ایران گردی

بزرگ‌ترین پارک جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی

تودی تریپ: پارک جنگلی سیسنگان یکی از معروف ترین جنگل های شمال ایران است که امکانات گردشگری متنوعی دارد. اگر کمی جلوتر به داخل پارک جنگلی بروید به رودخانه سیسنگان می رسید و اگر در مسیر رودخانه ادامه دهید یکی از جذاب ترین آبشارهای شمال کشور را خواهید دید. این آبشار در استان مازندران قرار دارد و می تواند مقصدی مناسب برای گذراندن نیم روز در میان طبیعت بکر منطقه باشد.

آشنایی با پارک بزرگ جنگلی مازندران

منطقه کجور و سیسنگان علاوه بر جاذبه های طبیعی و جنگل های زیبا، پیشینه تاریخی نیز دارد. در منطقه بین کجور و سیسنگان جاده مالرویی قدیمی وجود داشته که محل عبور و مرور مردم بوده و می توان گفت از قدیم الایام از این منطقه به عنوان تفرجگاه استفاده می شده است. جاذبه های آبشار و جنگل سیسنگان نظر طبیعت گردان و دوستداران طبیعت را به خود جلب می کند و می تواند لحظاتی فراموش نشدنی را برای این افراد رقم بزند. جالب است بدانید که این پارک جنگلی یکی از بزرگترین منابع شمشاد در کل خاورمیانه است.

بزرگترین پارک جنگلی مازندران / سیسگان زیبا و دیدنی

بهترین فصل برای بازدید از جنگل و آبشار سیسنگان از بهار تا اوایل پاییز است. در فصل بهار درختان تازه جوانه زده اند و هوا کم کم گرم می شود و بسیار مطبوع است. به خصوص اگر در ماه های آوریل و می به اینجا بروید، زیبایی های باورنکردنی را خواهید دید. اگر می خواهید فانوس های زیبایی را ببینید که در پاییز شکل گرفته اند، فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر به این مکان است.

مهمترین جاذبه گردشگری نزدیک آبشار پارک جنگلی سیسنگان است که در سال 1344 برای حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری خاص در این منطقه راه اندازی شد و به تدریج مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفت. این پارک اولین جاذبه ای است که در اطراف آبشار قرار دارد.

اگر از جنگل و مناظر سرسبز و آباد سیسنگان بگذریم به آسایش آن می رسیم. برای ورود به پارک با ماشین شخصی باید هزینه ورودی پرداخت کنید، هزینه ورودی برای افرادی که قصد کمپ در پارک را دارند بیشتر است. بسیاری از جنگل های شمال دست نخورده هستند و امکانات تفریحی ندارند، اما پارک جنگلی سیسنگان این گونه نیست.

بزرگترین پارک جنگلی مازندران / سیسگان زیبا و دیدنی

آلاچیق، سکوی نشیمن، فروشگاه، رستوران، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان و زمین ورزش بزرگسالان از جمله امکانات پارک جنگلی سیسنگان است. در این پارک می توانید چهار دوچرخه کرایه کنید یا اسب سواری کنید.

یکی دیگر از جاذبه های نزدیک آبشار سیسنگان، جاده ای است که در امتداد سواحل دریای خزر کشیده شده و رانندگی در آن یکی از لذت بخش ترین تجربه های رانندگی است. البته اگر قصد اقامت در نوشهر را دارید می توانید رانندگی در جاده ساحلی را به زمان دیگری موکول کنید.

تمام جاذبه های نوشهر از جمله مناطق دیدنی اطراف آبشار و جنگل سیسنگان است. پس می توان نتیجه گرفت که این منطقه مکان هایی برای بازدید دارد به شرطی که چند روز اقامت داشته باشید. گردشگری در شمال کشور بدون دیدن دریای خزر و سواحل آن معنا ندارد. ساحل سیسنگان در نزدیکی آبشار سیسنگان قرار دارد که دارای امکانات یک ساحل تفریحی می باشد. در این ساحل می توانید از زیبایی دریا و آرامش ساحل لذت ببرید و همچنین می توانید از فعالیت های دریایی مانند جت قایق سواری، قایق سواری و … لذت ببرید.

بزرگترین پارک جنگلی مازندران / سیسگان زیبا و دیدنی

تفریح ​​در سیسنگان زیبا و دیدنی

یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های جنگلی استان مازندران، پارک جنگلی سیسنگان است که در نوشهر قرار دارد و به عنوان یکی از مناطق دیدنی شمال این شهر شناخته می‌شود. این پارک توسط فردی به نام مهندس سعید آستیانی در سال 1344 ساخته شد و به لطف او یکی از مهمترین دلایل انتخاب نوشهر به عنوان مقصد گردشگری برای گردشگران، پارک جنگلی سیسنگان است. پارک جنگلی سیسنگان از ساحل دریای خزر شروع و تا مناطق جنگلی مازندران ادامه می یابد و برای هر منطقه ساحلی، جنوبی و غربی پارک جنگلی سیسنگان ورودی مجزایی تعبیه شده است. این پارک حدود 602 هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق حفاظت شده استان مازندران محسوب می شود، بنابراین هرگونه شکار و آسیب رساندن به طبیعت در این منطقه ممنوع است. زیرا انواع گیاهان و درختان کمیاب در این پارک وجود دارد و به خوبی از آنها محافظت می شود.

بزرگترین پارک جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و دیدنی

گردشگران هنوز هم می توانند بهترین خاطرات طبیعت گردی و تفریح ​​را در پارک جنگلی حفظ کنند. از آنجایی که این پارک دارای آلاچیق ها، رستوران ها و کافه های ساحلی و سرگرمی های مختلف از جمله زمین بازی کودکان، زمین اسب سواری و فعالیت های ساحلی است. پارک جنگلی سیسنگان دقیقا جایی است که دریا و جنگل به هم می رسند و مهمترین و شناخته شده ترین جاذبه های شمال را تشکیل می دهند. مطمئنا دیدن چنین صحنه ای که دریا و جنگل در کنار هم قرار گرفته اند می تواند جذابیت زیادی برای گردشگران داشته باشد. گردشگرانی که به پارک جنگلی سیسنگان می روند، علاوه بر پیاده روی در جنگل و پیاده روی در ساحل، می توانند از امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی که در این منطقه برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده استفاده کنند و فضایی دلپذیر و خاطره انگیز داشته باشند. سفر. تاثیر ماندگاری روی خود بگذارید.

بزرگترین پارک جنگلی مازندران / سیسگان زیبا و دیدنی

پارک جنگلی سیسنگان در شهر نوشهر و در مسیر جاده ساحلی نوشهر – محمودآباد قرار دارد و به یکی از جاذبه های اصلی شمال تبدیل شده است که برای رسیدن به آن ابتدا باید به نوشهر یا نور بروید و سپس از آنجا طبق گفته تابلو راهنمایان را که در پارک جنگلی سیسنگان هستید بیاورید. لازم به ذکر است که برای ورود به این پارک جنگلی زیبا باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

آدرس پارک جنگلی سیسنگان: استان مازندران، کیلومتر 27 جاده نوشهر – نور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا