ایران گردی

بازدید از ییلاق شکردشت را از دست ندهید

تودی تریپ: یلاق شکردشت یکی از مناطق بکر و روح نواز استان گیلان است که در منطقه زیبای تلاش قرار دارد.

آب و هوای کلبه ییلاقی شکردست بسیار منحصر به فرد است. زیرا هم ویژگی های هواشناسی منطقه خزر را دارد و هم جو اقلیم کوهستانی را منعکس می کند.

یکی از معروف ترین تفرجگاه های تالش، تفرجگاه هشتپر است که اقامتگاه شکاردشت نیز در آن واقع شده است که با چشم انداز چشم نواز و دلفریب درختان راش و افرا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

از آنجایی که ویلای شکردشت در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد، وقتی در اطراف آن قدم بزنید احساس می کنید که در لایه های ابری در حال حرکت هستید.

آشنایی با شکردشت ییلاق

ییلاق شکردشت در گذشته های دور زیر دریا بوده و به مرور زمان به سرزمین و منطقه ای حاصلخیز تبدیل شده است.

بکر بودن این منطقه به حدی است که حتی جاده مناسبی برای رانندگی وجود ندارد و برای رفتن به آنجا باید یک پیاده روی دقیق را برنامه ریزی کرد.

حاصلخیزی این منطقه زمینه مناسبی را برای دامپروری و کشاورزی در اختیار ساکنان محلی و تولید محصولات کشاورزی مرغوب قرار داده است.

بازدید از شکردشت ییلاق را از دست ندهید

ییلاق شکردشت متشکل از اقامتگاه های خاص در دل زندگی روستایی است که در کنار دشت های رنگارنگ و پوشش گیاهی بسیار خاص و درختان راش و افرا مناظر شگفت انگیزی را به وجود آورده است.

از آنجایی که این منطقه در ارتفاع 1700 متری قرار دارد، مکان مناسبی برای شکار دارد و همین امر باعث شد تا پادشاهان گذشته توجه زیادی به این منطقه داشته باشند و آن را به تفرجگاهی برای خود تبدیل کنند.

دو عامل باعث می شود حال و هوای ویلا در شکردشت بسیار خاص و منحصر به فرد به نظر برسد و دیگری این که در برخی از مواقع سال مه غلیظی فضایی خیالی را بر روستا می پوشاند.

جاده زیبایی که به شکردشت ییلاق منتهی می شود در بهار و تابستان پوشیده از مه است و درختان راش و افرا در کنار این جاده در هوای مه آلود فضایی رویایی به خود می گیرند.

در اکثر روزهای سال، حتی در بهار و تابستان، آب و هوای شکردشت فوق العاده خنک و در زمستان دمای بسیار پایینی دارد.

بهتر است هر زمان که به این منطقه سفر می کنید لباس گرم کافی و مناسب همراه داشته باشید.

عسل و لبنیات یلاق شکردشت از بهترین کیفیت برخوردار است، بنابراین هیچ گردشگری از خرید این محصولات از این منطقه غافل نمی شود.

بازدید از شکردشت ییلاق را از دست ندهید

بازدید از شکردشت ییلاق

برای رسیدن به شکردشت باید به سمت رشت-انزلی و تلاش حرکت کنید. اما اگر به دنبال مسیر کوتاه تری هستید، بعد از رشت از جاده ضیابر به سمت تالش بروید تا به ابتدای شکاردشت ییلاق که جاده آسفالته ختم می شود برسید.

27 کیلومتر جلوتر به این کلبه جذاب خواهید رسید.

  • نشانی: ایران، استان گیلان، تالش، 29 کیلومتری شهرستان تالش

از آنجایی که جاده های شکاردشت آسفالت نیست، تردد با خودرو دشوار است. به همین دلیل روستاییان این منطقه برای سفر به محل کار خود از تراکتور یا وانت نیسان استفاده می کنند. بنابراین برای رفتن به شکردشت باید ماشین خود را چند صد متر قبل از روستا متوقف کنید و بقیه راه را پیاده روی کنید یا در کنار جاده منتظر بمانید تا یکی از افراد محلی شما را ببیند و با نیسان خود را به سمت شکردشت برسانید.

با تمام این اوصاف سکوت و تمیزی جاده ها آنقدر جذاب و دلفریب است که گذرگاه صعب العبور اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد.

با توجه به بکر بودن این کلبه توصیه می شود آب و غذای کافی همراه خود داشته باشید.

از شهر تالش تا شکردشت حدود دو ساعت با ماشین راه است که پس از گذشتن از دهکده گردشگری جنگلی کیشون بن و سپس عبور از جاده زیبای گردنه کوهستانی، در نهایت به ایلک شکردشت می رسید.

بازدید از شکردشت ییلاق را از دست ندهید

منطقه شکردشت در هر فصلی از سال منظره ای فوق العاده و در نوع خود بی نظیر دارد و به همین دلیل به آن «عروس تلاش» می گویند.

با فرا رسیدن فصل بهار، دامنه‌های شکاردشت مملو از انواع گل‌های وحشی مانند شقایق‌های قرمز می‌شود و به محبوب‌ترین نقاط گردشگری تالش تبدیل می‌شود.

ظاهر روستایی و بکر خود روستای شکردشت زیبایی آن را چندین برابر کرده است و می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

در زمان های خاصی از سال این روستا در مه غلیظ غرق می شود و تصویری رویایی ایجاد می کند و گردشگران را شگفت زده می کند.

حمل چادر گردشگری و کیسه خواب در سفر به ویلا شکردشت یکی از وسایلی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در هر فصلی از سال که به این منطقه سفر می کنید، سعی کنید لباس گرم همراه داشته باشید و بیش از یک دست لباس گرم همراه داشته باشید.

زیرا در تمام فصول سال آب و هوای ییلاق شکردشت خنک است و به دلیل رطوبت زیاد در این منطقه، لباس ها به سرعت خیس می شوند و خشک شدن آنها فرآیندی است که زمان زیادی را می طلبد.

توالت عمومی در این منطقه تفریحی وجود ندارد، اما مردم مهمان نواز معمولا به شما اجازه می دهند از توالت در خانه خود استفاده کنید.

شما می توانید بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز خود را از مردم محلی در آنجا خریداری کنید.

همانطور که گفته شد، این منطقه بکر خود را حفظ کرده و از آلودگی مدرن محیط زیست جان سالم به در برده است.

در سفر به شکردشت ییلاق، همراه داشتن کیسه های زباله را فراموش نکنید و از آلوده کردن محیط تمیز و دلپذیر به طور جدی خودداری کنید، بنابراین همانطور که این طبیعت به شما روحیه خوبی می دهد، از ریختن زباله نیز خودداری کنید.

بازدید از شکردشت ییلاق را از دست ندهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا