ایران گردی

بهترین زمان سفر به اصفهان

شهر زیبای اصفهان یکی از شهرهای معروف و دیدنی ایران است که به عنوان یک موزه بزرگ آثار تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. این شهر که در دنیا به نصف جهان معروف است در فصول مختلف سال جاذبه های زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. از ساختمان ها و عمارت های باستانی گرفته تا موزه ها و پل های تاریخی؛ اصفهان جاذبه های زیادی برای کشف دارد. اما بهترین زمان برای رفتن به نیمه راه دور دنیا چه زمانی است؟ برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

در چه فصلی به اصفهان سفر کنیم؟

به طور کلی یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از سفر باید به آن توجه کرد، شرایط آب و هوایی شهر مقصد است. از آنجایی که اصفهان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی یکی از شهرهای چهار فصل ایران است. دانستن شرایط آب و هوایی در هر فصل از سال به شما کمک می کند تا هنگام تهیه وسایل سفر خود تصمیم بهتری بگیرید. در ادامه به بررسی شرایط سفر به اصفهان در هر فصل از سال می پردازیم.

فصل بهار در اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان از اوایل فروردین تا اواسط خرداد است. در فصل بهار این مکان به اوج زیبایی خود می رسد. بر همین اساس در فصل بهار هوای اصفهان مطبوع و پارک های آن مملو از درختان سرسبز و گل های رنگارنگ می شود. همچنین می توانید از پیاده روی در کنار رودخانه زیبای زاینده رود یا پل های تاریخی آن مانند سی سه پل و خواجو لذت ببرید.

در فصل بهار از کویرهای نزدیک شهر مانند کویر ورزنه دیدن کنید. البته حواستان باشد که اگر در تعطیلات نوروزی به اصفهان زیبا سفر کنید با ترافیک در شهر مواجه خواهید شد. به همین دلیل قبل از خرید بهتر است بلیط اصفهانبرنامه سفر خود را برای بعد از عید تنظیم کنید. در نهایت اگر بخواهیم بهترین و دلپذیرترین ماه سال را برای پیمودن نیمی از جهان انتخاب کنیم، قطعا اردیبهشت ماه خواهد بود.

فصل تابستان در اصفهان

به طور کلی به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، تابستان یکی از شلوغ ترین فصل های سال برای سفر است. از آنجایی که فصل تابستان در شهر اصفهان گرم و خشک است. گردشگرانی که از گرما دوری می کنند، این فصل را برای سفر خود انتخاب نمی کنند.

البته این سوال مربوط به محل سکونت شما نیز خواهد بود; توجه داشته باشید که اگر در شهرهای گرمسیری جنوبی مانند بندرعباس، اهواز یا آبادان زندگی می کنید، قطعا هوای اصفهان در تابستان برای شما بسیار مطبوع خواهد بود. از طرفی در این فصل می توانید از ساعات روز نهایت استفاده را ببرید و از جاذبه های گردشگری در نیمه راه دنیا دیدن کنید.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان

فصل پاییز در اصفهان

لازم به ذکر است که هوای اصفهان از اواخر شهریور تا اوایل آبان معتدل است. برگ های زرد ریخته شده خیابان چهارباغ و فضای رنگارنگ و گرم پارک های حاشیه زاینده رود بر جذابیت این شهر در فصل پاییز می افزاید تا سفر شما به اصفهان خاطره انگیزتر شود. همچنین می توانید در آبان ماه که هوای شهر معتدل است به کویرهای نزدیک اصفهان بروید. علاوه بر زیبایی برگ های پاییزی برای ثبت خاطرات از نیمه راه جهان، شهر در این زمان شلوغ نیست.

به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین زمان ها برای سفر به شهر زیبای اصفهان، پاییز است. زیرا با پایان تعطیلات و سفرهای تابستانی و خنکی هوا; در این شهر می توانید تنهاترین و رویایی ترین لحظات را سپری کنید. از طرفی دوستداران عکاسی و هنرمندان نباید روزهای دیدنی پاییزی اصفهان را در کنار دیدنی های تاریخی از دست بدهند.

فصل زمستان در اصفهان

یکی از ارزان ترین فصل ها برای سفر به اصفهان زمستان است. در این فصل به دلیل کاهش تعداد مسافران، سفر خود را با قیمت کمتری برنامه ریزی کنید. اصفهان در زمستان بهشت ​​اسکی بازان است. بنابراین می توانید از آذر تا اسفند از اسکی در کوه های اطراف اصفهان لذت ببرید.

همانطور که اشاره شد؛ محل سکونت هر فرد در انتخاب زمان سفر تاثیر دارد. برای مثال اگر در سردترین شهرهای کشور مانند تبریز، ارومیه یا اردبیل زندگی می کنید، زمستان سرد اصفهان برای شما مانند فصل بهار است. پس در بستن چمدان های خود برای سفر در این فصل شک نکنید و به دیدن مکان های معروف اصفهان مانند میدان نقش جهان و پل کاجو بیایید.

از سوی دیگر، اگر ساکن شهرهای گرمسیری جنوبی هستید، فصل زمستان در نیمه راه برای شما سرد خواهد بود و ممکن است سفر چندان خوشایند نباشد. به همین دلیل توصیه می شود چند ماه صبر کنید و در فصل بهار که هوا معتدل است به این شهر سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان

و در نهایت

اصفهان به دلیل قرار گرفتن در کویر مرکزی ایران و مجاورت با کوهستان، یکی از چهار شهر فصلی ایران محسوب می شود. بنابراین، در هر فصلی از سال، قطعاً از جاذبه های آن شگفت زده خواهید شد. به همین دلیل است که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای گشت و گذار و لذت بردن از دیدنی های اصفهان به این شهر می آیند. اگر شما هم می خواهید از این فرصت استفاده کنید؛ برای خرید بلیط اصفهان و رزرو هتل به سایت فلای تودی مراجعه کنید. به نظر شما کی باید بریم اصفهان؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا