ایران گردی

بهترین زمان بازدید از قلعه رودخان

تودی تریپ: قلعه رودهان گیلان یکی از مهم ترین قلعه های تاریخی و نظامی ایران است که در شهر فومن و در میان درختان جنگلی قرار دارد. این قلعه مستحکم و تسخیرناپذیر در طول تاریخ خود فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون یکی از مهم ترین دیدنی های فومن به شمار می رود که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

قلعه رودان; تاریخی و دیدنی

گیلان در گذشته به دو منطقه بی پس یا گیلان غربی و بیه پش تقسیم می شد و فومن سال ها مرکز گیلان غربی بود که باعث شد قلعه ای مستحکم برای حفاظت از این منطقه ساخته شود. قلعه رودخان فومن در زمان ساسانیان و در زمان حمله اعراب به ایران ساخته شد و در دوره سلجوقیان بازسازی شد. این قلعه در مکانی مناسب با استفاده از مصالح پایدار و اشکال هندسی مختلف ساخته شده است. در واقع میلیون ها قطعه سنگ در اندازه های مختلف در ساخت این قلعه دیده می شود و آجر نیز در طبقات بالای برج ها به کار رفته و سقف ها و طبقات را می پوشاند.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه رودان

همچنین در قسمت‌های درها، پوشش داخلی سقف طبقات اول، برج‌ها و بلوک‌های مسکونی و پنجره‌ها چوب وجود دارد و به دلیل رطوبت زیاد هوا در این منطقه ملات گچ، ساروج و آهک وجود دارد. استفاده شده. همراه با خاکستر استفاده می شود.

این قلعه بر روی رودخانه دژ رودگان یا روگان قرار دارد که بعدها به قلعه رودان تغییر یافت. کلمه رودخان مخفف رودخانه است و قلعه رودخان به معنای قلعه نزدیک رودخانه است. در زبان تالشی به این قلعه تپه راخون می گویند که در واقع قلعه اصلاح شده رودخان است. نام های دیگری مانند هزارپلچ، حسامی، سکسار، سگسار و سگسال نیز وجود داشت.

بازدید از قلعه رودهان تنها برای تماشای این بنای تاریخی نیست، بلکه می توان فعالیت های دیگری نیز برای لذت بردن از این منطقه داشت. پس از رسیدن به پارکینگ، بقیه راه را باید پیاده طی کنید. در ابتدای مسیر باید از گذرگاه سنگفرش شده عبور کنید و در دو طرف این منطقه مغازه های سوغاتی فروشی و رستوران های محلی وجود دارد که با غذاهای لذیذ شما را جذب می کند و همچنین می توانید در آتلیه عکاسی کنار خیابان عکس یادگاری بگیرید. رستوران ها.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه رودان

بعد از این قسمت به قسمت سختی می رسید که باید هزار پله را طی کنید.

زمان بهتری برای بازدید از قلعه رودان است

قلعه رودان در فصل بهار: در این فصل سرسبزی و طراوت جنگل، هیاهوی رودخانه، هوای مطبوع و مطبوع. موسیقی زیبای طبیعت در این مکان می نوازد و مردم را به خود فرا می خواند. بهار بهترین زمان برای بازدید از قلعه شگفت انگیز رودان است.

قلعه رودان در تابستان: این قلعه در تابستان پذیرای گردشگران زیادی است که برای فرار از گرمای تابستان به قلب جنگل فومن می روند و برای سفر به اعماق تاریخ راه رسیدن به قلعه را در پیش می گیرند. اگرچه گرمای هوا در کنار رطوبت جنگل در این فصل می تواند کمی آزاردهنده باشد.

قلعه رودان در پاییز: رودهان در پاییز زیبایی مسحورکننده ای دارد. تنوع طبیعت و جنگل منظره زیبایی به این قلعه بخشیده و جادوی آن را دو چندان می کند.

قلعه رودان در زمستان: در زمستان این قلعه جذابیت خاص خود را دارد. پوشیده بودن این مکان با مروارید و دانه های سفید مانند برف آن را بسیار دیدنی کرده است، گویی لباس سفید یکدستی به تن کرده و به خواب زمستانی رفته است.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه رودان

اما لازم به ذکر است که در فصول سرد سال به دلیل وسعتی که قلعه رودان در آن قرار دارد و بارش شدید برف و باران، رفتن به این قلعه دشوارتر از سایر فصول سال است و همه نمی توانند. دریافت آن اجازه می دهد. پس زمان سفر خود به این قلعه جادویی که یکی از زیباترین مکان های گیلان است را به ترتیب در فصول بهار، پاییز و تابستان انتخاب کنید.

ساعات بازدید: ترم اول از ساعت 8 الی 18 ترم دوم از ساعت 8 الی 16

قلعه رودان در دل جنگل قرار دارد و برای رسیدن به آن باید پله های زیادی را طی کرد. پس باید برای صعود آماده شوید. از این رو:

هنگام بازدید از قلعه رودهان حتما کفش مناسب بپوشید تا در هنگام کوهنوردی خسته نشوید زیرا کل زمان رفت و برگشت نزدیک به سه ساعت طول می کشد.

وسایل غیر ضروری را با خود حمل نکنید. تنها چیزهایی که در هنگام کوهنوردی به آن نیاز دارید وسایل شخصی مانند دوربین و البته آب آشامیدنی است.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه رودان

داشتن عصا یا عصا برای بالا رفتن از پله ها نیز کمک خوبی است. اگر در فصل بارندگی به این مکان می روید، یک پانچو بارانی به همراه داشته باشید تا در باران خیس نشوید.

پول نقد همراه داشته باشید زیرا پیشخوان ورودی قلعه ممکن است کارتخوان نداشته باشد یا ممکن است خراب باشد، پس از این که پس از این همه راه رفتن از ورود منع شوید، تجربه خوشایندی نیست! پس حداقل به اندازه بلیط ورودی پول در جیبتان داشته باشید.

بالا رفتن از پله‌های قلعه رودهان برای افراد مسن، کودکان و افرادی که آمادگی جسمانی ندارند و بیماری‌های قلبی عروقی دارند، می‌تواند سخت باشد. پس در سفر به این مکان، هنگام انتخاب همراهان خود این لحظه را در نظر بگیرید.

اگر قصد دارید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید، بهتر است از صبحانه و غذای مناسب استفاده کنید، زیرا ممکن است در رستوران های پایین قلعه با قیمت های غیرمنتظره ای مواجه شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا