ایران گردی

بازدید از کلوتهای گلی نهبندان را از دست ندهید

سلام جدید _ خدمات گردشگری: حدود 10 کیلومتر بعد از پایان شهداد کوه ها در جاده نمایان است.

این کوه های زیبا از نوع رسوبی هستند و به دلیل فرسایش سریع در باد و باران دندانه ای شکل دارند و به کرات روی لب و دندان ظاهر می شوند.

رنگ کوه بین قهوه ای و سفید با تنوع های فراوان در انتهای وجود گرما و گرما صحنه های رویایی و خیال انگیزی را در ذهن بیننده ایجاد می کند و این جاده را به یکی از زیباترین مناطق ایران تبدیل می کند.

کوه‌های کوهینی مارسی از یک سو و ماسه‌های شنی بیابانی از سوی دیگر در کویر لوت نهباندان شکد ​​شده است.

این کوه ها در گذشته در گرد و غبار مدفون بوده و اکنون با گذشت زمان مشاهده می شوند.

به دلیل تغییرات آب و هوا، آب و هوا و بارندگی های فصلی، گرد و غبار از سطح آن به دامنه های آن پرتاب شده است و چهره واقعی این کوه ها نمایان است.

با كلوتهاي گلي نهباندان

منطقه نهبندان به دلیل وجود راه های واقعی و درجه یک، ارتباط تنگاتنگ با استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و منطقه کیشور جنوبی به ویژه چابهار و در همسایگی است. سر راه های تجاری مهم و برنامج این بروجان است.

بازدید نکنید

هم‌کونین جودید سنگ‌های والترکین در ماادن آن کرک‌ها در کنار کارکویی دریل عدن است بر کیمه نهباندان.

کوه های مریخ و قله های دور حاصل از فرسایش از نظر زمین شناسی نوعی بوی بد محسوب می شوند، زیرا از رزین سفید و متناوب از لایه های نرم و سخت ساخته شده اند و از زمین ها و ارتفاعات تشکیل شده اند. که به تدریج بر اثر بارندگی‌های شدید فرسایش می‌یابند.

حدود 10 کیلومتر بعد از نهبندان به سمت شهداد در دو طرف جاده کوه های مارسی و کوه های MINATORI به چشم می خورد.

این کوه‌ها در نوع خود بسیار دیدنی و زیبا هستند که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند و از جاذبه‌های ژئومورفولوژیکی زیبای منطقه هستند که می‌توانند علاقه‌مندان به این پدیده‌ها را به سمت خود جذب کنند و باعث توسعه گردشگری در منطقه شوند. حوزه.

نوع ته نشینی و فرسایش خاص کوهها مستناذ شیارهای کابعیتی روی این کوهها شده است که گوی آنها را انکیک کرد و بدین بیک کے کےہہیا مینایتوری بہ آنہا داہاند.

این کوه ها به دلیل شکل عجیب و کمبود پوشش گیاهی و نوعی غیرعادی بودن در چشم مردم، به «کوه های مریخی» معروف شده اند.

بازدید نکنید

امکانات

رنگ تقریباً سفید، رنگ کوه (چیزی بین خاکستری و سفید) با تنوع زیاد در انتها، وجود گرما و گرما، صحنه های رویایی و تخیلی را در ذهن بیننده ایجاد می کند و این منطقه را به یکی از مناطق تبدیل کرده است. زیباترین مناطق ایران شود در یک طرف کوه های مخروطی شکل مریخی با رنگ بژ شگفت انگیز و در طرف دیگر توده های کویری شنی در حاشیه کویر قرار گرفته اند.

شیارها و تراشهای بیشتر روی کوهای باستدی حکایت از فرسایش در تولند سال دارند.

ارتفاع برخی از کوه ها حدود 4 تا 5 متر است. İn koh ha dar zaman geçişti به زير خوروارها كاك مفون بوده و ومروز با باستد زمان مي شوند.

بر اثر تغییرات آب و هوا و آب و هوا و بارندگی های فصلی گرد و غبار از سطح به دامنه ها ریخته و چهره واقعی کوه نمایان است.

يكي از زيباترين و كوكترين كوراسن كوراسن كولوت هاي گلي شهرستان نهباندان است. کلوتهای گلی نهباندان حدود 10 کیلومتر پس از نهباندان به سمت شهدا و در دو ترف جاده کارد دراند

این گل ها به شکل کوه های مینیاتوری یا مریخی ها نیز شناخته می شوند.

بازدید نکنید

إن سلمه زیبا به لله فرسایش سرید در باد و بران به شکل dandannah dandannah و پر از لبه ها و کاک های کاکه هی کے کے.

كلوت های نهباندان كه به رنگ اپرماك صفید و ای تلفیقی از های وسید به تشاید به در وشید اند هی اند، وریزه هی كید در پای آن ودرد درد به عن كابتی آن اضافه شده است.

لباس مردمی که در منطقه ای گرم و خشک قرار دارند، صحنه های بینایی و تخیل در ذهن بیننده جلوه می کند و باعث می شود این جاده به یکی از زیباترین مناطق ایران تبدیل شود. این جاده در یک طرف کوه های مخروطی مریخی و در طرف دیگر تپه های شنی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا