دانستنی های سفر

معرفی بهترین تفریحات شبانه در وان ترکیه ۱۴۰۳

شهر وان ترکیه از شهرهای کوچک و مرزی این کشور است که سالانه گردشگران زیادی را از ایران به خود جذب می کند. با توجه به اجناس باکیفیت و ارزان قیمت، ارزان بودن تورهای وان، نزدیک بودن و تفریحات شبانه ای که در این شهر برای شهروندان ایرانی جذابیت دارد، شهر وان به یکی از قطب های گردشگری ترکیه برای مردم ایران تبدیل شده است. شما می توانید در این مطلب از تودی تریپ با بهترین تفریحات شبانه در وان ترکیه آشنا شوید.

 

تفریحات شبانه وان ترکیه

شهر وان دارای هتل های باکیفیت، مراکز خرید با وجود شعب برندهای مطرح دنیا، کلاب های شبانه، رستوران های ارزان قیمت، پارک های آبی و دریاچه وان می باشد که همگی این موارد می تواند جاذبه های خوبی برای گردش چند روزه در وان محسوب شوند. اگر برای برنامه ریزی تفریحات شبانه وان ترکیه دچار مشکل شده اید و شناخت کافی ندارید با ما در این بخش از مقاله همراه شوید.

جشنواره ها و کنسرت های شبانه وان

اگر کمی اخبار کنسرت ها و فستیوال ها را دنبال کنید می دانید که بسیاری از خوانندگان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت دارند در شهر وان ترکیه کنسرت برگزار می کنند و شما می توانید با سفری ارزان قیمت در این کنسرت ها حضور پیدا کنید. علاوه بر کنسرت ها، فستیوال های مهیج و زیبایی که با رسومات مردم ترکیه همخوانی دارد برگزار می شود. اگر به فستیوال ها و جشنواره ها علاقه مند هستید توصیه می کنیم در ایام کریسمس به وان ترکیه سفر کنید که علاوه بر فستیوال ها می توانید از آف های فوق العاده خرید لباس هم بهره مند شوید.

در سفر به وان ترکیه شاید جاذبه های طبیعی و تاریخی کمتری پیش روی شما باشد، اما برای تفریحات شبانه در وان ترکیه گزینه های متنوع تری پیش روی خود می بینید. به عنوان مثال اگر به تئاتر و سینما علاقه مند هستید و برای شب های وان برنامه خاصی ندارید می توانید سانس های شبانه تئاتر و سینما را رزرو کنید. البته قاعدتا باید زبان ترکیه ای را بلد باشید تا بتوانید از فیلم های سینمایی و تئاترهای ترکیه ای در وان لذت ببرید. از جمله ویژگی های مثبت این تفریح می توان به قیمت ارزان بلیط تئاتر و سینما در وان اشاره داشت.

قدم زدن در اسکله و قایق‌سواری در دریاچه وان

دریاچه وان نماد این شهر محسوب می شود که اکثر جاذبه های تفریحی وان هم در این بخش قرار دارد. شما می توانید پیاده روی شبانه در اسکله دریاچه را انتخاب کنید و به همراه دوستان و یا خانواده خود در اسکله قدم بزنید و از آرامش شبانه اطراف دریاچه لذت ببرید. همچنین امکان قایق سواری برای شما وجود دارد که ساعت مشخصی هم ندارد و در ابتدای سفر بهتر است که با مراجعه به دریاچه از ساعات کاری هر روز مطلع شوید. فاصله دریاچه وان با مرکز شهر فقط نزدیک به 10 کیلومتر است و شما در هر هتلی که اقامت داشته باشید می توانید به راحتی به این دریاچه دسترسی پیدا کنید.

پارک‌ها و شهربازی وان

در وان ترکیه پارک ها و باغ های زیبایی وجود دارد که برای شبگردی می توانند گزینه جذابی باشند. اگر به طبیعت علاقه دارید می توانید از پارک های این شهر لذت ببرید و اگر بیشتر به دنبال هیجان هستید شهربازی “لونا پارک گولی” گزینه جذاب تری برای شما خواهد بود. از جمله پارک های معروف وان می توان موارد زیر را نام برد:

  • پارک آتاتورک
  • پارک کورتوش
  • یپک پارک یا خانه وارانه
  • پارک کورتولوش یا رستگاری
  • پارک فرهنگی آتاتورک
  • لونا پارک دوئو وان
  • لونا پارک گولی وان

دیسکوهای وان ترکیه

شاید یکی از عواملی که ایرانیان زیادی را به وان ترکیه جذب می کند استفاده از امکانات تفریحی است که در داخل کشور برای آنها وجود ندارد. دیسکوها و کلاب های متعددی در وان ترکیه وجود دارد که البته برخی از آنها فضای مناسبی برای خانواده ها نیست. به همین دلیل هم بهتر است به کلاب های هتل و یا کلاب های معروف وان ترکیه مانند کلاب شبانه گلکسی، هاوانا کلاب، دیسکو FAVORI و دیسکو شب های وان مراجعه کنید. قیمت دیسکوها و کلاب های وان ترکیه نسبت به شهرهای دیگر مانند آنتالیا و استانبول بسیار ارزان است.

ترکیه در بحث شکم گردی و صنعت غذا پیشرفت فوق العاده ای داشته و با حضور آشپزهای معروفی مانند بوراک توانسته گردشگران زیادی را فقط به سبب رستوران گردی جذب کند. البته که رستوران های وان ترکیه مانند رستوران های آنتالیا و استانبول نیستند، اما شما می توانید غذاهای مورد علاقه خودتان را از برندهای معروفی مانند مک دونالد در وان ترکیه میل کنید. از همه مهمتر قیمت غذا در وان ترکیه است که نسبت به شهرهای ترکیه و حتی داخل کشور قابل قیاس نیست و قیمت های بسیار پایین و مقرون به صرفه ای دارند. به همین سبب می توانید در وان ترکیه شکم گردی را به عنوان یکی از بهترین تفریحات شبانه انتخاب کنید.

از جمله رستوران های معروف وان می توان موارد زیر را نام برد:

  • رستوران تپه اجاق باشی با تنوع فراوان کباب
  • رستوران به اورکه کاوورما معروف به غذاهای سنتی
  • رستوران کاریوا با فضای دلنشین

پیاده روی در خیابان‌های جمهوریت و کاظم کارابکیر

خیابان های جمهوریت و کاظم کارابکیر معروف ترین خیابان های وان ترکیه هستند که معمولا گردشگران برای شبگردی قدم زدن در این خیابان ها را انتخاب می کنند. شما می توانید در این خیابان ها از جواهر فروشی ها، مراکز خرید، لباس فروشی ها، رستوران ها و کافه های وان دیدن کنید و گردش لذت بخشی داشته باشید. خیابان کاظم کارابکیر فاصله کمی با جمهوریت دارد و فروشگاه ها و رستوران های زیادی را در خود جای داده است.

خرید در بهترین مراکز خرید وان

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم مراکز خرید وان از مهمترین عواملی هستند که باعث جذب گردشگران ایرانی به این شهر می شود. شما می توانید در این شهر مراکز خرید متعددی را ببینید که در آنها انواع و اقسام برندهای مطرح جهانی شعبه دارند. اگر قصد خرید در وان را دارید توصیه می کنیم که ایام بلک فرایدی را برای خرید انتخاب کنید که تخفیف های فوق العاده ای روی اجناس زده می شود و می توانید بهترین برندها را با 50 درصد تخفیف بخرید.

تعدادی از بهترین مراکز خرید  و بازارهای وان به شرح زیر هستند.

  • مرکز خرید آتاسوی‌آرت
  • مرکز خرید AVM
  • مرکز خرید آیدین پریهان وان
  • وان وینکلار
  • مرکز خرید وان پارک
  • بازار روسی‌ها در شهر وان
  • بازار اروپایی ها در وان
  • بازار لیمون وان
  • مرکز خرید زیرزمینی یرالتی وان

طبیعت گردی شبانه در وان ترکیه آخرین مورد از تفریحات شبانه این شهر است که قصد داریم توضیح دهیم. این شهر قدیمی طبیعت بکر و زیبایی دارد که دریاچه وان و کوه ها و جنگل های اطراف آن را شامل می شود. البته با توجه به آب و هوای سرد وان بهتر است در صورت سفر تابستانی به وان، طبیعت گردی را در شب انتخاب کنید در غیر اینصورت احتمالا سرمای هوای شب در وان این اجازه را به شما نمی دهد.

کلام آخر

در این مقاله از تودی تریپ بهترین تفریحات شبانه وان ترکیه شامل بهترین کلاب ها و دیسکوهای وان، بهترین فستیوال های شبانه، طبیعت وان، خیابان های معروف، مراکز خرید و رستوران های این شهر را معرفی کردیم. اگر قصد خرید تور وان ترکیه را دارید و می خواهید برنامه ریزی دقیقی برای این سفر داشته باشید این مطلب می تواند به شما کمک کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا