ایران گردی

بهترین خانه و خیابان‌های جلفای اصفهان

تودی تریپ: خانه های تاریخی منطقه جلفا اصفهان از آثار ارزشمند و باستانی این شهر هستند. در تمام قسمت ها و قسمت های این خانه های تاریخی نشانه های منحصر به فردی از هنر صنعتگران و هنرمندان به وضوح دیده می شود.

خیابان های محله ارامنه جلفا اصفهان، این خود دیدنی است. وقتی در این خیابان ها قدم می زنید، باور نمی کنید که چنین مکان زیبا و رمانتیکی وجود داشته باشد. هر دقیقه که قدم می گذارید، احساس می کنید که از تونل زمان به دوران باستان قدم گذاشته اید و حال و هوای آن دوران را حس می کنید.

سرگردان در جلفا اصفهان

معماری بناهای قدیمی جلفای جدید اصفهان بسیار خاص و فوق العاده است. خب طبیعتا اولین کاری که ارامنه بعد از مهاجرت به ایران انجام دادند ساختن خانه بود. در ابتدا از مصالحی مانند سنگ برای ساختن خانه در محله جلفای نو اصفهان استفاده کردند. منطقه ای که جلفای نو در آن قرار دارد منطقه ای نیمه کوهستانی محسوب می شود.

بهترین خانه ها و خیابان های جلفا اصفهان

به همین دلیل در ساخت خانه های این منطقه از انواع سنگ های تراش خورده استفاده می شد. معماری خانه های این منطقه بسیار خاص و زیبا است. از طرفی خانه ها به سبک نیمه اروپایی هستند و می توان انواع کلیساها را دید.

از سوی دیگر می توان تاثیر معماری سنتی را در این نقطه از اصفهان به طور کامل مشاهده کرد. آمیختگی ادیان در منطقه جلفای اصفهان به وضوح نمایان است. می توانید آتشکده و کلیسا را ​​در کنار هم شاهد باشید و فرهنگ بزرگ مردم اصفهان را نشان می دهد.

بهترین خانه های قدیمی جلفا

ربع جلفا بیش از 400 سال قدمت دارد. بنابراین خانه های قدیمی زیادی در این محله یافت می شود. این خانه های زیبا و تمیز یکی از جاذبه های اصلی منطقه جلفا است. در ادامه با برخی از خانه های قدیمی جلفا آشنا می شویم.

خانه و مدرسه فرانسویان: این بنای قاجاری در سال 1376 توسط دانشگاه هنر اصفهان خریداری و مرمت شد و در حال حاضر به عنوان محل آموزشی گروه مرمت آن دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

خانه تاریخی هونس و خانه تاریخی مسیو آراکل: هر دو خانه دارای محوطه بسیار جذابی هستند و در حال حاضر به عنوان رستوران و کافه مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین خانه ها و خیابان های جلفا اصفهان

خانه های تاریخی دیوید و سوکیاس: هر دو خانه در نزدیکی مدرسه فرانسوی قرار دارند و از زیباترین خانه های قدیمی منطقه جلفا هستند.

برخی از مردم مخالف تغییر کاربری خانه های تاریخی و تبدیل آنها به کافه و رستوران هستند، در حالی که برخی دیگر از این کار استقبال می کنند. در هر صورت وظیفه ما شهروندان این است که در حفظ و نگهداری این بناها کوشا باشیم و در هنگام بازدید به آنها آسیبی وارد نکنیم.

بهترین خیابان ها و کوچه های منطقه جلفا

شاید بیشتر مردم منطقه جلفا را با کلیساهایش به یاد داشته باشند. اما هر گوشه از این محله جذاب است. حتی خیابان ها و کوچه های جلفا آنقدر دیدنی است که تصمیم گرفتیم در این قسمت تعدادی از دیدنی ترین خیابان ها و کوچه های این محله را به شما معرفی کنیم.

کوچه سنگ تراش ها: یکی از زیباترین گذرگاه های اصفهان که در منطقه جلفا قرار دارد، کوچه سنگ تراش ها است. این کوچه سنگفرش پر از آرامش و حال و هوای خوب و یکی از اصلی ترین نقاط گردش در منطقه جلفا است.

بهترین خانه ها و خیابان های جلفا اصفهان

کوچه لتترا: خانه های این کوچه پر پیچ و خم اکثرا قدیمی هستند. در زمان های قدیم، مردم کوچه لتترا از طریق پشت بام ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند.

خیابان خاقانی: یکی از معروف ترین خیابان های منطقه جلفا که دارای چندین کافه، رستوران، مراکز خرید، گالری های هنری و بازار جلفا است. بازدید از این خیابان یکی از کارهایی است که در اصفهان باید انجام شود.

محله جلفا پر از حس خوب و آرامش است. حتی خیابان های محله هم حس خوبی به شما می دهد. در سفر به اصفهان از منطقه جلفا و کوچه ها و خیابان های آن به راحتی عبور نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا