ایران گردی

بازدید از پارک جنگلی نور مازندران را از دست ندهید

تودی تریپ: تابلویی در وسط جاده نور به سمت محمود آباد وجود دارد که عابران را به سمت پارک جنگلی نور راهنمایی می کند. این جاذبه که به پارک سعیدی آشتیانی نیز معروف است و به گفته کارشناسان با وسعتی بالغ بر 3600 هکتار، عنوان بزرگترین پارک جنگلی طبیعی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

ورودی غربی این پارک در کیلومتر 5 جاده اصلی نور به محمودآباد واقع شده است. شنل سنگی با روکش چوبی که شما را به دنیایی دیگر فرا می خواند. به دلیل دسترسی مناسب این پارک به جاده ساحلی نور و مجاورت با شهرک های رستم رود، محمودآباد، نور و آمل، پذیرای جمعیت زیادی است و در ساعات اوج سفر بسیار شلوغ می شود.

جنگل روشن کجاست؟

در منطقه شمالی کشورمان جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارد که به دلیل سواحل زیبای دریای خزر، چشم اندازهای شگفت انگیز، جنگل ها و مراتع سرسبز و امکانات گردشگری نسبتا مناسب، به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به ویژه تبدیل شده است. برای گردشگران و گردشگران طبیعت گردشگری داخلی آنقدر زیاد شده است که بسیاری از ساکنان شهر بزرگ تهران و شهرهای همجوار همیشه به دنبال بهانه ای برای سفر به آنجا هستند تا هر چه بیشتر از شلوغی دور باشند و در گوشه ای از طبیعت استراحت کنند. .

استان سرسبز مازندران که یکی از استان های شمالی و مملو از جاذبه های طبیعی است، زیبایی های بسیاری را در دل خود جای داده است و شهرهای مختلف این استان همواره میزبان گردشگران و طبیعت گردان از دور و نزدیک است.

حتما از پارک جنگلی نور مازندران دیدن کنید

در میان جاذبه های فراوان این استان که شامل ساحل دریا، آبشارها، دریاچه ها و کوه ها می شود، این بار به سراغ یکی از این جاذبه ها یعنی جنگل می رویم که با همه درختان سر به فلک کشیده اش هوای مطبوع و مطبوعی را ارائه می دهد و فراری مناسب را از طبیعت فراهم می کند. مراقبت های روزانه

می خواهیم به یکی از این پارک ها که در جاده نور- محمودآباد است برویم.

سایه درختان و نسیمی که از لابه لای برگ درختان می وزد خاطره ای را در ذهن ثبت می کند که تا مدت ها فراموش نمی شود، در این زمان دلپذیر آرام بگیرید و از همه نگرانی ها خلاص شوید.

قسمت اعظم جاده در دل جنگل آسفالت است که رانندگی آرام تا گوشه جنگل را فراموش نشدنی می کند. کمی جلوتر می توانید به ساحل برسید و در کنار هم از جنگل و دریا لذت ببرید.

در جاده نور به محمود آباد و در میانه راه تابلویی وجود دارد که شما را به پارک جنگلی نور راهنمایی می کند، این منطقه بکر جنگلی که پارک سعیدی آشتیانی نیز نامیده می شود 3600 هکتار وسعت دارد که به گفته کارشناسان. بزرگترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه است.

ورودی غربی این پارک در کیلومتر 5 جاده اصلی نور به محمودآباد قرار دارد و از ویژگی های آن دماغه سنگی با روکش چوبی است. یکی از دلایلی که مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است دسترسی مناسب به جاده ساحلی نور و نزدیک بودن به شهرهای رستم رود، محمودآباد، نور و آمل است.

حتما از پارک جنگلی نور مازندران دیدن کنید

ویژگی های منحصر به فرد پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور در سال 1351 به همت حسین سعیدی آشتیانی – بنیانگذار پارک های جنگلی در ایران طراحی و ساخته شد.

به دلیل نزدیکی این پارک به جاده رستم، چند سالی بود که به همین نام روی آن گذاشته بودند. اما بعدها پارک جنگلی نور نام گرفت و امروزه این پارک به نام موسس آن نیز نامگذاری شده است.

این پارک یکی از آخرین بازمانده‌های جنگل‌های سیل‌آبی ایران به‌شمار می‌رود و مجاورت با دریا و چشم‌اندازهای زیبا از ویژگی‌های آن است.

یکی از نکات جالب پارک جنگلی نور این است که در جاده آسفالته مناسب به راحتی می توانید به قسمت هایی از آن برسید.

پس اگر علاقه مند به رانندگی در جاده های جنگلی هستید، می توانید وارد این پارک شوید و در میان درختان سر به فلک کشیده تعظیم کنید و از مناظر آن لذت ببرید.

بخش‌هایی از پارک جنگلی نور دارای آلاچیق‌هایی برای استراحت مسافران است و مکان خوبی برای برگزاری یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه است. همچنین می توانید فضای خود را در قسمت های دیگر پارک گسترش دهید و از طبیعت و زیبایی آن لذت ببرید.

درختان سر به فلک کشیده، جاده زیبا، درختان کهنسال، حلزون های کوچک سوژه های خوبی برای عکاسی در این پارک هستند و با ثبت آن ها در قاب عکس می توانید سوغاتی خوبی به خانه ببرید.

حتما از پارک جنگلی نور مازندران دیدن کنید

وقتی وارد پارک جنگلی نور می شوید، فقط باید مدتی ساکت باشید تا صدای پرندگان را به وضوح بشنوید. می تواند مکان خوبی برای پرنده نگری باشد و لحظات شیرینی را برای شما رقم بزند.

ضمن اینکه این پارک زیستگاه قرقاول ایرانی نیز می باشد و می توانید این پرنده زیبا را در آنجا ببینید.

اگر گردشگر هستید و دوست دارید این کار را در طبیعت انجام دهید، از پارک جنگلی نور دیدن کنید و در فضای دلنشین آن و در سایه درختان سر به فلک کشیده قدم بزنید.

در هر گوشه از این پارک می توانید زیبایی های طبیعت را لمس کنید و از مناظر لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا