ایران گردی

بهترین فصل سفر به کویر

تودی تریپ اگر اهل بیابان هستید، باید این را بدانید بهترین فصل برای سفر به کویر ساعت چند است همانطور که می دانید بیابان ها از جمله مکان هایی هستند که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، آب و هوای متفاوتی نسبت به سایر مناطق دارند. این مکان ها دارای هوای گرم و خشک هستند که باعث شده شاهد طبیعتی خاص و منحصر به فرد باشیم. بیشتر علاقه مندان به کویر نوردی فصل هایی را برای پیاده روی در این مناطق انتخاب می کنند که گرما آزارشان نمی دهد.

از آنجایی که انتخاب فصل سرد برای بازدید از آبشارها نامناسب و حتی خطرناک تلقی می شود، بازدید از کویرها در فصل تابستان بسیار سخت و حتی خطرناک خواهد بود. بنابراین در نظر گرفتن فصل مناسب برای یک گردشگری فراموش نشدنی و خاطره انگیز بسیار موثر و ایده آل خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهترین فصل را بشناسید و برای کویرگردی اقدام کنید باید از مشاوره های دقیق و حرفه ای استفاده کنید.

انتخاب بهترین فصل برای سفر به کویر:

میدونی بهترین فصل برای سفر به کویر چه فصلی است قطعا نمی توان گفت که یک فصل بهترین فصل و فصل دیگر بدترین فصل برای کویر نوردی است. نظر علاقه مندان به کویر نوردی کمی متفاوت است. بنابراین تجربه شخصی افراد در این زمینه بسیار موثر تلقی می شود. اگر می خواهید انتخاب عاقلانه ای داشته باشید، باید به عوامل مهمی توجه کنید. توجه داشته باشید که تجربه و تخصص در این زمینه بسیار مهم خواهد بود. بنابراین افرادی که در رشته کویر نوردی آماتور هستند باید زمان مناسب برای کویر نوردی را با دقت بیشتری انتخاب کنند.

اول از همه باید هدف اصلی شما باشد سفر به کویر مشخص كردن. در این صورت می توانید با آگاهی کامل زمان مناسب سفر را انتخاب کنید. اگر از دوستداران آسمان شب کویر هستید، باید به گونه ای از کویر دیدن کنید که هنگام غروب آفتاب به محل اقامت خود برسید. در این صورت می توانید شاهد منظره ای بی نظیر و خارق العاده باشید. در ادامه به فصول مناسب برای بازدید از کویر اشاره می کنیم.

سفر به کویر

فصل تابستان برای کویر نوردی

فصل تابستانی کویر نوردی:

فصل تابستان قطعا به عنوان بهترین فصل برای بازدید از مکان های گردشگری شناخته می شود. حال این سوال پیش می آید که آیا فصل تابستان است بهترین فصل برای سفر به کویر متعجب؟! تابستان یکی از گرم ترین فصل های سال است. قطعا این فصل گزینه مناسبی برای بازدید از نقاط و جاذبه های گردشگری مختلف در سراسر کشور محسوب می شود. توجه به افزایش تقاضای گردشگران برای منابع آبی در این فصل بسیار مهم خواهد بود. کویرهای ایران به دلیل بسته بودن به وسیله رشته کوه های مختلف مانند: زاگرس و البرز و وجود ناهمواری های شرقی و بسیاری موارد دیگر از منابع آب و رطوبت دور هستند. این عامل در کنار عوامل دیگری مانند عرض جغرافیایی و تابش مستقیم خورشید باعث می شود که در تابستان (و بسیاری از فصول دیگر) کویرها هوای گرم و خشک داشته باشند. تفاوت دمای شب و روز در بیابان ها نیز می تواند باعث خشکسالی شود. بنابراین سفر به کویر در فصل تابستان می تواند با بحث های زیادی از سوی گردشگران مواجه شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، برای اینکه در فصل تابستان به کویر نروید بد نیست بدانید که: (آسمان شب کویر در این فصل دارای زیبایی خیره کننده و باورنکردنی است.) بسیاری از مسافران و ستاره شناسان کویر ، گرمای هوا و ته سختی راه را تحمل می کنند تا در دل کویر به آسمان شب بنگرند.

پاییز بهترین فصل برای سفر به کویر است:

اگر ما بخواهیم بهترین فصل برای سفر به کویر قطعا می توان به فصل پاییز اشاره کرد. با شروع فصل سرما دمای هوا به تدریج کاهش می یابد و شرایط برای سفر به کویر بسیار مساعدتر می شود. در فصل پاییز دمای هوا در کویر ایده آل و مطلوب است. بنابراین بسیاری از گردشگران کویر انتخاب این فصل برای کویرگردی را بسیار هوشمندانه می دانند. در این فصل به راحتی می توانید از مکان های مختلف کویر دیدن کنید و شاهد جذابیت فوق العاده آنها باشید. برای برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد، این فصل استفاده از تعطیلات کویر را نیز آماده کرده است. از این رو می توانید به راحتی با گردشگری کویری ایده آل از فعالیت های هیجان انگیز آن لذت ببرید.

سفر به کویر

فصل زمستان برای کویر نوردی

فصل بهار:

از دیگر فصول مناسب برای سفر به کویرفصل بهار است در این فصل به دلیل تعطیلات عید می توان شاهد افزایش بازدیدکنندگان از کویر باشیم. پس اگر اهل شلوغی و شلوغی هستید، می توانید این فصل را برای کویر نوردی انتخاب کنید. در این فصل دمای هوا مساعد و مناسب است.

در نظر داشته باشید که در ماه های آخر بهار دمای کویر شروع به افزایش می کند. بنابراین، اگر به سفر به کویر در فصل بهار علاقه دارید، بهتر است اوایل فصل را برای پیاده روی در این مناطق انتخاب کنید.

بهترین فصل برای سفر به کویر زمستان است:

در پاسخ به این سوال: بهترین فصل برای سفر به کویر ساعت چند است می توانیم در مورد فصل زمستان صحبت کنیم. در این فصل دمای هوا به شدت کاهش یافته و به همین دلیل دمای هوا در کویر نیز کاهش خواهد یافت. بنابراین، بازدیدکنندگان می توانند از تمام مکان های مختلف در بیابان (که در فصول دیگر دارای دمای بسیار بالایی هستند) بازدید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا