ایران گردی

بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید

تودی تریپ: شهر اصفهان اغلب به خاطر آثار باستانی و اماکن تاریخی اش شناخته می شود. اما بهتر است با مکان های تفریحی و گردشگری دیگری که در شهر اصفهان وجود دارد و گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند آشنا شوید و اگر قصد سفر به این شهر را داریم حتما از آنها دیدن کنیم. پارک جنگلی ناجوان یکی از آن مکان های دیدنی و گردشگری است که می خواهیم در این مقاله بیشتر با آن آشنا شویم، با ما همراه باشید.

پارک جنگلی دیدنی ناژوان

پارک های جنگلی یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری در هر شهری به شمار می روند و به شهروندان و گردشگران کمک می کنند تا در مدت کوتاهی بدون خروج از شهر به طبیعت برسند.

در شهر اصفهان علاوه بر آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی، باغ‌های سرسبز و قدیمی زیادی نیز وجود داشت که پس از بناهای شهر تنها تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده است.

پارک جنگلی ناژوان در حاشیه زاینده رود یکی از فضاهای سبز است که به دلیل قرار گرفتن در جهت بادهای غربی (جنوب غربی به شمال شرقی) و وجود درختان صنوبر متراکم

حتما از پارک جنگلی نایوان اصفهان دیدن کنید

این پارک با بخش های مختلف و امکانات متنوع برای راحتی و تفریح ​​گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. پارک جنگلی نایوان یکی از بهترین مکان های دیدنی اصفهان است که پس از زاینده رود به عنوان دومین میراث طبیعی اصفهان شناخته می شود.

باغ موزه پروانه در پارک جنگلی ناژوان در زمینی به مساحت حدود 2000 متر مربع واقع شده است. بیش از 100 گونه گل و گیاه طبیعی در این باغ موزه دیده می شود که عبارتند از: سیکاد، بوته فردوس، گونه بنجامین، بوته لیندا، فیکوس، آگاو و بگونیا. علاوه بر این گیاهان ذکر شده، 48 قاب حاوی 2200 پروانه رنگارنگ و زیبا در سه محوطه باغ موزه پروانه ها قرار گرفته است.

برای دسترسی به پارک ناژوان اصفهان باید از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی استفاده کنید. متأسفانه اتوبوس یا مترو برای این منطقه قرار نداده اند.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

برای رفتن به پارک ناژوان از استان اصفهان به سمت غرب بروید. ابتدا وارد بزرگراه شهید حبیب اللهی شوید و سپس به میدان سهروردی بروید. از آنجا وارد خیابان الفت شوید و حالا می توانید وارد پارک جنگلی ناژوان اصفهان شوید.

حتما از پارک جنگلی نایوان اصفهان دیدن کنید

جاذبه های پارک نایوان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان دارای مراکز گردشگری و تفریحی زیر است:

باغ پرندگان

باغ پرندگان اصفهان با مساحتی بالغ بر 55 هزار متر مربع در سال 1375 توسط شهرداری اصفهان در بیشه نایوان و حدود 4 کیلومتری غرب پل وحید احداث شد. از نظر طراحی در کشور بی نظیر است.

فضای داخلی باغ پرندگان 17000 متری به قدری زیبا طراحی شده است که علاوه بر رفع نیازهای اکولوژیکی پرندگان، منظره ای زیبا و دلنشین را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. سقف مشبک باغ 40000 متر مربعی بر روی 16 ستون فلزی به ارتفاع 25-32 متر نصب شده است. بیش از 3500 پرنده از حدود 200 گونه مختلف در این باغ نگهداری می شود.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 18:30

تلفن تماس: 37726869 – 37713500

باغ موزه پروانه

مساحت این باغ حدود 2000 متر مربع است که در آن بیش از 100 نوع گل و گیاه از جمله بوته فردوس، بوته سیکاس، بوته لیندا، ارقام بنجامین، واریته فیکوس، گونه بگونیا، آگاو و … وجود دارد. فضای زیبا و دلنشین در آن به صلاحدید بازدید کنندگان است.

حتما از پارک جنگلی نایوان اصفهان دیدن کنید

48 قاب شامل 2200 پروانه زیبا و رنگارنگ در سه قسمت این باغ به نمایش گذاشته شده است.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:30 الی 19:30

تلفن تماس: 37780050

تله محاصره

این بالابر شبیه تله کابین است، اما به جای کابین و کابین محصور، از یک سری صندلی کاملاً ایمن استفاده شده است.

تله کابین ناژوان حدود 1925 متر طول (رفت و برگشت 3850 متر) دارد و دارای 60 صندلی سه نفره برای سواری و نشستن شهروندان و مسافران در این مکان ها در فضای باز و روی درختان و در ارتفاع 24 متری از سطح زمین است. زمین، با سرعتی در حدود 2 تا 3 متر بر ثانیه حرکت کنید و از مناظر زیبای این پارک طبیعی لذت ببرید.

ایستگاه اول سیج تله در ابتدای جاده الفت در ورودی پارک ناژوان و ایستگاه دوم در کنار پارک پرندگان ناژوان در ضلع جنوبی رودخانه قرار دارد و هر دو ایستگاه امکانات رفاهی مناسبی را برای استفاده از شهروندان

ساعات پذیرش: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 بعد از ظهر

تلفن تماس: 95015915

حتما از پارک جنگلی نایوان اصفهان دیدن کنید

اکواریوم

این مجموعه که به عنوان اولین و بزرگترین آکواریوم کشور شناخته می شود در زمینی به مساحت بیش از 3500 متر مربع ساخته شده و شامل یک تونل آکواریوم (دنیای زیر آب) به طول 30 متر و 30 آکواریوم 5 تایی می باشد. -10 متری آکواریوم تاچ و سیلندر آکواریوم های بزرگ چندین مرکز قرنطینه و آزمایشگاه و کادو فروشی و …. انواع گونه های دریایی آب شور و شیرین از نقاط مختلف جهان در این مجموعه جمع آوری شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

ساعات پذیرش: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب

تلفن تماس: 37780013

باغ خزندگان

این مجموعه منحصر به فرد شامل 25 ویواریوم بزرگ و 12 ویواریوم کوچک است که بازدیدکنندگان با گونه های مختلف خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی از جمله مار، مارمولک، کروکودیل و غیره مواجه می شوند.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:30 الی 21:00

تلفن تماس: 37773831

حتما از پارک جنگلی نایوان اصفهان دیدن کنید

شهر بازی

شهربازی ناژوان با بیش از 30 بازی از جمله کارتینگ، سینمای 5 بعدی، پارک بادی کودک و بزرگسال و … در محیطی زیبا و خاطره انگیز در ورودی پارک جنگلی ناژوان پذیرای شهروندان و مسافران است.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 10:00 الی 22:00

تلفن تماس: 37774353

موزه پوسته

مجموعه نمایش داده شده مجموعه ای از صدف ها و جانوران دریایی کمیاب است که شامل بیش از 2000 نمونه از 800 گونه مختلف از جمله نرم تنان دریایی و خشکی، برخی از خرچنگ های آب شور و چندین گونه خارپوستان از سراسر جهان است که در سراسر جهان جمع آوری شده اند. 25 سال.

ساعات کاری: همه روزه از ساعت 8:30 الی 21:00

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا