ایران گردی

بهترین جاذبه های گردشگری رابر کرمان

تودی تریپ: شهرستان رابر در جنوب غربی استان کرمان قرار دارد و همه آن را با طبیعت و محصولات طبیعی می شناسند و به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی دارای آب و هوای مطبوع و چشم اندازهای زیبا و دلنشین است.

شهرستان رابر یکی از مراکز گردشگری استان کرمان به شمار می رود.

وجود طبیعت بکر، آب و هوای مطبوع و مناظر چهار فصل، گیاهان دارویی، قلل مرتفع، دشت‌ها و آبشارهای سرسبز و چشمه‌های ستارگان خروشان در کنار بقای پربرکت و دفن امامزادگان، زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.

از آنجایی که شهرستان رابر دارای ذخایر طبیعی بکر فراوانی است و به طور کلی این شهر به خاطر طبیعت و محصولات طبیعی، شناخت منابع طبیعی و گیاهان دارویی بسیار غنی و ارزشمند است و دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

رابر تابستان های کوتاه و خنک و زمستان های سرد دارد. آب و هوای شهرستان رابر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه های مرتفع و ارتفاع زیاد معتدل و کوهستانی است.

دیدنی های گردشگری و جالب رابر کرمان

آبشار کو شاه

آبشار کوه شاه در استان کرمان قرار دارد. این آبشار در دامنه قله 4350 متری کوه شاه در 12 کیلومتری شمال غربی شهر رابر قرار دارد.

این آبشار در ارتفاعات خزر قرار دارد که بلندترین قله آن کوه خزر با ارتفاع 4501 متر است که چهارمین قله مرتفع کشور است.

کوه خزر را از آن جهت خزر می نامند که دارای هزار نوع گیاه مختلف است و با 900 کیلومتر مربع وسعت سرچشمه رودهایی چون خلیل و تهرود است.

بهترین جاذبه های گردشگری کرمان

رودخانه Cesme Arus

چشمه عروس نام رودخانه ای است که در سه کیلومتری شهر رابر در استان کرمان قرار دارد و این رودخانه با 87 کیلومتر طول سومین رودخانه طویل کرمان و از جاذبه های رابر کرمان به شمار می رود.

جذابیت و زیبایی چشمه عروس باعث شده تا در فصل بهار و تابستان افراد زیادی از شهرها و روستاهای دور به این منطقه سفر کنند. بنابراین رامسر در قسمت جنوبی ایران نامگذاری شد.

آبشار دیدنی چهارن

یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق منطقه رابرت، منطقه چچرن است و درختانی مانند گردو، صنوبر، زردآلو و همچنین چشمه ها، چمنزارها و مسیرهای رودخانه زیبایی این منطقه را دو چندان می کند.

بخشی از جمعیت این روستا را عشایر تشکیل می دهند که در این قسمت که کمتر از 2000 متر است، جاده رودخانه ای وجود دارد، سرچشمه این رودخانه از ارتفاعات لاله زار می ریزد.

در سمت راست پس از حدود 1 کیلومتر پیاده روی به تنگه کوچکی می رسیم که صدای آبشار چهاران و تصویر آن به گوش می رسد. آبشاری با ارتفاع حدود 12 متر که جذابیت خاصی به این تنگه بخشیده است.

جریان آب این آبشار پس از عبور از دیواری 12 متری و شیب 90 درجه ای سقوط می کند و پس از طی مسافت 200 متری به رودخانه می ریزد. این آبشار یکی از جاذبه های شهر کرمان است.

بهترین جاذبه های گردشگری کرمان

آبشار آبسار

آبشار آبسار از ارتفاعات بحرآسمان سرچشمه می گیرد و در 25 کیلومتری جنوب شرقی رابر می ریزد. ارتفاع این آبشار زیبا به 25 متر می رسد. فاصله آبشار تا روستای سید مرتضی حدود 7 کیلومتر است.

دسترسی به آبصار از طریق جاده رابر- هنزا- جیرفت، جاده فرعی امامزاده سید مرتضی امکان پذیر است.

مکان های جالب رابر کرمان

بندر هانسیاتیک

در حدود 30 کیلومتری شرق شهر رابر و در نزدیکی مرز شهرستان جیرفت، منطقه هنسا در حاشیه رودخانه ای به همین نام گردشگران را به خود جذب می کند.

خیابان های شیب دار باغ در این نقطه از شهر رابر علاوه بر فراوانی درختان خنک و گردوهای قوی، فضای دلپذیری را برای گشت و گذار ایجاد می کند.

رودخانه دائمی هانسا از میان روستا می گذرد. در گذشته آسیاب های متعددی در کنار رودخانه وجود داشت که متاسفانه اثری از آنها باقی نمانده است.

مناظر زیبای بندر هانسیتیک میزبان گردشگران زیادی است که از گرمای تابستان به این منطقه تفریحی پناه می برند.

در این منطقه اقامتگاه های توریستی وجود دارد. تخت سرتشتک یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی منطقه نیز در حدود 12 کیلومتری بندر هنزا قرار دارد.

تشک تخت

تخت سرتشتک در ۱۲ کیلومتری بندر هنسا و حدود ۴۰ کیلومتری شهر رابر قرار دارد.

بهترین جاذبه های گردشگری کرمان

دشتی از دشت‌های پست و تپه‌های غلتان، پوشیده از چمن‌زارها، دریاچه‌های کوچک و چشمه‌های جاری که بیش از 3600 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. تخت سرتشتک یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی منطقه است.

تخت سرتشتک منطقه ای دیدنی است که به دلیل ارتفاع زیاد و شرایط آب و هوایی در اکثر فصول سال خالی از سکنه است. به دلیل سردی هوا، درختی در آن نمی روید، اما پوشیده از بوته و علف است.

با قرار گرفتن در نقاط مرتفع این منطقه که بین شهرهای رابر و جیرفت قرار دارد، می‌توانید قله‌های مرتفع استان از جمله لاله‌زار و کوه هزار را بشناسید.

این منطقه همه ساله از اردیبهشت ماه میزبان عشایر شهرهای جنوبی کرمان است. تاریکی چادرهای عشایری، بوی آتش و نفخ گوسفندان، تخت سرتشتک را تا پایان تابستان به یکی از دیدنی ترین نقاط استان کرمان تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا