ایران گردی

با آفریقای کوچک ایران بیشتر آشنا شوید

به گزارش تودی تریپ، پارک ملی کویر یکی از جاذبه های گردشگری ایران است که در نزدیکی شهر گرمسار در استان سمنان قرار دارد، البته بخشی از این پارک عظیم در استان های تهران، اصفهان و قم قرار دارد. اطلاعات مختصری از این پارک ملی در اختیار کاربران عزیز قرار خواهیم داد.

معرفی پارک ملی کویر

پارک ملی در کویر بیش از 670 هزار هکتار وسعت دارد که حدود 440 هزار هکتار آن به پارک ملی و 250 هزار هکتار به منطقه حفاظت شده اختصاص دارد. لازم به ذکر است که پارک ملی کویر تنها پارک ملی ایران است که در آن هیچ گونه سکونتگاه انسانی، فعالیت معدنی و علفزار وجود ندارد. لطفاً توجه داشته باشید که بخش‌هایی از این پارک وسیع قابل بازدید است و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل به طبیعت وحش ملی به سادگی از پارک خارج شوند.

پارک ملی در کویر - پرین فواز

وحشی پارک ملی کویر

پارک ملی کویر در گذشته زیستگاه بسیاری از حیوانات بوده و تعداد گونه های موجود در این منطقه به حدی بود که این پارک لقب آفریقای کوچک را به خود اختصاص داد، اما امروزه تنوع این حیات وحش کاهش یافته است، اما با این وجود همه شما در این پارک می توانید حیوانات کویر ایران را ببینید.

از حیواناتی که در این پارک ملی زندگی می کنند می توان به یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، کفتار راه راه، روباه قرمز، شغال، سیاه گوش و … اشاره کرد.

در رابطه با پوشش گیاهی منطقه نیز باید بدانید که در این مجموعه حدود 355 نوع گیاه مختلف وجود دارد که تعدادی از آنها گرگ، نیزار، خرچنگ، شیر سفالی و… هستند.

لازم به ذکر است که این پارک ملی در مجاورت کویر مرنجاب قرار دارد، توجه داشته باشید که برای اطلاعات بیشتر در مورد کویر مرنجاب می توانید در لحظه آخر مطلب مربوطه را در سایت مطالعه نمایید. علاقه مندان برای بازدید از این کویر می توانند از تور کویر مرنجاب استفاده کنند.

پارک ملی در کویر - پرین فواز

پارک ملی در کویر - پرین فواز

پارک ملی در کویر - پرین فواز

پارک ملی در کویر - پرین فواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا