ایران گردی

بهترین روستاهای گرمی در اردبیل

تودی تریپ: در گرمی روستاهای زیادی برای گشت و گذار و تفریح ​​وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به روستای خان کندی، روستای کالابرزند، روستای آزادلو، روستای تولون، روستای شاه تپه سی و روستای اینی اشاره کرد که هر کدام دارای مناطقی از زیبایی های طبیعی هستند. کوه ها، رودخانه ها و چشمه های زیبایی برای لذت بردن وجود دارد.

علاوه بر این، زیارتگاه های متعددی مرتبط با امام زادگان در این روستاها وجود دارد.

شهرستان گرمی در شمال شرقی اردبیل و در ارتفاع 1100 متری قرار دارد و فاصله آن از اردبیل 108 کیلومتر است. آب و هوا در تابستان گرم و در بقیه فصول معتدل و مطبوع است.

منطقه گرمی یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی آذربایجان است که پایه اولیه آن را اقوام اشکانی (اشکان) بنا نهادند.

رودخانه های مهم آن زینگیر (تپه چای)، زینگیاد (شور دره)، گرمی چای (تولون) و برزند چای (ساری قمیش) است.

گرامی منطقه ای کشاورزی و دامپروری است و محصول کشاورزی آن غلات، علوفه، صیفی جات، گیاهان علوفه ای و انواع میوه ها است.

روستای قلعه برزند

روستای برزند در شهرستان گرمی به همراه چندین روستای مجاور بقایای شهر تاریخی برزند است که در حمله مغول به کلی ویران شد.

شهر قدیمی برزند به شهر سوخته نیز معروف است. روستای برزند دارای آب و هوای گرم و طبیعتی پاک و مطبوع است.

بهترین روستاهای گرم اردبیل

جاذبه مذهبی این روستا صحن محمد بن حنفیه از نوادگان امام اول شیعیان است.

این روستا که به عنوان نمونه گردشگری معرفی شده است در بخش مرکزی شهر گرمی در 30 کیلومتری قسمت انگوت گرمی و 20 کیلومتری گرمی در ارتفاع 1090 متری قرار دارد.

این روستا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله امامزاده و قبرستان تاریخی قلعه افشین، بقایای سرلشکر عباسی، تپه موسیقی، یاریم تپه سی، باغات و کوچه باغ ها، رودخانه برزند چای، کمپینگ آشیر شاهسون مغان می باشد.

روستای آزادلو

مرکز روستای آزادلو روستای «آزادلو» است که در نقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این منطقه دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و در تمام ماه های بهار و تابستان گردشگرانی از سراسر ایران به آنجا می آیند. این روستا از شمال و شرق با جمهوری آذربایجان و از جنوب با روستای آجارود شرقی و از غرب با جمهوری آذربایجان همسایه است. در بخش مرکزی شهر گرمی.

همچنین وجود چند صد هکتار باغ مختلف در این روستا از دیگر مزیت های مهم این منطقه است.

بهترین روستاهای گرم اردبیل

روستای تولون

این روستا در استان اردبیل و بخش مرکزی شهرستان گرمی در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرمی مغان و در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این روستا به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه ها دارای معماری زیبا و منحصر به فردی به نام ماسوله است و در زمره روستاهای گردشگری زیبای ایران قرار دارد.

تولون دارای چمنزارهای سبز پوشیده از انواع گیاهان و گیاهان دارویی و گلهای رنگارنگ، دریاچه ها و چشمه هایی با آب سرد خود به خودی که اعصاب را آرام می کند و جویبارهای روان است.

کوه های اطراف روستای کن کندی (قبله داشی و قلی تاش) سرچشمه رودخانه تولون (تولون چای) یکی از مهمترین رودخانه های فصلی شهرستان گرمی است که پس از پیمودن مسیر دارای شیب تند است. بین روستاهای لسگا دراق، عزیزلو، تولون، سلیمانالو، مشهدالو، قشلاق و روستای تنگ در نهایت به شهر گرمی می رسد که برخی آن را «گرمی چای» می نامند.

این رودخانه در مرز جمهوری آذربایجان به رودخانه بالگر چای یا بالهارود می ریزد و در شهرستان بیلای سوار وارد خاک جمهوری آذربایجان می شود.

این روستا در زمان نادرشاه از شهرت خاصی برخوردار بود.

روستای تولون به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه دارای مراتع سرسبز پوشیده از انواع گیاهان و گیاهان دارویی و گل های رنگارنگ، دریاچه ها و چشمه های آب سرد، محل اعصاب و اعصاب و جویبارهای روان است که پذیرای مهمانان است. و هر ساله گردشگران از سراسر کشور. آنها برای استراحت و آرامش به تولون سفر می کنند.

بهترین روستاهای گرم اردبیل

روستای شاه تپه سی

روستای شاه تپه مربوط به دوره اشکان و یکی از روستاهای تاریخی و مهم شهرستان موگان و دهستان برزند است. در شمال غربی روستای موگان بین روستاهای مجید لو، علیشان کشلاگی و تیکانلو در محل تلاقی برزند قرار دارد. و رودخانه های ساری کومیش. این روستا به دلیل وجود تپه تاریخی شاه تپه سی که قدمت آن به اوایل اسلام و حتی قبل از آن برمی‌گردد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روستای اینی

روستای اینی در استان اردبیل قرار دارد. این روستا بزرگترین روستای جلگه مغان به شمار می رود.

روستای اینی خود به سه قسمت تقسیم می شود: روستای گورنو اینی، روستای دلنو اینی و روستای اینی میانه که مرکز این سه روستا است، روستای گورنو اینی بزرگترین روستای اینی است.

روستای اینی جاذبه های گردشگری زیادی دارد. از جمله این آثار می توان به: اینی قالاسی، شهر قدیمی دیگری بر روی تپه های باستانی، آتشکده ها (اجاق ها) و مسجد غریبان، جنگلی برای تفریح ​​اشاره کرد.

به دلیل قرار گرفتن این روستا در مناطق کوهستانی و ناهمواری های اطراف این روستا دارای آب و هوای مطبوعی است که اطراف آن را جنگل فرا گرفته است.

بهترین روستاهای گرم اردبیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا