ایران گردی

بازی با آب و نور در مازندران / تجربه‌ای متفاوت در دریاچه الیمالات

تودی تریپ: دریاچه الیمالات که در دل جنگل قرار دارد به عنوان یک اقامتگاه گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد. این دریاچه آنقدر زیباست که انگار در دل جنگل آرمیده است.

می توانید روی صخره های کنار رودخانه دراز بکشید و به جنگلی که ساعت ها دریاچه را در آغوش گرفته است نگاه کنید و از انعکاس آن همه درخت در آب لذت ببرید.

آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح ​​و آرامش آماده است. دریاچه ایلیمالات دارای رستوران و امکانات قایقرانی و ماهیگیری است.

بازدید از دریاچه ایلمالات

به دل جنگل های سرسبز شمال می رویم و از بین دیدنی های بی شمار دریاچه الیمالات را برای تفریح ​​و اوقات فراغت انتخاب می کنیم. به سمت شهر نور و از جاده نور – چمستان به سمت جنگل کشپل می رویم.

در میان درختان جنگلی و پس از گذر از مسیری رویایی و خاطره انگیز به محوطه آبی پهنی می رسیم که همچون الماسی در میان درختان سرسبز می درخشد و گردشگران را مجذوب خود می کند. منطقه آبی که به سد خاکی علیمالات معروف است و در بین مردم به دریاچه علیمالات معروف است.

بازی با آب و نور در مازندران/ تجربه ای متفاوت در دریاچه الیمالات

این سد در ارتفاع 125 متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از تفرجگاه های محلی مردم نور محسوب می شود. گردشگران زیادی از سایر نقاط کشور برای لذت بردن از طبیعت و زیبایی های آن به این دریاچه سفر می کنند.

زیبایی دریاچه ایلیمالات در هر فصل و زمانی منحصر به فرد است و زیبایی آن را نمی توان به زمان خاصی از سال محدود کرد.

تیراندازی در کنار این سد زیبا در هر 4 فصل سال دلپذیر و جذاب است. اگرچه سلیقه و منش هرکسی متفاوت است، اما زمانی که زمان سفر به دریاچه ایلیمالات فرا می رسد، لحظه ای چشم انداز پاییزی دریاچه ایلیمالات در همستان را تصور کنید، دریاچه ای زیبا که اطراف آن را درختان نارنجی، قرمز، سبز و زرد احاطه کرده است.

به نظر می رسد پاییز بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه زیبا باشد، اما ایلیمالات در بهار، تابستان و زمستان نیز فوق العاده زیباست.

حالا که فهمیدیم دریاچه الیمالات کجاست، بهتر است قبل از بازدید از این منطقه بهداشتی نکاتی را در نظر داشته باشیم. در ادامه این قسمت سایت رهی نو نکات مهم بازدید از سد الیمالات را به صورت مختصر و مفید گردآوری کرده است.

بازی با آب و نور در مازندران/ تجربه ای متفاوت در دریاچه الیمالات

برای حفظ آرامش و جلوگیری از سرقت خودرو و پول، بهتر است از کارت اعتباری و امنیت مناسب خودرو استفاده کنید.

فراموش نکنید که مقدار کمی پول نقد همراه خود داشته باشید.

قبل از ورود به دریاچه ایلیمالات اقلام مورد نظر را از شهر نور خریداری کنید.

یادآور می‌شویم ساعت ۲۲ مجموعه دریاچه ایلیمالات تعطیل می‌شود.

اگر اهل طبیعت گردی حرفه ای هستید به شما قول می دهیم که امکانات کمپینگ در این دریاچه وجود دارد.

اگر قصد اقامت در کنار دریاچه را دارید، ملحفه و پتو را فراموش نکنید.

دو جاذبه مهم دریاچه ایلیمالات مازندران

ما با جاذبه های مسیر به سمت دریاچه شروع می کنیم و در مورد خود دریاچه صحبت می کنیم.

1- در مسیر دریاچه

به سمت شهر نور حرکت می کنیم و وارد جاده نور – چمستان می شویم. مسیر را طی می کنیم تا به جاده فرعی دریاچه الیمالات می رسیم. کمی بیشتر در طول مسیر وارد می شویم تا اینکه جاده ای رویایی جلوی ما ظاهر می شود. جاده ای دیدنی که درختان سر به فلک کشیده مانند مروارید در صدف احاطه شده است.

بازی با آب و نور در مازندران/ تجربه ای متفاوت در دریاچه الیمالات

نور خورشید سخت در تلاش است تا از میان شاخه ها و برگ های درختان راه خود را پیدا کند. اما چندان موفق نیست. هوای خنک با بوی سبزه و خاک در می آمیزد و هر گردشگری را به وجد می آورد.

مسیر به قدری دیدنی است که هر لحظه باعث می شود در گوشه ای توقف کنیم و زیبایی محیط را در قاب عکس ثبت کنیم. راه را ادامه می دهیم و کم کم صدای طراوت رودخانه ما را همراهی می کند.

مسیر به قدری دیدنی و دلپذیر است که بسیاری از گردشگران ترجیح داده اند با خودروهای خود در قسمت های پایینی جاده پارک حرکت کنند و به سمت دریاچه پیاده روی کنند تا از مناظر اطراف لذت بیشتری ببرند.

در طول مسیر تورهای گردشگری زیادی را می بینید که در طول مسیر با سر و صدا و شادی پیش می روند و نشاط خاصی به فضا بخشیده اند.

بازی با آب و نور در مازندران/ تجربه ای متفاوت در دریاچه الیمالات

خیلی ها اینجا با هم آشنا می شوند، گرم می شوند و با هم سفر به دریاچه را ادامه می دهند، شاید بعد از این گشت و گذار هم دوست بمانند. مسیر را طی می کنیم و به یک پل کوچک اما فوق العاده زیبا می رسیم.

تقریباً همه مسافران در این قسمت از جاده توقف می کنند و عکسی به یادگار می گیرند. از روی پل رد می شویم و مسیر را ادامه می دهیم.

ناگهان پشت درختان و جاده روبرویمان منظره ای وسیع از دریاچه ای آبی در پس زمینه ای از درختان انبوه و کوه های بلند نمایان می شود و نفسمان را می گیرد. به مقصد رسیدیم که دریاچه ایلیمالات است.

2- قایق سواری

حالا که تا این حد پیش رفته ایم، نمی توانیم از قایق سواری در دریاچه لذت نبریم. سرگرمی اصلی دریاچه ایلیمالات قایق سواری با قایق های پدالی و قایق های موتوری است.

بازی با آب و نور در مازندران/ تجربه ای متفاوت در دریاچه الیمالات

اگر اهل ماجراجویی هستید، می توانید یکی از قایق های موتوری را کرایه کنید، وارد دریاچه شوید، از خنکی هوا و ریزش آب روی صورتتان لذت ببرید و مناظر اطراف را از داخل دریاچه تماشا کنید.

اگر برای استراحت و استراحت به اینجا آمده اید، یکی از رکاب ها را اجاره کنید و به آب بزنید. با سوار شدن بر این قایق ها از هیاهوی اطراف دریاچه فرار کنید، دغدغه ها و نگرانی های خود را کنار بگذارید و در آرامش دریاچه غوطه ور شوید.

نکته جالب در مورد دریاچه الیمالات این است که وقتی کمی دورتر از ساحل بروید، دیگر صدایی از اطرافتان نخواهید شنید، فقط سکوت و آرامش شما را احاطه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا