ایران گردی

بستری برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

تودی تریپ: امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزاهای دیگر مانند ویزای کاری، تحصیلی یا اقامت دائم وجود دارد، اما قبل از انجام این کار، برنامه بلند مدت خود را در نظر بگیرید. در مورد مرحله بعدی بعد از ورود به کانادا از قبل فکر کنید و آن را جدی بگیرید زیرا ممکن است شغل خود را در کشور خود رها کنید یا ملک خود را بفروشید و با امید به ماندن در کانادا وارد این کشور شوید و بنابراین اگر در کانادا شکست خوردید، این کار را انجام خواهید داد. بازگشت به کشور برای شما دشوار است.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

امکان تغییر مستقیم ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا وجود ندارد، اما ابتدا باید ویزای تحصیلی یا کار کانادا را از طریق یکی از روش های تحصیلی یا کاری که در قسمت های قبل توضیح دادیم دریافت کنید و پس از آن برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. کسب شرایط لازم

هنگامی که ویزای تحصیلی در کانادا دریافت می کنید، پس از فارغ التحصیلی، باید برای ویزای کار پس از تحصیل PGWP که معمولاً 3 سال است، بسته به طول دوره تحصیل، درخواست دهید. پس از یک سال کار، در صورت داشتن تمامی شرایط لازم، می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری و برنامه تجربه کانادایی (CEC) که زیر مجموعه اکسپرس اینتری است، برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

پلت فرم تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

همچنین با یک سال سابقه کار در کانادا از طریق برخی از برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP) می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و برای همیشه در این کشور زندگی و کار کنید.

در مورد ویزای کار نیز وضعیت به همین صورت است، یعنی زمانی که ویزای توریستی خود را به ویزای کاری در کانادا تغییر می دهید، پس از یک سال سابقه کار در این کشور و علاوه بر آن شرایط دیگری نیز دارید، می توانید از طریق تجربه کانادا اقدام کنید. برنامه یا برنامه های PNP درخواست اقامت دائم در کانادا.

درخواست ویزای کار در کانادا

با توجه به محدودیت های سفر که منجر به کمبود نیروی کار در کانادا شده است، دولت کانادا به طور موقت به بازدیدکنندگان اجازه داده است تا در صورت داشتن شرایط کافی برای مجوز کار کانادا اقدام کنند. در صورت داشتن شرایط زیر می توانید برای مجوز کار در کانادا درخواست دهید:

هنگام درخواست در کانادا حضور داشته باشید.

اگر پیشنهاد شغلی شما به تأیید LMIA نیاز دارد، تا 28 فوریه 2023 برای یک مجوز کار ویژه کارفرما درخواست دهید.

پلت فرم تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

ویزای بازدیدکننده شما باید در زمان درخواست مجوز کار معتبر باشد (اگر منقضی شود، قبل از درخواست باید وضعیت بازدیدکننده خود را بازیابی کنید).

شما یک معرفی نامه یا LOI از اداره مهاجرت کانادا دریافت کرده اید.

اگر به LMIA از یک کارفرمای کانادایی نیاز دارید، نامه تایید LMIA را دریافت کنید.

مطابق با قوانین و مقررات مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا؛

شما مجوز پذیرش در کانادا را دارید.

ثابت کنید که پس از انقضای مجوز کار، کانادا را ترک خواهید کرد.

درخواست ویزای تحصیلی در کانادا

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پس از ورود به کانادا با ویزای توریستی، در دوره های آموزشی دانشگاه یا کالج شرکت کرده و تصمیم به تغییر ویزای خود و تحصیل مجدد گرفته اید. شاید ندانید که آیا پس از ورود به کانادا ویزای توریستی دریافت می کنید، می توانید آن را به ویزای تحصیلی در کانادا تغییر دهید یا خیر.

پلت فرم تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

درست است که در اکثر موارد لازم است کانادا را ترک کنید و برای مجوز کارشناسی ارشد از کشور خود اقدام کنید، اما یک میانبر نیز پیش روی شماست که به شما امکان می دهد از کانادا فعالیت کنید.

اگر با ویزای توریستی در کانادا هستید و یکی از شرایط زیر را دارید، می توانید برای مجوز کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنید:

شما یک دوره زبان اجباری را در یکی از موسسات دارای شماره DLI گذرانده اید.

همسر یا والدین شما دارای مجوز معتبر کارشناسی ارشد کانادایی یا مجوز کار معتبر کانادایی هستند.

شما در دوره پیش دبستانی، ابتدایی یا دبیرستان تحصیل می کنید.

شما دانشجوی میهمان یا انتقالی در موسسه ای با شماره DLI هستید.

روش های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم در کانادا

برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا دو روش وجود دارد. روش اول ازدواج است. شما می توانید با فردی که مقیم این کشور باشد ازدواج کنید. البته فراموش نکنید که باید شرایط لازم را داشته باشید. هر استانی شرایط خاص خود را دارد و باید آنها را در نظر بگیرید.

پلت فرم تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

به یاد داشته باشید که پس از ازدواج همسرتان می تواند حامی شما باشد تا بتوانید اقامت دائم دریافت کنید. لازم به ذکر است که کانادا در مورد ازدواج های ساختگی بسیار سختگیر است. پس سعی کنید برای گرفتن اقامت دائم از این نوع ازدواج خودداری کنید. وقتی با ویزای توریستی خود وارد کانادا می شوید کارهای زیادی می توانید انجام دهید.

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا به شما امکان ورود به کانادا را می دهد. در حالی که در کانادا هستید، ویزای توریستی به شما اجازه می دهد تا به طور موقت در کانادا زندگی کنید. همچنین، سفر. البته به یاد داشته باشید که این یک نوع مجوز موقت است. ویزای توریستی شما فقط تا شش ماه اعتبار دارد. به یاد داشته باشید که مدت اعتبار ویزای شما توسط افسر صادر می شود و او باید آن را تعیین کند. زمانی که ویزای شما به پایان می رسد، ویزای شما منقضی می شود. پس از آن، متاسفانه اجازه ورود به کانادا را ندارید.

پلت فرم تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا سه راه وجود دارد:

اگر متقاضی نیاز به کمک های بشردوستانه داشته باشد، می تواند کانادا را برای مهاجرت انتخاب کند. او می تواند 50 تا 60 درصد اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

اگر متقاضی قبل از سفر به کانادا برای مهاجرت به آن کشور اقدام کرده باشد، می تواند به صورت مجازی وارد کانادا شود. البته یادتان باشد که درخواست این فرد باید تایید شود. با این کار او می تواند ویزای توریستی خود را در مدت زمان کوتاهی به اقامت دائم تبدیل کند.

همانطور که گفته شد، زمانی که فردی با یک شهروند کانادایی ازدواج می کند، می تواند ویزای توریستی خود را به اقامت دائم تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا