ایران گردی

برگزاری نخستین همایش «گردشگری جنگ»

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، سجاد پاکگهر با یادآوری «رشادت ها، رشادت ها و جانفشانی های مردان و زنانی که برای پاسداری از ایران جان خود را فدا کردند» گفت: جنگ تحمیلی یکی از حوادث ماندگار تاریخ است. سندی مدرن و معتبر از شهادت قهرمانان کشور در تاریخ انقلاب اسلامی که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در آن ثبت شده است.

وی افزود: در راستای ثبت حماسه ها و رشادت های این دوران ماندگار در تاریخ کشورمان، با همکاری مشترک فرهنگسرای خرمشهر و موزه دفاع مقدس، سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان های فرهنگی خرمشهر و ادارات میراث آبادان. و با حضور صاحب نظران حوزه گردشگری اولین همایش ملی گردشگری نظامی برگزار می شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر با توجه به تشکیل دبیرخانه این همایش در فرهنگسرای حراست خرمشهر و رونمایی از فراخوان، پوستر و تقویم و همچنین معرفی محورهای مورد نظر. این رویداد فرهنگی در آینده نزدیک گفت: پس از پایان جنگ هر ساله بسیاری از هموطنانمان برای بازدید از مناطق نظامی و عملیاتی به مناطق عملیاتی می روند و رویدادهای مهم این دوران را مشاهده می کنند و از نزدیک با یک موضوع آشنا می شوند. بخش مهمی از تاریخ معاصر و تحلیل این دوران مقدس است.

پاکگهر افزود: با گسترش این بازدیدها، پس از گذشت چهار دهه، همه ساله گردشگران بیشماری از داخل و خارج از کشور به این مناطق می روند و با ادامه این روند تحت عنوان گردشگری دفاع مقدس، امکان تجدید گردشگری وجود دارد. خاطره و حفظ ارزش های این دوران حماسی برای استفاده در عرصه توسعه اقتصادی.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر افزود: دستیابی به این فرصت نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است و یکی از این برنامه ها برگزاری همایش ملی گردشگری نظامی است که به زودی در خرمشهر برگزار می شود. همچنین مفاد و برنامه های اصلی این همایش در پایان شهریور 1402 همزمان با هفته دفاع مقدس و جهانگردی اعلام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا