اخبار گردشگری

بازگشت حاجی‌ها به ایران از دوم تیرماه

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، رئیس ستاد حج در مکه مکرمه اعلام کرد: آخرین گروه از حجاج ایرانی 31 خرداد وارد عربستان می شود و پروازهای بازگشت حجاج از عربستان به ایران از دوم تیرماه آغاز می شود. .

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون 75 هزار و 967 زائر ایرانی وارد عربستان شده اند که از این تعداد حدود 10 هزار نفر در مدینه منوره و نزدیک به 66 هزار نفر به مکه مشرف شده اند.

وی یادآور شد: تمامی زائرانی که از مدینه به مکه منتقل شده بودند با قطار منتقل شدند.

رضایی گفت: آخرین حرکت حجاج ایرانی از مدینه به مکه مکرمه پنجم ذی الحجه (23 خرداد) و آخرین پرواز ایران به مقصد فرودگاه جده برای جابجایی زائران ایرانی چهارم ذی الحجه حجه خواهد بود. (22 ژوئن).

رئیس عملیات حج مکه مکرمه ادامه داد: از 14 ذی الحجه (اول تیرماه) انتقال زائران مدینه از مکه به مدینه برای زیارت مسجد النبی (ص) و اماکن مذهبی و تاریخی شهر نبوی (ص) آغاز می شود. ). .

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره بازگشت حجاج ایرانی به کشور گفت: عملیات انتقال زائران ایرانی به کشور از 15 ذی الحجه (2 تیرماه) از هر دو مسیر فرودگاه مدینه و جده آغاز می شود، بنابراین خروج تعدادی از زائران ایران به صورت ترانسفر از مکه به فرودگاه مدینه منوره انجام خواهد شد.

رضایی گفت: تاکنون 87 هزار و 643 روادید دریافت کرده ایم که از این تعداد 84 هزار و 984 روادید مربوط به ویزای زیارتی است.

وی درباره آخرین وضعیت «مشعر» برای پذیرایی از زائران ایرانی در مناسک حج گفت: با نظارت و بازدید مکرر مسئولان ادارات مختلف، چادر و کولر به طور کامل در سرزمین عرفات نصب شده و فرش، روشنایی و سرویس های بهداشتی. نیز تحویل داده شده و با بازدید از محل برخی نواقص در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

رئیس ستاد مکه مکرمه با بیان اینکه شرایط برای اسکان زائران در منا در حال آماده شدن است، تصریح کرد: امسال تمایز خدمات به زائران ایرانی در عرفات، منا و مشعرالحرام به وضوح مشهود خواهد بود. ده ها ظرف آب و یخ به مشیره منتقل می شود. زیرا پیش بینی می شود دمای هوا در روزهای حضور زائران در این مکان ها به 50 درجه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا