفحه لاله های وارونه: دشت لاله غلتان با وسعت 3400 هکتار در فصل بهار مملو از لاله های قرمز و زرد است. این دشت در 12 کیلومتری چالگرد و در روستای بناواستکی قرار دارد.

  • پل تاریخی چالگرد: این پل که متعلق به دوره پهلوی است امروزه به عنوان یک جاذبه تاریخی در این منطقه شناخته می شود.

  • چشمه خروشان دایم: این چشمه یکی از چشمه های غنی و مفید منطقه کوهرنگ است که آب آن در سراسر جهان شهرت دارد. املاح موجود در آب این چشمه برای مصارف درمانی مانند پیشگیری از پوسیدگی و درمان سنگ کلیه مفید است.

بهشت سفید ایران کجاست؟  / کوهرنگ;  بهشتی خنک در دل زاگرس

جاده دسترسی کوهرنگ

برای رفتن به کوهرنگ از تهران باید مسیر خود را از شهرهای قم، اصفهان یا کاشان انتخاب کنید. فاصله اصفهان تا کوهرنگ 188 کیلومتر است.

نکاتی برای سفر به کوهرنگ

  • در سفر بهاری به کوه رنگ، از بالا کشیدن لاله های واژگون یا “اشک” و بیرون کشیدن ریشه آنها از خاک خودداری کنید.
  • در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و بارندگی کم، سطوح یخی غار چما نازک و سست بوده و احتمال ریزش وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود در این فصل از غار بازدید نکنید.
  • جمعیت کوهرنگ در سال 1389 حدود 36000 نفر و زبان مردم این منطقه بختیاری است.

کوهرنگ با طبیعت بکر و منحصر به فرد خود، مقصدی ایده آل برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی است. با برنامه ریزی دقیق و اقدامات احتیاطی سفری فراموش نشدنی به این بهشت ​​زمینی داشته باشید.

بهشت سفید ایران کجاست؟  / کوهرنگ;  بهشتی خنک در دل زاگرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا