اخبار گردشگری

برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!

من گزارش میدم تودی تریپ به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به اینکه تعدادی از زائران ثبت نام شده در دیدار با قاریان حج 1403 حدود 30 سال تا زمان عزیمت به حج در صف خواهند بود و میانگین سنی این حج سالیانه است. قاری 35 ساله است. وی افزود: افرادی که در سال 1384 برای حج ودیعه گذاشتند همچنان در صف هستند و برخی از آنها کعبه را نمی بینند و می میرند اما شما که با قرآن معامله کردید برای این سفر انتخاب شده اید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه این سفر برای بسیاری از مردم دست نیافتنی است، به زائران عازم حج گفت: شکرگزار باشید که در سرزمین وحی هستید و از فرصت ها استفاده کنید.

وی سپس به تشریح لحظات و امور ضروری و مؤثر در اجتماع عظیم مسلمانان پرداخت و اظهار داشت: در طول سالیان متمادی شرایط تغییر کرده و حج امروز با تغییراتی نسبت به دوره های گذشته همراه است. یکی از این موارد حضور «کاروان قرآنی نور» همسو، هدفمند و ویژه و میزبان معنوی مهمانان رحمان است.

نواب گفت: در قرآن نور بودن و خادم بودن سخت است، اما حفظ این لقب با توجه به اینکه چهره ای در بین مردم می شوید و شرایط برایتان فراهم می شود دشوارتر است. برای شما متفاوت است

وی همچنین توصیه هایی در خصوص استفاده حداکثری از فضای حج، مسئولیت ها و وظایف این قاریان در سفر حج، حضور در مجالس و ارتباط با زائران قبل از اعزام به این سفر بیان کرد و در ادامه تاکید کرد: زمان را به شیوه خود مدیریت کنید. بیشترین آن را و صدا و حنجره خود را در مکان های تلاوت قرآن در سرزمین وحی به خداوند تقدیم کنید. خداوند به این کار بزرگ برکت خواهد داد.

رئیس حجه ایرانی همچنین گفت: اگر زائری در جایی نیاز به کمک داشت، این کار را انجام دهید، زیرا بر اساس آیات قرآن، خدمت با ثواب نیست، بلکه با خدمتی مشابه از سوی مخدوم و خداوند ثواب دارد. خدا رحمت کند حاج آقا ابوترابی را در حالی که بنده بود به دیگران هم کمک می کرد، حتی دست شکنجه اش را گرفت و با خود برد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام کاروان های حج از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و پایان این حضور در دهه اول محرم خواهد بود، از قاریان خواست تا برای موسم حج برنامه ریزی کنند. حضور عملی و موثر داشته باشند.

محمدتقی میرزاجانی رئیس دبیرخانه کمیته اعزام این دسته از قاریان گفت: اعضای این کاروان از استان های کشور هستند و تعدادی نیز برای اولین بار به حج اعزام می شوند. این نخبگان قرآنی پس از آزمون ها و ارزیابی های متعدد انتخاب شده اند و در مدینه و مکه به قرائت قرآن و تواشیح خواهند پرداخت.

وی افزود: میانگین سنی این قاریان در حج امسال 35 سال است و در این کاروان سه قاری حافظ کل قرآن، یک قاری ممتاز و جمعی از تواشیحان حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا