ایران گردی

بزرگترین بازار تهران کجاست؟

تودی تریپ: قدم زدن و خرید در بافت تاریخی شهر حس خوشایندی را ایجاد می کند که تنها در بازار بزرگ تهران می توان آن را تجربه کرد. همانطور که می دانید این بازار از نظر اقتصادی و تجاری بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از خرده فروشان، عمده فروشان، کارگاه های تولیدی، طلافروشان و غیره را به کار گرفته است.

این بازار برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار منحصر به فرد و دیدنی است. چون همه چیز مثل تیمچه، سرا، کاروانسرا، رستوران های سنتی با طعم غذاهای لذیذ، پاساژهای مجلل خرید، آثار تاریخی و …. در آن قرار دارند. در واقع با رفتن به بازار تهران می توانید تجربه های شکم گردان، بازار پرش، تاریخ پریدن و … را تجربه کنید. در یک مکان و برای خود یک تور تهران گردی دلپذیر ایجاد کنید.

منطقه بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران مانند سایر بازارهای ایران از طاق‌ها، دالان‌های متعدد و باریک، گنبدخانه‌ها و … تشکیل شده است و اگرچه در طول زمان دستخوش تغییرات بسیاری شده است. برخی از قسمت های قدیمی و زیبای آن هنوز پابرجاست. در این بخش‌های قدیمی می‌توانید طاق‌ها و گنبدهای خیره‌کننده‌ای را ببینید که به زیبایی هر چه بیشتر خودنمایی می‌کنند. به خصوص دهانه ها و سوراخ های طاق ها و گنبدها که هم نور فضای داخلی را تامین می کند و هم به گردش هوا کمک می کند.

بزرگترین بازار تهران کجاست؟

وسعت بازار امروز تهران به بیش از 100 هکتار می رسد. گرچه از ابتدا این گونه نبود و بنا به نیاز و مقتضیات زمان در دوره های مختلف تاریخی، شکل امروزی خود را به خود گرفت. به همین دلیل نمی توان سبک معماری خاصی را برای آن تعیین کرد. اما در بیشتر نقاط آن نشانه هایی از معماری تهرانی به چشم می خورد. البته قسمت های آسیب دیده یا جدید بازار معماری خاصی ندارند و از مصالح جدیدی برای آنها استفاده می شود.

همانطور که گفته شد بازار تهران به تدریج توسعه یافت و با توجه به گرمای تابستان بخشهایی از آن پوشیده شد و سپس فضاهای خدماتی جدیدی مانند قهوه خانه، حمام، مساجد، زورخانه، حسینیه و سقاخانه در دل بازار شکل گرفت. . .

ردیف هایی از بازار نیز به مرور زمان اضافه شد که هر کدام به فروش یک محصول خاص اختصاص داشت. علاوه بر این، آنها مجهز به تقی، حمام و مسجد بودند و اعیاد و عزاداری های خاص خود را داشتند. بنابراین برای جلب توجه مردم، رقابت شدیدی بین صفوف درگرفت. معماری سنتی بازار تهران دارای دو خط بسیار مهم است که در چهارسوک بازار بزرگ قرار دارند. محورهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی چهارسوک به ترتیب به خیابان پانزده خرداد، مولوی، خیام و مصطفی خمینی ختم می شود. چهار سکه بزرگ دارای فضای هشت ضلعی است که مربوط به سال 1222 هجری قمری است و شامل یک گنبد مدور کوتاه با گچ بری های زیبا است.

در حال حاضر بازار امیر، چهارسوق بزرگ، سر در سبز میدان و قسمت های متصل به مسجد جامع از جمله قسمت های قدیمی بازار تهران هستند.

بزرگترین بازار تهران کجاست؟

بازار تهران کجاست؟

برای رفتن به بازار بزرگ تهران با ماشین شخصی باید به یکی از خیابان های پانزده خرداد، خیام، مولوی و مصطفی خمینی بروید. توجه داشته باشید که بازار تهران در محدوده طرح ترافیک است. حتی در روزهای تعطیل معمولا در بازار تهران ترافیک وجود دارد. بهترین راه برای رسیدن به این نقطه از تهران استفاده از مترو تهران است.

دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

از شمال – خیابان پان زاده خرداد

مترو: بهترین و پرطرفدارترین راه دسترسی به بازار، ایستگاه مترو پانزه خرداد است. پس از پیاده شدن در این ایستگاه می توانید کمی پیاده روی کنید تا وارد بازار شوید.

اتوبوس: از خطوطی که در ایستگاه گلوبندک توقف دارند استفاده کنید و از آنجا با کمی پیاده روی به مقصد برسید.

هزینه ها: تاکسی های زیادی از مراکز مهم شهر مانند میدان فاطمی، انگبال، آزادی تا این تقاطع به سمت گلوبندک حرکت می کنند.

از غرب – خیابان خیام

مترو: از طریق ایستگاه های پانزده خرداد و مترو خیام و میدان محمدیه می توانید به خیابان خیام برسید. پس از پیاده شدن با کمی پیاده روی وارد بازار شوید.

اتوبوس: از خطوطی که در ایستگاه گلوبندک توقف دارند استفاده کنید و از آنجا با کمی پیاده روی به مقصد برسید.

هزینه ها: تاکسی های زیادی از مراکز مهم شهر مانند میدان فاطمی، انگبال، آزادی و غیره تا این تقاطع به سمت گلوبندک حرکت می کنند.

بزرگترین بازار تهران کجاست؟

از جنوب – خیابان مولوی

مترو: از طریق ایستگاه مترو میدان محمدیه می توانید به خیابان مولوی برسید. پس از پیاده شدن با کمی پیاده روی وارد بازار شوید.

اتوبوس: از خط 2 بی آر تی (ترمینال آزادی – پایانه خاوران) که در ایستگاه محمدیه توقف می کند استفاده کنید. از آنجا با کمی پیاده روی به مقصد برسید.

هزینه ها: تاکسی های زیادی از خیابان وحدت اسلامی، خیابان مولوی و میدان محمدیه عبور می کنند که می توانند شما را به مقصد نزدیک کنند.

از شرق – خیابان مصطفی خمینی

مترو: از طریق ایستگاه مترو میدان محمدیه می توانید به خیابان مولوی برسید. پس از پیاده شدن با کمی پیاده روی وارد بازار شوید.

اتوبوس: از خط 2 بی آر تی (ترمینال آزادی – پایانه خاوران) که در ایستگاه تقاطع مولوی توقف می کند، استفاده کنید. از آنجا با کمی پیاده روی به مقصد برسید.

هزینه ها: چندین تاکسی شما را به میدان امام خمینی می رساند. در آنجا می توانید با تاکسی به خیابان مصطفی خمینی بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا