ایران گردی

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

سلام جدید خدمات توریستی: پاییز (از اکتبر تا نوامبر در هجری و سپتامبر تا نوامبر پس از میلاد) یکی از بهترین فصل ها برای سفر به ترکیه است. زمانی که در فصل پاییز به ترکیه سفر می کنید، می توانید از مکان ها، شهرها و جاذبه های زیادی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم، دیدن کنید. سفر به ترکیه در پاییز مزیت هایی دارد زیرا فصل تابستان و پرآب به پایان رسیده است و ترکیه از گردشگران بسیار خالی است، اما همچنان می توانید در دریای مرمره یا دریای سیاه شنا کنید.

به همین ترتیب رنگ های زرد، نارنجی و پاییزی به همه شهرها داده می شود. ترکیه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود پلی است بین قاره آسیا و اروپا و بین دو دریای مرمره و دریای سیاه با جزایر فراوان قرار گرفته است. شاید حتی نام بسیاری از این جزایر را نشنیده باشید، اما این جزایر در پاییز مکان بسیار خوبی برای بازدید در ترکیه هستند.

با سلام جدید همراه باشید.

استانبول؛ پاییز همیشه جذاب

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

شهر استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که با شروع فصل پاییز افراد کمی از آن دیدن می کنند.

اما باید بدانید که سفر به استانبول در پاییز بسیار جذاب و دلپذیر خواهد بود.

هوا گرمای سوزان تابستان یا سرما و یخبندان زمستان را ندارد، طبیعت بکر شهر به رنگ‌های زیبا در می‌آید و در خلوت آن راحت‌تر می‌توان به گشت و گذار پرداخت.

سفر پاییز فقط برای کسانی است که عاشق فصل پاییز هستند. سفر به استانبول در پاییز یکی از آن سفرهایی خواهد بود که هرگز فراموش نخواهید کرد.

استانبول در پاییز بسیار آرام خواهد بود، از هتل های استانبول گرفته تا پارک ها و رستوران های شهر شلوغ استانبول، در پاییز بسیار آرام و دلپذیر خواهند بود.

این حریم خصوصی باعث ارزانتر شدن تور استانبول می شود.

خیابان های غرق باران، با برگ های نارنجی و طلایی که روی سنگفرش ها می ریزند، برای پیاده روی های طولانی و تنفس در هوای تازه و خنک پاییزی زنده می شوند.

خبری از بوق زدن ماشین ها یا هجوم جمعیت به مراکز خرید، پارک ها و جاذبه های گردشگری نیست. استانبول در پاییز واقعا دو نفره است!

ماردین; بو کردی

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

ماردین مرکز استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه است. نیمی از مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی و نیمی دیگر به زبان های دیگر صحبت می کنند. ماردین یکی از شهرهای باستانی سوریه است. شهر ماردین دارای ادیان مختلف از جمله مسلمان، یزدی، سریانی، ارمنی، کلدانی، یهودی و نسطوری است که سریانی، ارمنی، کلدانی و نسطوری از شاخه‌های مسیحیت هستند. اکثر مسلمانان اعم از کرد، ترک و عرب از فقه حنفی پیروی می کنند.

به گفته ایرج افشار، در مقدمه کتاب نوادر التبادر به طوفه البهادر، نام این شهر در کتاب کوچک حصار مجم البلدان نیز آمده است. ماردین بیش از سه قرن مرکز حکمرانی گروهی از شاهزادگان سلجوقی ترک به نام های الارتاک یا آرتوکلو (1104-1408 میلادی) بود و جهانگیرشاه آگ کویونلو برادر اوزون حسن نیز 23 سال در این شهر حکومت کرد. (1446-1469 م).

تقریباً در نیمه راه راس العین و نصیبین و در شمال آن، قلعه نظامی بزرگ ماردین قرار داشت. قلعه ماردین در قرن چهارم هجری قمری «باز» نام داشت و پناهگاه شاهزادگان عرب حمدانی بود. این قلعه بر فراز کوهی قرار داشت و در ضلع جنوبی آن شهرک بزرگی ایجاد شد که در قرن ششم هجری آباد و پرجمعیت شد. این آبادی بازارها، کاروانسراها، مدارس و رباط فراوان داشت. خانه های آن مانند پلکانی بر روی هم ساخته شده بود و هر کدام از خانه ها رو به پایین خانه بود و مانعی برای پشت بام ها وجود نداشت. ابن بطوطه که ماردین را در قرن هشتم هجری دیده است می گوید که شهر بزرگی است و پارچه های پشمین زیادی در آن بافته می شود. در آن زمان قلعه ماردین مانند قلعه حلب به «قلعه الشهبه» و همچنین «قلعه کوهستان» معروف بود.

کاپادوکیه؛ پاییز جادویی

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

کاپادوکیه سرزمینی رویایی در دل صخره های زیباست. پرواز با بالون بر فراز شهری سنگی پوشیده از صخره های بزرگ و کوچک و طبیعتی که از مواد مذاب آتشفشانی در گذشته شکلی منحصر به فرد به خود گرفته است، سفری فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. اگر به طبیعت بکر و افسانه های قدیمی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را دنبال کنید تا با یکی از نقاط گردشگری مرموز و جذاب ترکیه آشنا شوید. با سفربانک همراه باشید تا بدانید کاپادوکیه کجاست.

شهر کاپادوکیه زمانی بخشی از امپراتوری روم باستان بوده و قدمت آن به 4000 سال قبل می رسد. در گذشته های دور ساکنان این مناطق در دل این صخره ها و صخره های حاصل از فرسایش شروع به ساختن سازه ها و مکان هایی برای زندگی کردند که حاصل این سازه ها شهری بود که تا چشم سنگی بود. می توانست ببیند. کلیساهای میان غارها با معماری خاص و تونل های ساخته شده، موزه گورمه و شهرهای زیرزمینی درینکویو و کایماکلی از جاذبه های معروف این شهر توریستی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا