ایران گردی

برترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

علاقه مندان به تحصیل در کانادا این دانش را می دانند دانشگاه های کانادا چقدر در درخواست و حتی شانس موفقیت در ویزا موثر است. از این رو کانادا را که از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یکی از بزرگترین کشورها با شرایط زندگی ایده آل است را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. کانادا بیش از 10 ایالت یا استان دارد، سیستم آموزشی هر ایالت ممکن است با سیستم آموزشی در کانادا متفاوت باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها با یکدیگر در تضاد هستند، بلکه ایالت های مختلف کانادا در این زمینه تقویت می شوند. در سطح ایالتی در مجلس تحمیل شود.

البته این فقط در مورد سیستم آموزشی صدق نمی کند و به همین جا ختم نمی شود، بلکه هر یک از این ایالت ها می توانند قوانین خود را در نظر بگیرند تا قوانین مهاجرتی خود را آسان تر یا سخت تر کنند. کانادا به عنوان یکی از باکیفیت ترین کشورهای دنیا که واحد پول رسمی آن دلار کانادا می باشد، می تواند یکی از مقاصد مهاجرتی باشد که هر ایرانی آرزوی مهاجرت به آن را در کنار آمریکا دارد. با مراجعه به دانشگاه های کانادا می توان تا حدودی با شرایط تحصیل در کانادا آشنا شد که در مقاله پیش رو مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن پرداخته شده است.

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

هر ساله دانشگاه های سراسر جهان به دلیل سطح علمی و موفقیت و شهرت در سطح بین المللی توسط سایت ها و مراکز بزرگ دنیا رتبه بندی می شوند و یکی از این رتبه بندی ها به سیستم رتبه بندی به نام QS اختصاص دارد. دلیل انتقادات زیادی است، اما همچنان یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی به همراه The Times و S News است که به عنوان منبعی برای بسیاری از مراکز شناخته می‌شود.

معیارهای مختلفی برای سنجش یک دانشگاه و جایگاه آن در سراسر جهان وجود دارد که یکی از این معیارها شهرت جهانی است، اما شاید بتوان گفت مهم ترین شاخصی که در رتبه بندی جهانی به آن توجه می شود، تعداد پذیرفته شدگان بین المللی است. دانشجویان در دانشگاه ها در کنار شهرت علمی از اهمیت بالایی برخوردار باشند. آنچه در ادامه می آید ممکن است نشان دهنده جایگاه دانشگاه های کانادا در دنیای مدرن باشد.

بهترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

بهترین دانشگاه های کانادا

قبل از آن باید گفت یکی از مهم ترین شاخص هایی که دانشگاه را در سطح بین المللی ارزشمند می کند، تعداد دانشجویان بین المللی در آن و همچنین رزومه علمی و اعتبار علمی آن دانشگاه است، بنابراین کانادا نیز یکی از بهترین ها است. کشورهای پیشرفته دنیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بهترین دانشگاه های کانادا از دید اهالی علم و متقاضیان تحصیل در کانادا پنهان نمی مانند، اما برخی از آن ها در زیر ذکر شده اند که در جدول زیر به دانشگاه های این کشور اشاره شده است.

نام دانشگاه

رتبه بندی جهانی

شهر

مک گیل

31

مونترال

تورنتو

34

تورنتو

بریتیش کلمبیا

47

ونکوور

آلبرتا

110

ادمونتون

مونترال

116

مونترال

می توان گفت یکی از معروف ترین دانشگاه های کانادا در شهر ایران خیز تورنتو با نامی مشابه نام این شهر قرار دارد که بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در آن تحصیل می کنند و یکی از دستاوردهای علمی این امر است. دانشگاه کشف انسولین در اوایل دهه 1920 است، اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و باید گفت که این دانشگاه بیش از 900 رشته تحصیلی را اجرا می کند که بیشتر آنها مربوط به مقطع کارشناسی است.

اما از دیگر دانشگاه های برتر کانادا می توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرد که در بین 58590 دانشجوی خود تعداد 20326 دانشجوی بین المللی دارد که حدود 30 درصد از دانشجویان این دانشگاه است که رقم قابل توجهی است. . خواهد بود. با این حال بقیه دانشگاه های کانادا هم همانطور که گفته شد جاذبه های زیادی دارند. تنوع رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا را می توان در شکل زیر خلاصه کرد.

بهترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در هر کشوری ممکن است قوانین خاص خود را داشته باشد، اما آنچه مهم است زمانی که کشوری مانند کانادا به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می شود این است که بدانید تمام امتیازاتی که در کنار تحصیل در آن کشور به دانشجو داده می شود و می تواند از شرایط باشد. برای بهره مندی از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مناسب برای این کشور، داشتن شرایط مناسب ضروری است. شرایط مناسبی که فرد را برای تحصیل در کانادا آماده و واجد شرایط می کند بسیار اندک اما در عین حال بسیار مهم و دشوار است.

بهترین دانشگاه های کانادا برای ایرانیان

علاوه بر مواردی که به عنوان بدیهیات تحصیل در کشورهای توسعه یافته شناخته می شود، مانند سن مناسب و عدم تمایز تحصیلی و همچنین سوابق مرتبط با رشته مورد نظر، دیپلم زبان انگلیسی سطح بالا و همچنین منابع مالی کافی و حتی سابقه سفر در کانادا یا اتحادیه اروپا و حتی منطقه شینگن مواردی هستند که مستقیماً بر شانس موفقیت در ویزا تأثیر می گذارند. بنابراین توصیه می شود در صورت نداشتن شرایط کافی قبل از اقدام به کانادا، متقاضی شرایط ایده آلی را برای افزایش شانس موفقیت برای تحصیل در کانادا ایجاد کند. برای این منظور داوطلبان می توانند با مشاورین ما به نشانی تماس بگیرند موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا