ایران گردی

بهترین جنگل استان بوشهر کجاست؟

تودی تریپا _ خدمات توریستی: یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان جم در استان بوشهر، جنگل گلوبردکان است که در بخش کوچکی از این شهر قرار دارد.

این جنگل با درختان زیاد و رودخانه ای تقریبا ثابت هر ساله پذیرای مهمانان زیادی است.

جنگل گلوبردکان راز یکی از مناطقی است که عید نوروز در آن بسیار سرزنده و با نشاط است و به دلیل وسعت نسبتاً بزرگ، تعداد زیادی از مسافران نوروزی و مردم محلی می توانند از محیط مفرح آن استفاده کنند.

جنگل گلوبردکان; بهترین جنگل استان بوشهر

جنگل گلوبردکان یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان جم در استان بوشهر است. این جنگل با درختان بلند و سایه وسیع و رودخانه دائمی خود همیشه پذیرای مهمانان است.

جنگل گلوبردکان بخش کوچکی از شهرستان جم است که یکی از پربازدیدترین مناطق در ایام نوروز است. درختان متعدد، پوشش گیاهی منحصر به فرد، جریان مداوم رودخانه، هوای مطبوع و مجاورت با کوه از ویژگی های این جنگل است.

این جنگل، اکوسیستم وسیعی با تنوع گسترده ای از گیاهان و جانوران، مکانی بکر برای انواع تحقیقات بیولوژیکی محسوب می شود.

بهترین جنگل استان بوشهر کجاست؟

جنگل گلوبردکان با بیش از چهل گونه پرنده مهاجر که شناسایی شده است از جمله شاهین آمور، پروانه سیاه بال، عقاب طلایی، عقاب دو خون و همچنین کفتار راه راه (در خطر انقراض)، پلنگ، کله بز و چندین گونه دیگر محسوب می شود. به عنوان یکی از چشمگیرترین جنگل های ایران

این جنگل با مناظر طبیعی و مناظر بسیار زیبایی که از ترکیب سه عنصر جنگل، کوه و رودخانه ایجاد شده است، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

جنگل گلوبردکان که در سال های نه چندان دور رودخانه ها و چشمه های خنک و زیبایی در راه بود. در چند سال گذشته با کاهش بارندگی و برداشت بیش از حد سطح آب زیرزمینی مواجه بوده و اثری از رودخانه خروشان یا چشمه های پرآب در آن دیده نمی شود.

خشکسالی، قطع درختان توسط دزدان طبیعت، تخلیه سفره های زیرزمینی، عدم توجه مسئولان به حفاظت و احیای جنگل، آتش سوزی، دست اندازی به جنگل دست به دست هم داده اند تا هر چه زودتر این جنگل نابود شود.

آتش سوزی های عمدی و تصادفی، تخریب توسط انسان، دخالت بی اندازه انسان با طبیعت در قطعات کوچک، تغییر هدف، آلودگی ایجاد شده در این منطقه و کمبود آب از تهدیدات اصلی این جنگل هستند.

این جنگل که شهرتش به خاطر آب، جمعیت و درختان دلفریبش به اکثر شهرها رسیده است، جنگلبان ندارد و هر تابستان بخشی از آن قربانی آتش سوزی های شدید می شود.

رودخانه دائمی جنگل برای مایل‌ها عقب‌نشینی می‌کند و درختان سر به فلک کشیده در سایه هجوم گسترده سیل‌های زمستانی روی زمین له می‌شوند.

جمعیت زیادی از ماهی ها در اردیبهشت ماه در نبود آب نفس خود را از دست می دهند و می میرند.

حفر چاه های عمیق توسط شرکت های مختلف و بهره برداری بی رویه از سطح آب زیرزمینی از دیگر تهدیدات این جنگل است.

جنگل گلوبردکان در فاصله سه کیلومتری بخش کوچکی از شهرستان جم قرار دارد.

بهترین جنگل استان بوشهر کجاست؟

ویژگی جالب جنگل گلوبردکان

در این جنگل می توان درختان متعدد، پوشش گیاهی بی نظیر، جریان مداوم رودخانه، هوای مطبوع و مجاورت کوه ها را مشاهده کرد که از ویژگی های اصلی این جنگل است.

این جنگل مانند همه جنگل ها زیستگاه حیوانات و پرندگان زیادی است که بیش از چهل گونه از پرندگان مهاجر را در این جنگل شناسایی کرده اند. از جمله آنها می توان به شاهین آمور، عقاب سیاه بال، عقاب شاهنشاهی و عقاب دو سینه اشاره کرد.

علاوه بر این حیوانات مختلفی در جنگل زندگی می کنند مانند کفتار راه راه، پلنگ، کله بز و … که در این میان کفتار راه راه یکی از گونه های در معرض خطر انقراض است.

کنار هم قرار گرفتن جنگل، کوه و رودخانه صحنه شگفت انگیزی را در آنجا ایجاد کرده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جم یکی از شهرهای جنوبی ایران است که در استان بوشهر واقع شده و یکی از استراتژیک ترین شهرهای کشور به شمار می رود.

این شهرستان از شرق و شمال شرق به استان فارس، از جنوب به شهرستان عسلویه، از جنوب غربی به شهرستان کنگان، از شمال به شهرستان دشتی و از شمال غرب به شهرستان دیر محدود می شود.

در این شهر می توانید جاذبه های گردشگری مختلفی را ببینید که در دسته بندی تاریخ طبیعی قرار دارند. یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان جنگل گلوبردکان نام دارد که در دربخش شهرستان جم استان بوشهر واقع شده است.

این جنگل بیش از دو قرن قدمت دارد و به دلیل مناظر زیبای خود در بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب است.

این جنگل ها در معرض خطرات و تخریب های زیادی قرار دارند که شامل آتش سوزی های عمدی و سهوی، تخریب توسط انسان، دخالت بی اندازه انسان با طبیعت در قطعات کوچک، تغییر هدف، آلودگی ایجاد شده در این منطقه و کمبود آب می شود.

چون این جنگل جنگلبان ندارد خسارت زیادی به آن وارد شده و رودخانه دائمی آن تا حد زیادی عقب نشینی کرده است.

برای گشت و گذار در این منطقه نیازی به پرداخت هزینه ندارید و می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید. در این قسمت امکانات رفاهی خاصی برای راحتی وجود ندارد، پس بهتر است وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید تا در آنجا دچار مشکل نشوید.

بهترین جنگل استان بوشهر کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا