ایران گردی

بازدید از پارک جنگلی چغاسبز ایلام را از دست ندهید

تودی تریپ: ایلام یکی از غنی ترین شهرهای ایران از نظر جاذبه های طبیعی است.

امروزه پارک های جنگلی حفاظت شده می تواند جایگزین مناسبی برای سفر به خصوص برای کسانی باشد که به دلیل محیط بکر و طبیعی فرصت و فرصت سفر به خارج از شهر را ندارند.

پارک جنگلی و تفریحی چغاسبز شهرستان ایلام تفرجگاهی آرام است که ساکنان ایلام در فصول معتدل سال اوقات فراغت خود را در کنار خانواده در این پارک جنگلی می گذرانند و از سرسبزی و امکانات تفریحی و رفاهی آن لذت می برند.

این پارک همچنین می تواند یکی از بهترین گزینه های استراحت و آرامش برای مسافرانی باشد که به این شهر سفر می کنند.

پارک جنگلی چغاسبز به دلیل داشتن طبیعت بکر و گونه های گیاهی متنوع و همچنین وجود پرندگان مختلف مورد توجه هر گردشگر و بیننده ای قرار می گیرد.

آشنایی با پارک جنگلی چغاسبز ایلام

این پارک با مساحتی نزدیک به 4170 هکتار جزو پارک های جنگلی طبیعی ایران به شمار می رود که برای احیای طبیعت جنگلی و گونه های کمیاب پرندگان مورد استفاده قرار گرفته است.

حتما از پارک جنگلی چغاسبز ایلام دیدن کنید

پارک جنگلی و تفریحی چغاسبز شهرستان ایلام تفرجگاهی آرام است که ساکنان ایلام در فصول معتدل سال اوقات فراغت خود را در کنار خانواده در این پارک جنگلی می گذرانند و از سرسبزی و امکانات تفریحی و رفاهی آن لذت می برند.

این منطقه که فضای سبز طبیعی کمیاب برای شهر است، کنترل کننده طبیعی تخریب و دست اندازی به اطراف شهر نیز می باشد.

وسعت این پارک از شرق به غرب به بزرگراه امام حسین و فرودگاه و از جنوب به دره دازون، چاله سیاه و هرقوتگه منتهی می شود.

در این جنگل انواع درختان میوه و گونه های گیاهی زیادی دیده می شود. این پارک جنگلی زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبا مانند بوتیمار است.

در میان این جنگل انبوه پوشیده از بلوط، پسته، زالزالک و گونه های مختلف گیاهی درختانی چون کاج و سرو، اقاقیا، آرژن، بادام کوهی و گردو نیز کاشته می شود.

در مجاورت این پارک جنگلی فضای دائمی نمایشگاه و شهر بازی با امکانات مربوطه ایجاد شده است.

درختان آجیل، انواع میوه ها، روستاهای متعدد در مسیر تعطیلات تابستانی دره با مردمی فعال و مهربان، چشمه های خروشان چشمه ساران از جاذبه های فراوان این منطقه است، همجواری این دره تعطیلات تابستانی به جنگل. تفرجگاه گاوز و زمینه های متنوع آن باعث خوشحالی و علاقه بازدیدکنندگان می شود

حتما از پارک جنگلی چغاسبز ایلام دیدن کنید

پارک جنگلی چغاسبز ایلام همانطور که از نامش پیداست پارکی با ویژگی های جنگلی است، جنگلی که درختان متنوعی دارد و این درختان طبیعتی ناب را به چشم هر بیننده ای عرضه می کند.

این پارک جنگلی با مساحتی نزدیک به 4000 هکتار، پارک جنگلی بزرگی به شمار می رود و احداث و ایجاد امکانات رفاهی در آن، گزینه مناسبی برای ساکنین و گردشگران ایلام است تا اوقاتی سرشار از آرامش را سپری کنند و لحظات نابی را در دل ثبت کنند. از طبیعت.

از زیبایی های این پارک جنگلی می توان به درختان و گونه های گیاهی کمیاب، گونه های مختلف پرندگان و درختان میوه مانند پسته، زالزالک، بلوط، کاج، سرو، اقاقیا و گردو اشاره کرد. به دلیل موقعیت مکانی این پارک و مجاورت آن با جنگل مله پنجاو، دره های زیادی را در نزدیکی آن خواهید دید.

پارک جنگلی چغاسبز ایلام کجاست؟

استان ایلام جاذبه های گردشگری مختلفی وجود دارد. این شهر توسط کوه ها و ارتفاعات جنگلی احاطه شده است. به همین دلیل آب و هوای معتدل و کوهستانی دارد.

با توجه به شرایط آب و هوایی، جای تعجب نیست که این شهر از نظر جاذبه های طبیعی بسیار غنی است.

اگر به جاذبه های گردشگری طبیعی علاقه دارید، ایلام را دست خالی ترک نمی کنید.

پارک جنگلی چغاسبز یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است که در طول سال به ویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران و مسافرانی از سراسر ایران است.

این پارک در بین مردم ایلام نیز بسیار محبوب است.

حتما از پارک جنگلی چغاسبز ایلام دیدن کنید

اگر قصد سفر به ایلام را دارید و به دنبال جاذبه های تفریحی و قابل توجه آن هستید، فراموش نکنید که پارک جنگلی چغاسبز را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهید.

دسترسی به این مجموعه تفریحی و گردشگری بسیار آسان است زیرا در نزدیکی ایلام قرار دارد و در واقع بخشی از شهر است.

در نتیجه، اگر نمی خواهید راه دور بروید و نمی خواهید محل اقامت خود را ترک کنید، اینجا مقصد نهایی برای تفریح ​​خانوادگی است.

به جای سفرهای خارج از شهر در طبیعت مناسب تلقی می شود.

آب و هوای معتدل، تنوع درختان و گونه های پرندگان به ویژه وجود گونه های کمیاب مانند بوتیمار در منطقه ای که این پارک ساخته شده است بر جذابیت های آن افزوده است.
این پارک جنگلی پیشنهادی بسیار مناسب برای مسافرانی است که به شهر ایلام سفر می کنند تا استراحت کنند، از طبیعت لذت ببرند و از امکانات ساخته شده در پارک بهره ببرند.
وجود شهربازی، پارک کودک و همچنین احداث چندین نمایشگاه در کنار این پارک، این مکان را به گزینه ای مناسب برای اوقات فراغت خانوادگی تبدیل کرده است.

حتما از پارک جنگلی چغاسبز ایلام دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا