ایران گردی

بهترین کافه کتاب‌های تهران 1403 + آدرس

بهترین کافه کتاب‌های تهران کجاست؟ تاسیس کافه کتاب، به نظر یکی از بهترین ایده‌ها برای دانش آموزان، دانشجویان و عاشقان مطالعه است. کافه کتاب‌های تهران نه تنها مکانی برای نوشیدن قهوه و میل کردن انواع خوراکی هستند، بلکه فضایی جذاب برای مطالعه و کار نیز به حساب می‌آیند. فضای دوستانه و آرام، دکوراسیون فرهنگی، کتابخانه‌ی مجهز و طراحی زیبا، این کافه‌ها را به فضایی دلپذیر برای گپ و گفت‌های ادبی و فرهنگی تبدیل کرده است. حال اگر شما هم می‌خواهید از این محیط‌های آرام و دلنشین لذت ببرید، تا انتهای این مقاله از تودی تریپ با ما همراه باشید تا شما را با 10 مورد از بهترین کافه کتاب‌های تهران آشنا کنیم.

کافه کتاب چیست؟

قبل از معرفی بهترین کافه کتاب‌های تهران، بهتر است بدانید کافه کتاب چطور محیطی است و چه فضایی دارد. مکانی را تصور کنید با قفسه‌های بلند و پر از کتاب، دیوارهایی که با تصاویر بزرگان و اهل ادب دیزاین شده است و شما می‌توانید درحالی که کتاب مورد علاقه‌ی خود را مطالعه می‌کنید، یک فنجان قهوه‌ی خوش طعم نیز نوش جان کنید؛ این فضایی است که کافه کتاب برای شما فراهم می‌کند. این مکان‌ها به عنوان پاتوق‌های ادبی، محلی برای برگزاری نشست‌ها، کارگاها، درس خواندن و رویدادهای فرهنگی نیز شناخته می‌شوند. بنابراین، کافه کتاب‌های تهران نه تنها محلی برای آرامش و مطالعه هستند، بلکه جایی برای ایجاد ارتباطات جدید و تبادل نظر در دنیای ادبیات و همچنین فضای کاری به شمار می‌روند.

معرفی بهترین کافه کتاب‌های تهران برای مطالعه، کار و گفت‌وگو

تهران، دارای کافه کتاب‌های جذابی با محیط آرامشبخش است که فضای مناسبی را برای کسانی که اهل مطالعه هستند و یا به دنبال مکانی برای کار کردن می‌گردند فراهم کرده‌اند. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین کافه‌ها برای درس خواندن، مطالعه و کار کردن را به شما معرفی کنیم تا از این فضای جذاب بی بهره نمانید.

کافه دارالخلافه

وقتی اسم دارالخلافه را می‌شنویم، سازه‌ای با نمای آجری و نقاشی‌های سنتی که روی طاقچه‌های آن سماور و عکس‌های قدیمی گذاشته‌اند، برای ما تداعی می‌شود. کافه سنتی دارالخلافه دقیقا همچین محیطی را فراهم کرده و فقط چندین قفسه کتاب از نویسندگان بزرگ، میز و صندلی‌های چوبی و لوسترهای جذاب را به دکوراسیون خود اضافه کرده است. شما می‌توانید از منوی کافه هرچیزی که میل دارید، از انواع قهوه و دمنوش گرفته تا کیک‌های خوش طعم، سفارش دهید، کتاب مورد علاقه‌ی خود را از بین 3500 جلد کتاب انتخاب کنید، سپس در یکی از دو فضای باز و بسته بشینید و از آرامش محیط لذت ببرید.

اطلاعات کافه کتاب دارالخلافه در تهران:

  • آدرس کافه دارالخلافه در تهران: خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی، کوچه مظفری خواه
  • شماره تماس کافه دارالخلافه در تهران: ۰۲۱۶۶۷۲۹۴۰۶
  • صفحه اینستاگرام کافه دارالخلافه: darolkhelafebookcafe

کافه کتاب نیمکت؛ بهترین کافه برای درس خواندن

کافه نیمکت یکی از جذاب‌ترین کافه کتاب‌های تهران است که هر هفته بسیاری از جوانان و اهل کتاب‌ها دور هم جمع می‌شوند و به کمک افراد فرهیخته به نقد و بررسی برخی از کتاب‌های مشهور می‌پردازند. اگر دانشجوی دانشگاه تهران باشید و به این کافه بروید قطعا دوستان و هم دانشگاهی‌های خود را آنجا می‌بینید؛ زیرا هم به دانشگاه نزدیک است و هم یکی از پاتوق‌های دانشجویان دانشگاه تهران به حساب می‌آید. وقتی وارد کافه نیمکت می‌شوید اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند آن دیوار در انتهای کافه است که با انواع کتاب‌های معروف در جهان پر شده است، بعد از آن نیمکت‌های کافه شما را به دوران مدرسه می‌برد و لذت کتاب خواندن را چندین برابر می‌کند. در این کافه انواع سالاد، کیک، شیرینی، شیک، قهوه و صبحانه سرو می‌شود که کار کردن و کتاب خواندن را برای شما دلپذیرتر می‌کند.

اطلاعات کافه نیمکت در تهران:

  • آدرس کافه نیمکت در تهران: میدان انقلاب، خیابان 16 آذر، جنب کلینیک 16 آذر
  • شماره تماس کافه نیمکت: ۰۲۱۶۶۴۸۱۶۱۳
  • آدرس صفحه اینستاگرام کافه نیمکت: cafenimkat

کافه کتاب رف؛ بهترین کافه کتاب سنتی تهران

رف یک کافه‌ی سنتی با حیاطی نقلی است که همه‌ی شما را به یک چای کمر باریک قندپهلو میهمان می‌کند. خواندن کتاب در کافه‌ای از جنس تهران قدیم با پنجره‌های رنگی، درهای فیروزه‌ای، تابلوهای سنتی و صندلی‌های چوبی لذت دیگری دارد. کافه رف را می‌توان به عنوان بهترین کافه کتاب شمال تهران معرفی کرد که محیطی بسیار دلنشین و آرام برای مطالعه و کار فراهم آورده است.

اطلاعات کافه کتاب رف در تهران:

  • آدرس کافه رف در تهران: خیابان نیاوران بعد از خیابان مژده در بن بست شریعتی
  • شماره تماس کافه کتاب رف: 02132221610
  • آدرس صفحه اینستاگرامکافه رف: raf
  • ساعت کاری کافه رف: همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰

کافه کتاب ققنوس

ققنوس یکی از بهترین کافه کتاب‌های تهران است که سه فضای متفاوت را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا هرکسی با هر سلیقه‌ای که دارد، خاطره‌ای بی نظیر را از این کافه در خاطر داشته باشد. طبقه‌ی پایین فضای دلنشینی برای قرارهای دو نفره و دورهمی‌های خانوادگی است، از پله‌های پیچی که بالا بروید با اتاقی پر از کتاب که میز و صندلی‌های چوبی در بین آنها قرار گرفته است مواجه می‌شوید، فضای سومی که در این کافه وجود دارد حیاط آن است که با درختان و گل‌های زیبایی دیزاین شده است.

اطلاعات کافه کتاب ققنوس، بهترین کافه کتاب غرب تهران:

  • آدرس کافه سنتی ققنوس در تهران: خیابان انقلاب، خیابان وصال، نرسیده به طالقانی، کوچه شفیعی پلاک1
  • شماره تماس کافه کتاب ققنوس: ۰۲۱۶۶۴۰۳۳۸۶
  • آدرس صفحه اینستاگرام کافه ققنوس: com
  • ساعت کاری کافه ققنوس: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۲

کافه کتاب لاله زار

گاهی دوست داریم به دور از شلوغی‌های شهر و آدم‌های اطرافمان در گوشه‌ای دنج بنشینیم، یک نوشیدنی دلچسب میل کنیم و کتاب مورد علاقه‌ی خود را بخوانیم؛ کافه کتاب لاله زار در یکی از محله‌های قدیمی با فضایی بسیار آرام و ساکت این امکان را برای شما فراهم کرده است. اگر دوست دارید در محیطی با سقف بلند و منظره‌ی زیبا، روی صندلی چوبی بنشینید و یا اگر می‌خواهید کتاب خود را در حالی که روی مبل راحتی نشسته‌اید بخوانید، کافه کتاب لاله زار بهترین گزینه است.

اطلاعات کافه لاله زار در تهران:

  • آدرس کافه لاله زار در تهران: خیابان سعدی، چهارراه مخبر‌الدوله، پشت ایستگاه مترو سعدی، کوچه نقاش باشی
  • شماره تماس کافه کتاب لاله زار: 02133939301
  • آدرس پیج اینستاگرام کافه لاله زار: lalehzar_lounge
  • ساعت کاری کافه کتاب لازه زار: همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۲

کافه کتاب ترنجستان

اگر اهل کافه گردی باشید، قطعا کافه کتاب ترنجستان یکی از بهترین تجربه‌های شما خواهد شد. با ورود به این کافه شما با دنیایی از رنگ و زیبایی مواجه می‌شوید که طراحی آن هر کسی را به خود جذب می‌کند. دیوارهایی پر از تابلوهای زیبا و آثار هنری، میز و صندلی‌های سنتی و راحت، کتابخانه‌ی مجهز و منوی کامل، بخشی از جذابیت‌های کافه ترنجستان است. چیزی که ترنجستان را از دیگر کافه کتاب‌های تهران متمایز می‌کند، فروشگاه رنگارنگی است که در طبقه‌ی اول وجود دارد. در این فروشگاه شما می‌توانید انواع لوازم التحریر فانتزی و معمولی را با بهترین کیفیت و زیباترین طراحی تهیه کنید.

اطلاعات کافه کتاب ترنجستان:

  • آدرس کافه ترنجاستان در تهران: در خیابان انقلاب بین ابوریحان و فلسطین
  • شماره تماس کافه تهران ترنجستان: 0217753977
  • آدرس صفحه اینستاگرام کافه ترنجستان: cafeketabtoranjestanshohada

شهر کتاب فرشته

و اما رسیدیم به آخرین مورد از لیست بهترین کافه کتاب‌های تهران، کافه‌ی شهر کتاب فرشته در خیابان شریعتی. این کافه دو فضای بسته و روباز دارد که هر دوی آنها بسیار زیبا و دلنشین طراحی شده‌اند. در ابتدا که از پله‌ها پایین رفته و وارد کافه می‌شوید، انگار که پا در دنیای اسرارآمیز کتاب‌های گذاشته‌اید که می‌توانید هر یک از آنها را بخوانید و یا بخرید. بعد از اینکه کتاب خود را انتخاب کردید می‌توانید به طبقه‌ی بالا رفته و از کافه بار یک نوشیدنی خوش طعم همراه با یک کیک تازه سفارش دهید، سپس بنشینید و از فضای آرام، منظره‌ی خاص، کتاب جذاب و نوشیدنی دلپذیر خود نهایت لذت را ببرید.

اطلاعات کافه شهر کتاب فرشته:

  • آدرس شهر کتاب فرشته در تهران: خیابان شریعتی، نرسیده به پل صدرا، پلاک 1671
  • شماره تماس شهر کتاب فرشته: 02122607342
  • آدرس صفحه اینستاگرام شهر کتاب فرشته: fereshtehbookcity

کلام آخر

در نهایت، تهران با کافه کتاب‌‎های متنوع و جذابی که در خود جای داده است، فضایی مناسب برای دوستداران کتاب و فرهنگ فراهم کرده است. این کافه‌ها نه تنها مکان‌هایی برای مطالعه و لذت بردن از نوشیدنی‌های خوشمزه هستند، بلکه فرصتی برای برقراری ارتباط با دیگران و شرکت در رویدادهای فرهنگی را نیز فراهم می‌کنند. از کافه کتاب دارالخلافه و لاله زار گرفته تا شهر کتاب فرشته و ققنوس، می‌توانند تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم بزنند. پس اگر به دنبال فضایی آرام و الهام‌بخش هستید، حتما سری به یکی از بهترین کافه کتاب‌های تهران بزنید و از دنیای ادبیات و هنر لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا