اخبار گردشگری

بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از روزیاتو، البته سرزمین های شمالی ایران تنها طبیعت سرسبز و دیدنی آنجا را شامل نمی شود و فرهنگ و تاریخ این شهرها نیز بخشی دیگر از جاذبه هایی است که می توانید برای خود در نظر بگیرید. سفر.

با این توضیحات سری به چند شهر شمالی می زنیم و جاذبه های مختلف آنها را معرفی می کنیم.

سپس گزینه های اقامتی متنوعی را در اختیار شما قرار می دهیم، از ویلای نوردیک گرفته تا آپارتمان، تا بتوانید برنامه ریزی سفر خود را تکمیل کنید.

بهترین نقطه شمال برای سفر کجاست؟

اگرچه در اکثر شهرهای شمال، رزرو ویلا بهترین گزینه برای اقامت است، اما می توانید آپارتمان های مختلفی را نیز برای اقامت خود رزرو کنید که هر کدام از امکانات رفاهی و قیمت های متفاوتی برخوردارند و به شما این امکان را می دهند که با هر بودجه ای برای سفر خود برنامه ریزی کنید. انتخاب کنید و خود را به چند گزینه خاص محدود نکنید.

در زیر تعدادی از جاذبه های شهرهای مختلف شمالی را معرفی می کنیم که می توانید در لیست مکان هایی که برای سفر خود باید از آنها دیدن کنید قرار دهید.

آبشارهای اطراف رامسر

رامسر یکی از دیدنی ترین شهرهای استان مازندران است که جاذبه های طبیعی، تفریحی، تاریخی و گردشگری بی شماری دارد. شهری که طبیعتش از یک سو به دریا و از سوی دیگر به جنگل می رسد. ویلاهای باحال و جذابی وجود دارد، همچنین مراکز خرید و مراکز تفریحی مختلف برای تفریح ​​و گشت و گذار وجود دارد.

بخشی از جذابیت این شهر نیز در محیط اطراف آن نهفته است که شامل جنگل ها و آبشارهای زیبا و دیدنی است که هر کدام به خودی خود می توانند مقصد سفر شما باشند.

با این توصیف رامسر را می توان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در فصول مختلف سال دانست. با اجاره ویلا در رامسر می توانید برای اقامت خود در این شهر برنامه ریزی کنید و جاذبه های داخل یا اطراف شهر را بشناسید. تنوع ویلاهای رامسر نیز باعث شده است که انواع ویلاها را با قیمت ها و امکانات مختلف بنا به نیاز خود رزرو کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

بهترین نقطه شمال برای سفر کجاست؟

اکنون برای گشت و گذار در شهر زیبای رامسر و اطراف آن، علاوه بر سواحل و جنگل های دیدنی هیرکانی، می توانید آبشارهای دیدنی را انتخاب کنید. دیدنی ترین آبشارهای اطراف رامسر را می توان به شرح زیر معرفی کرد:

  • آبشار گزو
  • آبشار هفتیرکان
  • آبشار نهایی
  • آبشار صفارود
  • آبشار مذهبی
  • آبشار صفارود
  • آبشار آذرک
  • آبشار حسینیه
  • آبشار چاردر
  • آبشار هوخا
  • آبشار ریش
  • آبشار هسین
  • آبشار سیاسورت

این آبشارها در دل جنگل قرار دارند که می توانید با یک تیر چند علامت را بزنید. در میان جنگل‌های سرسبز شمال ایران قدم بزنید و از طبیعت ناب آن لذت ببرید و آبشار را در برنامه خود قرار دهید.

بهترین زمان برای دیدن این آبشارها فصل بهار است که زیبایی طبیعت دو چندان می شود و بیشتر آنها پر آب هستند. اما اگر قصد حمام دارید، در فصل تابستان به سراغ آنها بروید تا در هوای گرم از خنکی آب لذت ببرید.

یکی دیگر از فصل های دیدنی برای بازدید از آبشارها، پاییز است. وقتی به نظر می رسد طبیعت هزار رنگ چشمان شما را مسحور می کند و از دیدن زیبایی های آن سیر نمی شوید. البته در این فصل دمای هوا کمی پایین تر است، بنابراین نمی توانید به مخزن آب اعتماد کنید.

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی

برای مقصد بعدی از رامسر زیبا به سمت شهر زیبای رشت در استان گیلان می رویم. شهر باران با زیبایی ناتمامش یک مقصد گردشگری جذاب و منحصر به فرد است.

رشت شهری است که لازم نیست خود را از سفر به آن معذورید. شهری که در فصول مختلف جاذبه های فراوانی را ارائه می دهد اما در بهار و پاییز زیبایی آن دو چندان می شود. اجاره ویلا در رشت جدا از اینکه می توانید روی یک گشت و گذار کامل در شهر، دیدن دریا و جنگل حساب کنید، بندر زیبای انزلی که در همین حوالی است بهترین انتخاب خواهد بود.

بدون شک اولین جایی که برای گشت و گذار در رشت انتخاب می کنید میدان شاهداری و بازار رشت است. دو جاذبه ای که از آنها می توانید نمایی پانوراما از شهر رشت را تماشا کنید. اما زیبایی رشت تنها به آنها محدود نمی شود و جاذبه های تاریخی و دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد که یکی از دیدنی ترین آنها باغ محتشم و املاک بزرگ وسط آن، املاک کلاه فرنگی است که به آن نیز معروف است. پارک رشت. این عمارت از سال ۱۳۷۴ پس از واگذاری به سازمان میراث فرهنگی گیلان، هم اکنون به عنوان مرکز آموزش صنایع دستی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران می باشد.

این عمارت و باغ در دوره قاجار و در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است که در حال حاضر لقب قدیمی ترین پارک رشت را به خود اختصاص داده است.

در زمان قاجار مالک اصلی این باغ که اکنون پارک است، اکبرخان بیگلربیگی بوده که از مالکان و حاکمان گیلانی به شمار می‌رود. این مرد یکی از ثروتمندان گیلک در زمان ناصری بوده و مسئول گمرک شمال ایران بوده است. اکبرخان تا سال 1307 زنده و صاحب باغ بود و پس از مرگ وی عمارت کلاه فرنگی در داخل باغ ساخته شد.

با اقامت در ویلا رشت می توانید علاوه بر دیدن این جاذبه، سایر جاذبه های رشت را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید و از جاذبه های فراوان شهر لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا