ایران گردی

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای رنگارنگ در مشهد

تودی تریپ: باغ پرندگان مشهد در منطقه تجاری گردشگری سپاه مشهد تنها و اولین باغ پرندگان در منطقه شرق کشور است که با هزینه ای بالغ بر نهصد میلیون در شهر مشهد ساخته شده است. باغ پرندگان مشهد دارای انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی است که به صورت شبانه روزی در این باغ حضور دارند تا سلامت بازدیدکنندگان و پرندگان را تضمین کنند. او شروع به کار کرد.

آشنایی با باغ پرندگان مشهد

اگرچه معمولاً از مشهد به عنوان زیارتگاه و شاید جاذبه های تاریخی در دنیای گردشگری یاد می شود، اما در دهه اخیر جاذبه های تفریحی مختلفی در نقاط مختلف این شهر کشف شده است. یکی از این جاذبه ها باغ پرندگان نگهبان است که در سال 1393 با بودجه هنگفتی ایجاد شد، اما لازم به ذکر است که شرایط باغ در سال های اول افتتاح بهتر بوده و کیفیت خدمات و امکانات کاهش یافته است. با آب و هوا

باغ پرندگان؛  جاذبه ای رنگارنگ در مشهد

زیبایی بصری باغ پرندگان مشهد یکی از ویژگی هایی است که هر گردشگری را برای بازدید وسوسه می کند. به خصوص پس از دیدن تصاویر این باغ در فضای مجازی، مشتاق دیدن زیستگاه این پرندگان خواهید شد.

تصاویری از مسیرهای سنگفرش شده، پل های چوبی متعدد، آبشارهای مصنوعی، کلبه های چوبی، محوطه های سرسبز و گل های زیبا که برای این پرندگان خاص بهشت ​​کوچکی به نظر می رسد اما شاید تنها زیبایی این باغ پرندگان کمیاب و زیبای آن باشد و جای امیدواری باشد. در پرز در سالهای بعد باید شرایط بهتری برای نگهداری آنها در نظر گرفته شود.

پرندگانی از زیستگاه های مختلف دنیا در این باغ جمع آوری شده اند که به رنگ ها و گونه های مختلف تقسیم می شوند. حداقل در سال های اول افتتاح این گونه بود و برخی از این پرندگان گونه های کمیاب متعلق به ایران، آسیا یا آفریقا بودند که شاید تا به حال در هیچ باغ پرندگانی ندیده بودید اما امروزه می توانید چندین مورد از آنها را در این باغ ببینید.

باغ پرندگان؛  جاذبه ای رنگارنگ در مشهد

باغ پرندگان مشهد دارای بوفه های میان وعده و فضای سرگرمی کودکان مجهز به وسایل بازی می باشد. همچنین در نزدیکی این باغ رستوران هایی وجود دارد که می توانید در کنار خانواده از غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

مجموعه های بزرگی مانند الماس شهر و شرق نیز در نزدیک یا نزدیک این باغ قرار دارند و پس از بازدید از باغ پرندگان می توانید از شهر بازی، بوتیک ها و رستوران های این مجموعه ها دیدن کنید.

باید گفت که این باغ برای همه به خصوص آنهایی که طاقت دیدن حیوانات در قفس را ندارند جذابیتی ندارد. پس اگر روحیه حساسی دارید به جای باغ پرندگان از یکی دیگر از جاذبه های مشهد دیدن کنید.

بازدید از باغ پرندگان مشهد

اگر به شرق کشور سفر کرده اید، تنها جایی که می توانید گونه های کمیاب پرندگان ایرانی، آسیایی و آفریقایی را ببینید باغ پرندگان مشهد است.

باغ پرندگان؛  جاذبه ای رنگارنگ در مشهد

جاذبه ای خوش ساخت که با امتیازات ویژه به یکی از دیدنی های مشهد تبدیل شده است. گفته می شود این باغ با در نظر گرفتن شرایط استاندارد نگهداری پرندگان و استقرار دائمی تیم های پزشکی در باغ، سلامت پرندگان و حتی بازدیدکنندگان را تضمین کرده است، اما در سال های اخیر بی احتیاطی کارکنان این باغ باعث شده است. وضعیت نامطلوب است

همه گردشگران پیش بینی آب و هوای مقصد را یکی از نکات مهم قبل از سفر می دانند و به داشتن سفری خوش کمک می کند.

مشهد یکی از محبوب ترین شهرهای زیارتی و گردشگری ایران است. بهترین زمان سفر به مشهد از اوایل فروردین تا اواسط خرداد است که بهار در اوج خود است.

بر همین اساس در این مدت هوای مشهد مطبوع و باغ ها و پارک ها و حومه آن مملو از درختان سرسبز و گل های رنگارنگ است. علاوه بر این، گرمای شدید تابستان در این فصل شما را آزار نخواهد داد.

باغ پرندگان؛  جاذبه ای رنگارنگ در مشهد

شایان ذکر است که هوای مشهد از ابتدای شهریور تا پایان مهرماه معتدل است. برگ های زرد افتاده درختان و فضای رنگارنگ و گرم باغ ها سفر به مشهد را در پاییز فراموش نشدنی می کند. در نتیجه برخی فصل پاییز را بهترین زمان برای سفر به مشهد می دانند که علاوه بر زیبایی، شلوغی هم ندارد.

مشهد اگرچه در زمستان بسیار خشک و سرد است اما در این فصل نیز زیبایی خود را دارد. از آنجایی که تابستان در مشهد گرم و خشک است، تیر و مرداد کمترین ماه‌های مورد علاقه گردشگران است.

باغ پرندگان مشهد علاوه بر زیبایی، کافه باغ پرندگان مشهد، بوفه غذا را نیز دارد. در محیط این باغ، کودکان می توانند تفریح ​​کنند زیرا این باغ مجهز به امکانات بازی کودکان است.

علاوه بر این، یک رستوران در نزدیکی این باغ وجود دارد که می توانید با خانواده یا دوستان خود برای سرو غذا به آنجا بروید. همچنین مرکز خرید الماس شرق در نزدیکی این باغ قرار دارد که می توانید از آنجا خرید کنید.

باغ پرندگان؛  جاذبه ای رنگارنگ در مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا