ایران گردی

بهترین جنگل برای کمپینگ در تالش

تودی تریپ: در سفر کارناوالی دیگر به گیلان می رویم، این بهشت ​​بی نظیر و همیشه سبز.

راه را به سمت تلاش و به سمت تلاش ادامه می دهیم پارک جنگلی سیاه داران ما در حال رسیدن هستیم

پارک سیاه داران که با درختان تنومند بلوط در سال های نه چندان دور فضایی بکر داشت که هیچ کس به آن وارد نمی شد و به دلیل سکونت ییلاقی اهالی به سیاهداران معروف شد.

در زبان تالشی «دار» به معنی درخت و سیاه داران به معنای درختان سیاه است.

زیبایی منحصر به فرد این منطقه همیشه شناخته شده است. در ورود پارک جنگلی سیاه تالش خودتان را بشویید، این زیبایی برای شما معنا پیدا می کند و آن را لمس خواهید کرد.

مناظر دلپذیری که در هر فصل با رنگ های جذاب چشمان شما را نوازش می دهد و رایحه ای از نشاط و شادابی را برای شما به ارمغان می آورد.

تجربه هیجان انگیز فراموش نشدنی در سورتمه تلاش با منظره دلپذیر و تماشای غزال و آهو وحشی از این پارک لذت سفر را برای شما دوچندان می کند.

بهترین پارک جنگلی گیلان

پارک جنگلی سیاهداران یکی از مرتفع ترین نقاط تلاش و دارای بالاترین رتبه است.

کارشناسان هنوز نمی دانند جنگل های شمال ایران از چه زمانی ایجاد شده اند و قدمت آنها چقدر است. تنها اطلاعاتی که در مورد طول عمر جنگل ها داریم این است که آنها از 3 تا 5 میلیون سال پیش وجود داشته اند.

بهترین جنگل کمپینگ تالش

در گذشته تراکم درختان به حدی بود که مردم راهی به این جنگل نداشتند. در آن زمان جنگل سیاه یکی از خطرناک ترین جنگل های شمال کشور بود.

متاسفانه یا خوشبختانه با گذشت زمان از تراکم درختان جنگلی کاسته شد و اهالی تابستان در این منطقه ساکن شدند و روستایی به نام سیاهداران ساختند.

با گذشت زمان شهرداری و مردم این جنگل را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کردند و امکانات مختلفی را به آن اضافه کردند.

در حال حاضر گردشگران علاوه بر طبیعت گردی و کوه نوردی می توانند از فعالیت های مختلفی در این پارک لذت ببرند.

سیاهدار از این کلمه دو معنی دارد. گروهی از صاحب نظران می گویند این کلمه همان سپهدار است که ما اکنون به آن سپهدار می گوییم.

گروهی از متخصصان زبان و ادبیات فارسی نیز معتقدند سیاه داران مقامات خاصی بودند که لباس رسمیشان سیاه بود و از این رو به آنها سیاه داران می گفتند.

البته در برخی از کتب فارسی سیاهدار به معنای سیاه پوش به کار رفته و لزوماً اشاره به این خادمان ندارد.

نام جنگل سیاهداران نیز برگرفته از این پوشش سیاه است. در این جنگل درختان سر به فلک کشیده ای وجود دارد که اکثر آنها بلوط هستند.

این درختان سایه سنگینی روی زمین می گذارند و از رسیدن نور خورشید به زمین جلوگیری می کنند.

این باعث شد تا جنگل حتی در اواسط روز نسبتاً تاریک شود. به همین دلیل به آن جنگل سیاه می گویند.

البته از آنجایی که ییلاقی گیلان این منطقه از تالش را برای سکونت انتخاب کرده اند، این جنگل به «سیاهداران» معروف است.

بهترین جنگل کمپینگ تالش

چند فعالیت جالب در پارک جنگلی سیاهداران

سورتمه سواری

سورتمه سواری یکی از تفریحات هیجان انگیز سیاه پوستان به حساب می آید و تا حد زیادی این پارک را معروف کرده است.

برای سورتمه سواری در این پارک زیبا ابتدا باید بلیط تهیه کنید. البته سورتمه برای یک یا دو نفر امکان پذیر است.

اگر می خواهید با دو نفر سورتمه سواری کنید، وزن کل هر دو نفر نباید بیش از 120 کیلوگرم باشد.

شکی نیست که سورتمه زدن در مسیر جنگلی و در میان مناظر رویایی تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

برای هیجان بیشتر توصیه می کنیم در طول مسیر توقف نکنید و اجازه دهید سورتمه جلوی شما به اندازه ای از شما دور شود که مجبور نباشید بایستید و سرعت خود را کاهش دهید.

همچنین در روزهای بارانی و در ماه های زمستان می توانید از این فعالیت هیجان انگیز لذت ببرید. جای نگرانی نیست زیرا پوشش گیاهی انبوه اطراف سورتمه مانع از سر خوردن روی ریل سورتمه یا خیس شدن شما می شود.

این سورتمه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی با سرعت بسیار بالا به هیچ وجه از ریل خارج نمی شود. در عین حال، کمربند ایمنی نیز به خوبی از شما محافظت می کند.

پوشش فلزی ایجاد شده در اطراف ریل سورتمه یکی دیگر از اقدامات ایمنی است.

بهترین جنگل کمپینگ تالش

پیست سورتمه در بهار و تابستان از ساعت 8 صبح تا 9 بعد از ظهر و در پاییز و زمستان از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

قیمت استفاده از سورتمه یک نفره 30000 تومان و دو سورتمه 40000 تومان (قیمت ها مربوط به پاییز 2018 می باشد).

در طول مسیر یک دستگاه به صورت خودکار از شما عکس می گیرد و در صورت تمایل می توانید فایل عکس را با قیمت 10000 تومان خریداری کنید.

آهو و آهو در حال تماشا

در پارک جنگلی سیاهداران چندین قلاده آهو وجود دارد که بیشتر اوقات دیده می شود؛ البته این قسمت از پارک فنس کشی شده و گردشگران نمی توانند به آهوها نزدیک شوند.

این گوزن های زیبا را می توانید قبل از رسیدن به ورودی ایستگاه سورتمه (منطقه آهوها در سمت چپ جاده منتهی به ورودی قرار دارد) یا زمانی که در حال سورتمه سواری هستید، به صورت رایگان مشاهده کنید.

لطفاً برای جلوگیری از آسیب رساندن به آهوها به آنها غذا ندهید. از دیگر گونه های جانوری این پارک می توان به غازها و آهوها اشاره کرد.

پوشش گیاهی فراوان نیز از نقاط قوت این پارک جنگلی است که گیاهانی مانند شمشاد، شمشاد، آزاد، بلوط، گلپر و راش یارخران به وفور دیده می شود.

بهترین جنگل کمپینگ تالش

بام تلاش

پارک جنگلی سیاهداران به بام تلاش نیز معروف است و در قسمتی از این پارک که به همین نام برچسب گذاری شده است، می توان مناظر وسیع و زیبایی از شهر تلاش و فضاهای طبیعی اطراف آن را مشاهده کرد.

طبیعت پاییزی و زمستانی این پارک به معنای واقعی کلمه رویایی است. در فصل پاییز شاهد جشنواره ای از رنگ های آتشین پاییزی خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا