ایران گردی

بندر لنگه؛ جاذبه‌ای که باید دید

تودی تریپا _ خدمات توریستی: بندر لنگ یکی از قدیمی ترین بنادر جنوب کشور محسوب می شود که میزبان بازرگانان ثروتمند گذشته بوده است.

مروارید از دیرباز یکی از مهمترین اقلام خرید و فروش شهر بندرلنگ بوده است. به طوری که این شهر به پرل هاربر معروف شد.

بافت تاریخی این شهر به دلیل وجود تجار مختلف مملو از خانه های زیبا و متناسب با ویژگی های اقلیمی همان منطقه است.

بندر لانگ دارای جاذبه های طبیعی و مناطق بکر و زیبا است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

سیر تاریخی بندرلنگ

بندر لنگه در گذشته به عنوان عروس بنادر ایران شناخته می شد و یکی از مهم ترین بنادر تجاری جنوب کشور و سواحل خلیج فارس به شمار می رفت.

این بندر همواره در طول تاریخ به آبادانی و رونق معروف بوده است، به طوری که حدود 90 سال پیش اولین شرکت خارجی متعلق به انگلیسی ها را به نام «شرکت گرپال» تأسیس کردند و کشتی هایی از اروپا و آمریکا به بندر لانژ می آمدند. با توجه به سفارش این شرکت

بسیاری بر این باورند که این شهر نام خود را از همین ویژگی های منحصر به فرد گرفته است. لنگه در فرهنگ ایرانی به معنایی منحصر به فرد و منحصر به فرد به کار می رود و تفسیر می شود.

بندر لنگه;  جاذبه ای که حتما باید دید

در گذشته ای نه چندان دور، چهار گروه از تاجران در بندر لنگ فعالیت می کردند، گروهی از این تاجران کشتی ها و غواصان زیادی داشتند و در ابتدای تابستان از دریا مروارید صید می کردند.

دسته دوم معروف به «تواش» به خرید و فروش مروارید می پرداختند.

آنها این مرواریدها را از غواصان و ناخداها می خریدند و سپس در لانگ، هند و کشورهای اروپایی می فروختند.

تاریخچه شهر بندرلنگه به ​​تجارت مروارید و صید آن مربوط می شود. این بندر در گذشته به بندر پرل هاربر معروف بود. بهترین مرواریدها در شهر بندرلنگ یافت می شود.

در زمان قاجار استخراج مروارید طبیعی در بندرلنگ بسیار رایج بود و تاجران مروارید از کشورهای عربی و هند برای تجارت و سرمایه گذاری به این شهر می آمدند.

در آن زمان بندر لانگ یکی از مهمترین منابع استخراج مروارید بود. صید مروارید تا زمان پهلوی و 70 سال پیش در این شهر رواج بیشتری داشت. دو سال پیش، صید مروارید در بندر لانگ به رکورد جهانی رسید.

دو گروه دیگر واردکنندگان کالاهایی مانند شکر، شکر و برنج یا صادرکنندگان کالاهایی مانند صدف، پوست لاک پشت و صدف به آلمان هستند.

در آلمان از این عناصر محصولاتی مانند دسته چاقو، دکمه و دسته عینک تولید می کنند.

بندر لنگه;  جاذبه ای که حتما باید دید

دسترسی آسان به بندر لانگ

برای رسیدن به بندرلنگ راه خیلی سختی ندارید.

جالب است بدانید که این بندر با وجود اینکه مساحت زیادی ندارد، دارای یک فرودگاه بین المللی و قدیمی است، فرودگاهی که حتی پرواز مستقیم به دبی دارد! تصور کنید با پروازهای این فرودگاه به راحتی می توانید به دبی برسید.

این عدد نشان می دهد که لانگ در بین کشورهای همسایه جایگاه مهمی دارد. در نتیجه یکی از راه های سفر به این شهر استفاده از هواپیما است که راحت ترین و سریع ترین راه برای سفر است.

متاسفانه در این بندر راه آهن وجود ندارد، اما اگر از علاقه مندان به سفر با قطار هستید، ناامید نشوید. زیرا اگرچه این شهر راه آهن اختصاصی ندارد اما می توانید با قطار به بندرعباس بروید و سپس با اتوبوس یا حتی تاکسی به لنگ بروید.

همانطور که گفته شد بندرعباس و بندرلنگه 180 کیلومتر از هم فاصله دارند و حدود 2 ساعت دیگر در راه خواهید بود.

واضح است که برای سفر با خودروی شخصی از هر نقطه مبدا باید به استان هرمزگان و سپس شهرستان لنگ برسید.

بندر لنگه;  جاذبه ای که حتما باید دید

بهترین زمان برای سفر به بندر لنگه هرمزگان

همانطور که انتظار می رود، این شهر دارای هوای گرم و مرطوب است. تا جایی که تحمل گرما و رطوبت در تابستان بسیار سخت و آزاردهنده می شود.

رطوبت این منطقه به قدری بالاست که حتی نفس کشیدن را برای شما سخت می کند.

اگرچه مردم محلی و مردمی که سال‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند به راحتی می‌توانند از پس آب و هوا برآیند، اما مسافران تحمل این حجم از گرما و هوای خشن را دشوار خواهند کرد.

در نتیجه اگر رابطه خوبی با گرما و رطوبت ندارید، بهتر است تابستان را برای سفر به این منطقه فراموش کنید.

بنابراین اگر به دنبال فصلی با آب و هوای خوب هستید، پیشنهاد می کنیم پاییز و زمستان را انتخاب کنید. از اوایل پاییز تا زمستان، هوا به تدریج سرد می شود.

در این فصول گرمای طاقت فرسا وجود ندارد و به راحتی می توانید با پای پیاده در شهر حرکت کنید بدون اینکه آفتاب آزارتان دهد.

البته در نظر داشته باشید که بر خلاف تصور شما، این شهر هر از گاهی باران های شدید پاییزی تا حد سیل را تجربه می کند. این باران ها در فصل پاییز ناگهان شما را غافلگیر می کنند و به صورت سیل آسا شروع می شوند و به سرعت متوقف می شوند.

بندر لنگه;  جاذبه ای که حتما باید دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا