اخبار گردشگری

برنامه ریزی برای هجوم گردشگران

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، شریف فتحی، وزیر جدید گردشگری و آثار باستانی مصر، بخشی از راهکارهای این کشور را برای افزایش تعداد اتاق های هتل در مصر برای پاسخگویی به جریان مورد انتظار گردشگران و بهبود تجربه آنها اعلام کرد.

وزیر جدید گردشگری و آثار باستانی مصر بلافاصله پس از تصدی سمت خود با مقامات کلیدی این وزارتخانه و نهادهای مرتبط دیدار و دستوراتی را با هدف احیای بخش گردشگری و آثار باستانی مصر و همچنین رسیدگی به چالش‌های احتمالی و تکمیل زیرساخت‌های قانونی مرتبط صادر کرد. گردشگری پیشرفت در گردشگری قایق بادبانی، به روز رسانی موزه بزرگ مصر و افزایش تجربه گردشگری در منطقه اهرام جیزه را اعلام کرد.

به گزارش عرب نیوز، اخیراً نزدیک به 3000 اتاق در قالب 11 هتل جدید اضافه شده است و تا پایان ماه مارس حدود 1245 اتاق در قاهره، دریای سرخ، سینای جنوبی و الاقصر ساخته شده است، در حالی که برنامه هایی در این زمینه وجود دارد. تا پایان سال 2024، 1000 اتاق دیگر در دست ساخت است که انتظار می رود همه آنها به رونق گردشگری در مصر کمک کنند.

معاون گردشگری مصر نیز گفت: در حال حاضر حدود 5000 اتاق هتل در سواحل شمالی این کشور وجود دارد که امیدواریم این تعداد دو برابر شود. زیرا افزایش اتاق های هتل در سراسر کشور برای تحقق یکی از «استراتژی ملی مصر برای توسعه گردشگری» ضروری است.

مصر قصد دارد تا سال 2028 سالانه 30 میلیون گردشگر پذیرایی کند.

این کشور در سال‌های اخیر کشفیات باستان‌شناسی متعددی را کشف کرده است که نقش بسیار موثری در احیای صنعت مهم گردشگری این کشور داشته‌اند و این در حالی است که این کشور سال‌ها تحت تأثیر ناآرامی‌های سیاسی قرار گرفته و آسیب‌های بیشتری از اپیدمی ویروس کرونا دیده است. یکی از برنامه های دولت مصر برای جذب گردشگران بیشتر به این کشور افتتاح «موزه بزرگ مصر» است که در نزدیکی اهرام جیزه ساخته شده و برنامه افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

مصر بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد و صنعت گردشگری آن 10 درصد تولید ناخالص داخلی و حدود دو میلیون شغل را شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا