ایران گردی

بزرگ‌ترین آینه در ایران + عکس

به گزارش تودی تریپ به نقل از همشهری، این دریاچه که در 70 کیلومتری بزرگراه خلیج قرار دارد در برخی از ماه های سال آب این دریاچه به دلیل وجود نوعی جلبک تک سلولی قرمز می شود و جلوه ای بسیار زیبا و چشم نواز دارد. اندازه و شکل دریاچه خوز سلطان بسته به میزان آب ورودی و میزان بارندگی در فصول مختلف سال متفاوت است. در هنگام بارش و ذوب برف در ارتفاعات اطراف، با افزایش مقدار آب ورودی، حجم آن افزایش و در دوره کم آبی کاهش می یابد. به همین دلیل، سطح آب در دریاچه به طور مداوم در حال تغییر است. به راحتی در کم عمق آن قدم بزنید و تاثیر نمک روی کفش های خود را ببینید. غلظت نمک منجر به تشکیل اشکال زیبای نمکی پنج ضلعی در نزدیکی دریاچه شده و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند، اما باید بدانید که با حرکت به سمت مرکز دریاچه سطح زیرین آن گل آلود می شود و پاهای شما می توانند به راحتی داخل آن بلغزید، پس مراقب باشید و تا وسط دریاچه نروید.

بزرگترین آینه ایران

دریاچه نمک خوز سلطان به دلیل شفافیت باورنکردنی به عنوان بزرگترین آینه ایران شناخته می شود. این دریاچه علاوه بر پرندگان بومی مانند هوبرا و انواع کبوتر، پذیرای پرندگان مهاجری مانند گله های بزرگ فلامینگو یا پرندگانی مانند پلیکان، لک لک، مروارید، پاسکال، غازهای خاکستری، حواصیل، مرغ سفید ماهی خوار، باقرقره و … خروس و… از راه دور و نزدیک نزد او می آیند. آب دریاچه خوز سلطان و خاک اطراف آن شور است و گونه های گیاهی منطقه به دلیل خواص ویژه از نظر خواص دارویی، مواد موثر و سایر مصارف بسیار ارزشمند هستند.

بزرگترین آینه ایران اینجاست!

محل: 70 کیلومتر بزرگراه تهران – کم (خلیج فارس)

رستوران یا کافه: مالک نیست

عمق آب: 8 متر

درجه: 240 کیلومتر مربع

قابلیت نوشیدن: مالک نیست

روش دسترسی: وارد اتوبان تهران-کم شوید و پس از طی 70 کیلومتر، از سمت چپ بزرگراه عبور کنید و از زیرگذر عبور کنید. در سمت چپ بزرگراه به روستای چسمه شور می رسید، تنها تابلوی بزرگراه تابلو اطلاعات توریستی است. انتهای جاده به ساحل دریاچه خوز سلطان می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا