ایران گردی

بندر دیلم؛ جاذبه‌ای جالب در بوشهر

تودی تریپ: بندر دیلم شهری است که آوازه آن با گرما و گرما، تجارت و دریانوردی، ماهیگیری و میگو و غذاهای محلی و محلی مانند قلیه ماهی، ماچو ماهی و یاس بنفش پیوند خورده است. دیلم شمالی ترین شهر استان بوشهر است و در 200 کیلومتری مرکز استان قرار دارد. شهر دیلم در 65 کیلومتری ساحل آبی خلیج فارس قرار دارد.

بندر جالب دیلم

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر، ساحل فوق العاده زیبا و شنی بندر دیلم است که دارای شن های نرمی است و از دهانه رودخانه جفرا (آب اصلی دیلم) تا دهانه جن (یکی از رودخانه ها) امتداد دارد. خورهای معروف دیلم) بدون اغراق می توان گفت که این یکی از بی نظیرترین سواحل استان و حتی کشور است.

وسعت ساحل زیایی دیلم و شن های نرم آن باعث شده است مسافران نوروزی هر ساله با خودروهای خود به ساحل بروند و از دریا و هوای مطبوع بهاری از نزدیک لذت ببرند، شنا در دریا، قایق سواری، اسب سواری، موتور سواری و رانندگی با ماشین پیاده روی روی شن های نرم ساحل.

بندر دیلم;  یک جاذبه جالب در بوشهر

شاید بسیاری از مردم مناطق جنوبی کشور را بسیار گرم و عاری از پوشش گیاهی بدانند. در این میان بندر دیلم طبیعتی بسیار پویا و غنی دارد. وقتی صحبت از طبیعت و اکوسیستم بندر دیلم می شود، باید طبیعت را در دو بخش جدا از هم آب و خشکی بررسی کنیم.

از نظر زمینی باید بدانید که در نواحی غربی بندر، سواحل بسیار زیبا و تمیز با ماسه های طلایی در انتظار شماست. جنگل های مختلف و پارک های جنگلی متعددی در اطراف بندر دیلم وجود دارد مانند پارک جنگلی امیری، کوه بیکس، جنگل بیدو و جنگل دره امیری. پس باید از بندر دیلم انتظار منظره ای پویا و بکر را داشت.

ماهیت زیر آبی این بندر نیازی به توضیح یا معرفی ندارد. انواع جانوران دریایی در آب های اطراف این بندر زندگی می کنند. اگر با قایق به خلیج بروید، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که دلفین ها و دیگر جانداران دریایی را ببینید. غواصی در نزدیکی بندر دیلم می تواند کمی خطرناک باشد. زیرا حیواناتی مانند کوسه نیز در این منطقه زندگی می کنند!

بندر دیلم;  یک جاذبه جالب در بوشهر

زمان مناسب برای بازدید از بندر دیلم

بندر دیلم نیز مانند سایر شهرهای جنوبی کشور دارای هوای گرم و مرطوب است. این گرما و رطوبت در تابستان افزایش می یابد. در تابستان حداکثر دما به حدود 40 درجه سانتیگراد می رسد.

شاید بگویید حداکثر دمای این شهر حتی از شهری مثل اصفهان یا تهران هم کمتر است. اما هوای خشن تحمل گرما را بسیار سخت تر می کند. بنابراین گرمای مناطق جنوبی کشور را نباید با سایر شهرهای ایران مقایسه کرد.

در تابستان خورشید مستقیماً به این بندر می تابد و رطوبت هوا تنفس را سخت می کند. تعریق زیاد بدن شما را کم آب می کند و تحمل شرایط برای مسافران واقعا سخت خواهد بود. پس تابستان را برای سفر به این بندر انتخاب نکنید.

از اواسط اکتبر هوا به تدریج بهبود می یابد. با نزدیک شدن به پایان پاییز، هوا خنک می شود. در فصل زمستان کمترین دمای هوا در بندر دیلم به حدود 18 درجه سانتیگراد می رسد! این دما در شهرهای دیگر می تواند بهاری باشد! بنابراین می توان گفت تنها فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به بندر دیلم خواهد بود.

بندر دیلم;  یک جاذبه جالب در بوشهر

از آغاز بهار، هوا به تدریج گرم شده است. اما گرما مانند تابستان نیست. به همین دلیل است که گردشگران زیادی در ایام نوروز به این شهر سفر می کنند.

توجه داشته باشید که از ۲ هفته مانده به بایرام تا پایان بهار، بازارهای این بندر بسیار شلوغ می شود. این بازارها اجناس عالی، بیشتر لباس، می فروشند. از اواخر زمستان تا اوایل بهار حتما از این بندر زیبا دیدن کنید.

جاذبه های بندر دیلم بوشهر

قبلاً گفتیم که در بندر دیلم می توانید اقامتگاه های مختلفی از جمله پارک جنگلی امیری، کوه بیکس، جنگل بیدو و جنگل دره امیری را ببینید. اکثر این اقامتگاه های طبیعی در تعطیلات نوروز بسیار شلوغ می شوند.

شهرداری دیلم نیز امکانات کمپینگ و کمپینگ کافی را برای مسافران فراهم کرده است. پس جدای از استراحت و طبیعت گردی، می توانید برای اقامت و کمپینگ نیز از این اقامتگاه ها دیدن کنید. پارک جنگلی آماری را می توان یکی از معروف ترین تفرجگاه های دیلم دانست. در این پارک جنگلی انواع امکانات رفاهی و خدماتی در اختیار مسافران قرار می گیرد.

بندر دیلم;  یک جاذبه جالب در بوشهر

از آبخوری گرفته تا توالت، نمازخانه، بوفه، کافه و رستوران در این پارک جنگلی به چشم می خورد. بنابراین می توانید با خیالی آسوده از این اقامتگاه دیدن کنید.

بسیاری از مردان در دیلم به ماهیگیری مشغول هستند. خلیج فارس علاوه بر منابع غنی نفت، یک منبع طبیعی عالی برای صید انواع ماهی و میگو نیز می باشد. در اسکله ماهیگیری می توان شاهد حضور ماهیگیرانی بود که تازه با صید کامل به اسکله رسیده اند یا کسانی که می خواهند به دریا بروند.

دیگران کشتی های خود را تمیز می کنند. در این میان برخی از ماهیگیران صید روز خود را مستقیماً به مردم عرضه می کنند. معمولاً این در ساعات اولیه صبح اتفاق می افتد. با این حساب راحت جلوتر از جمعیت باشید و یک خرید عالی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا