ایران گردی

بهترین مقاصد پاییزی برای سفرهای هوایی

برای اکثر مردم سفر فقط در فصل بهار و تابستان لذت بخش است، البته شرایطی مانند اشتغال دانشجویی نیز می تواند دلیل کمتر شدن سفر در پاییز باشد، اما آیا تا به حال عکس های پاییزی شهرهای مختلف را دیده اید؟ شما را هیجان زده نمی کند؟ آیا قدم زدن زیر باران و میان برگ های زرد و نارنجی و لذت بردن از زیبایی های پاییز همراه با زیبایی های شهری دیگر هیجان انگیز نیست. البته برخی از شهرهای ایران در فصل پاییز و برای سفر هوای معتدل و بهاری دارند؟ پاییز خیلی مناسبه

بهترین مقاصد برای سفرهای هوایی در پاییز

سفر هوایی گزینه خوبی برای سفرهای پاییزی به خصوص به مقاصدی مانند جزایر خلیج فارس است. با خرید بلیط هواپیما در کمترین زمان به مقصد مورد نظر خود خواهید رسید و زمان کمتری را تلف خواهید کرد. در عین حال، قطار نیز گزینه جذابی برای سفر به برخی مقاصد در فصل پاییز است. پس اگر می خواهید با هزینه کمتری سفر کنید و در طول سفر از مناظر پاییزی لذت ببرید، با خرید اینترنتی بلیط قطار به یک سفر زمینی بروید.

ایران زیبا در تمام فصول سال زیبا و پر از جاذبه است، در واقع در هر فصل از سال آینده زیبایی های جدیدی از یک شهر یا مکان برای ما نمایان می شود. از جمله شهرها و مکان های مناسب برای سفرهای پاییزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. جزیره کیش

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصدی است که در هر فصلی از سال مورد توجه مسافران قرار می گیرد، اما همانطور که می دانید جزایر جنوبی ایران در فصل تابستان و فصول گرم سال هوای گرم و مرطوب دارند که ممکن است برخی افراد این شرایط را داشته باشند. نمی تواند تحمل کند. آنها باید از سفر خود لذت ببرند. در فصل پاییز هوای جزیره بسیار مطبوع و معتدل می شود و در کنار دریا و دیگر جاذبه های گردشگری کیش می توانید لحظات نابی را رقم بزنید.

  1. جزیره قشم

همانطور که گفته شد، مناسب بودن شرایط آب و هوایی مناطق جنوبی کشور در فصول سرد سال، این مناطق را به مقاصد مناسبی برای سفر در فصل پاییز تبدیل می کند. جزیره قشم یکی از جاذبه های جنوبی ایران است که با بافت سنتی خود شما را در آرامش غرق خواهد کرد.

البته سایر شهرهای جنوبی مانند بوشهر، بندرعباس، چابهار، جزیره هنگام، هرمز، اهواز و آبادان نیز می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای پاییزی باشند.

بهترین مقاصد پاییزی برای سفرهای هوایی

  1. اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای زیبا و جذابی است که در هر فصلی از سال برای سفر مناسب است. زیرا زیبایی آن در هر فصلی از سال تاثیر متفاوتی می گذارد و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. البته یکی از دلایلی که اصفهان را به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفرهای پاییزی معرفی می کنیم، کویرهای زیبای مصر و مرنجاب است.

در واقع، یکی از بهترین زمان ها برای کویر نوردی، پاییز است. زیرا در این فصل کویر از نظر شرایط آب و هوایی در بهترین حالت خود قرار دارد و پاییز فرصتی ایده آل برای کویردوستان برای سفر است.

جاذبه های دو کویر مصر و مرنجاب به قدری زیاد است که نمی توان همه آنها را یادداشت کرد، اما تصور تماشای آسمان شب پر ستاره، راه رفتن روی شن های نرم، موتور سواری، شتر سواری یک امر است. آفرود هیجان انگیز، کاوش در کاروانسرای مرنجاب، چاه کنجه، چاه دستکن، دریاچه نمک آران بیدگل از نزدیک، شب نشینی در کنار آتش و… ذهن گردشگران را منفجر خواهد کرد، چه رسد به تجربه تمام این لحظات در یک سفر پاییزی!

دریاچه نمک اصفهان نیز یکی از جاذبه های این شهر زیبا است و می توانید آن را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهید.

  1. مشهد

شهر مشهد به برکت وجود بارگاه امام رضا (ع) همیشه مملو از مسافر است، همچنین وجود امکانات سفر هوایی باعث می شود تا با خرید بلیط هواپیما به راحتی در کمترین زمان به مقصد برسید.

دلیل اینکه مشهد را برای سفر در فصل پاییز معرفی می کنیم این است که این شهر مناظر بسیار زیبا و گیرایی دارد و پارک های جنگلی زیادی وجود دارد که زیبایی آن ها در فصل پاییز چندین برابر می شود. پارک هایی مانند وکیل آباد، کوه سنگی و پارک ملت، گردش در این پارک ها در فصل پاییز می تواند تجربه ای جدید و فراموش نشدنی از سفر به مشهد را برای شما رقم بزند.

  1. شیراز

اگر می خواهید با خیال راحت به شیراز سفر کنید و از شلوغی بایرام و تعطیلات بهاری دوری کنید، فصل پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. در این صورت علاوه بر اینکه می توانید به راحتی رزرو هتل خود را انجام دهید و کمتر نگران پر شدن ظرفیت هتل باشید، می توانید با آرامش در نقاط دیدنی این شهر مانند حافظیه و باغ شیراز قدم بزنید و از هر نقطه ای که مایل بودید به راحتی عکس بگیرید.

جدای از همه این موارد، رفتن به روستای کلات شیراز در پاییز یکی از آن تجربیاتی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

مقاصدی که نام بردیم تنها قسمت کوچکی از جاذبه های زیبای ایران برای سفرهای پاییزی است و می توانید در فصل پاییز از زیبایی هر گوشه ایران لذت ببرید و خاطره سازی کنید.

بهترین مقاصد پاییزی برای سفرهای هوایی

نکات مهم برای سفرهای پاییزی

پاییز یکی از آن فصل هایی است که چندان قابل پیش بینی نیست. چرا که در ساعات خاصی از روز ممکن است هوا گرم و تابستانی باشد و در بعضی مواقع سرد و بارانی! در واقع عدم یکسان بودن شرایط آب و هوایی، پاییز را بسیار جذاب می کند.

اما این مشکل در سفر می تواند کمی دردسرساز باشد، پس سعی کنید در سفر پاییزی وضعیت آب و هوای مقصد را بررسی کنید و لباس و وسایل را با توجه به شرایط به همراه داشته باشید. نکته دیگر این است که رزرو آنلاین هتل را در اولویت قرار دهید تا وقتی به مقصد رسیدید نگران چک این نباشید.

همچنین پیشنهاد می کنیم هنگام رزرو آنلاین بلیط هواپیما برای سفر، در صورت مشخص بودن مدت زمان سفر، بلیط رفت و برگشت نیز تهیه کنید تا خیالتان از بابت شرایط رفت و برگشت راحت باشد. شاید فکر کنید از آنجایی که پاییز زمان اوج سفر نیست، می توانید به راحتی بلیط تهیه کنید، اما اینطور نیست و ممکن است با این فکر خود را به دردسر بیندازید، تهیه بلیط رفت و برگشت را در اولویت قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا