ایران گردی

بازدید از پارک جنگلی مخمل کوه لرستان

تودی تریپ: یکی از زیباترین جاهای دیدنی استان لرستان پارک جنگلی مخمل کوه است. این پارک 475 کیلومتر مربع مساحت دارد. صخره های این پارک پوشیده از گل است. پارک جنگلی مخمل کوه در شمال شهر خرم آباد قرار دارد. در این پارک اگر دوست دارید کوهنوردی کنید می توانید پیاده روی کنید یا از کوه های آن بالا بروید و اگر دوست دارید در طبیعت پیک نیک داشته باشید می توانید به این پارک بروید و مکان مناسبی برای استراحت و صرف غذا با دوستان خود پیدا کنید. و آشنایان و از فضای جذاب و زیبای این پارک نهایت لذت را ببرید.

آشنایی با مخمل کوهی در لرستان

در حدود 30 کیلومتری خرم آباد مرکز استان لرستان یکی از زیباترین پارک های جنگلی ایران وجود دارد که با طبیعت زیبایش شما را به دنیایی بهشتی می برد. پارک جنگلی مخملکوه در دره تاریخی خایدالو و شمال مخملکوه واقع شده است.

بازدید از پارک جنگلی مخمل کوهستان لرستان

بدون شک پس از رسیدن به این مناظر بی نظیر، درختان بلوط و گلسنگ های سیاه رنگی را خواهید دید که تقریباً تمام سطح کوه را پوشانده اند. در بهار این گلگیرها معمولاً سبز می شوند. انگار این بار کوه لباس سبز مخملی بر تن کرده است. شاید به همین دلیل است که این پارک جنگلی نامگذاری شده است.

پارک جنگلی مخمل کوه با وسعتی در حدود 500 هکتار در بخشی از دره خیدالو قرار دارد و با آب و هوای دلپذیر کوهستانی یکی از بهترین مکان ها برای استراحت و پیک نیک به شمار می رود.

اگر کوهنوردی فعالیت مورد علاقه شماست، پس حتما باید به ماهملکوه بروید. در اطراف این پارک جنگلی و نزدیک روستای پیرجاد منطقه‌ای به نام هفت‌هوز وجود دارد که در مسیر رودخانه‌ای روان قرار دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گردشگران است. در طول این مسیر بارندگی باعث تشکیل دریاچه های زیادی شده و به همین دلیل به آن هفتهوز می گویند.

بازدید از پارک جنگلی مخمل کوهستان لرستان

جذابیت های این طبیعت زیبا و وسیع تنها با اشیاء ذکر شده تمام نمی شود; در قسمت شمالی مخملکوه، آبشار زیبای شبیخون در انتظار شماست. با توجه به حضور بازدیدکنندگان زیاد در این نقطه، امکانات راحت مانند آلاچیق، رستوران و کافه های متعدد برای اسکان و رفاه مسافران قابل مشاهده است.

پارک جنگلی محملکوه بسیار بزرگ است و تمام قسمت های آن دیدنی و جذاب است. به خصوص در فصل بهار. پس فرقی نمی کند به مکان های ذکر شده بروید یا نه، می توانید از تمام مکان های مخملی کوه لذت ببرید.

پارک مخمل کوه که در 35 کیلومتری شمال شرق خرم آباد و در قسمتی از دره خیدالو قرار دارد، منطقه ای کوهستانی است که شامل کوهی مرتفع به ارتفاع 1900 متر، آبشاری زلال و تنگه ای زیبا است. پارک کوه مخملی که یکی از جاذبه های گردشگری ایران به حساب می آید، در واقع بخشی از زاگرس شرقی است. مساحت پارک جنگلی محمل کوه تقریباً 500 هکتار است.

گشت و گذار در پارک جنگلی کوه مخملی

رنگ گلسنگ های مخملی کوه خرم آباد هر فصل با تغییر آب و هوا تغییر می کند.

بازدید از پارک جنگلی مخمل کوهستان لرستان

مثلاً در فصول تابستان، پاییز و زمستان به رنگ قهوه ای یا سیاه سوخته در می آید و در بهار با زاویه تابش نور خورشید روی گلسنگ می توان انواع رنگ های سبز را دید. وقتی مخمل کوه لرستان سیاه می شود، مردم محلی آن را کوه کمر سیاه یا به زبان لری کمر سی می نامند.

جالب است بدانید در پارک مخملی لرستان حیوانات زیادی زندگی می کنند و دریاچه های پر آب پارک مخمل خرم آباد مخزن خوبی برای انواع جانوران است.

پارک جنگلی محمل کوه محل زندگی بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی از جمله پلنگ، خرس، سنجاب، گورکن، سمور، قوچ، کبک و قرقاول است، اما نگران امنیت نباشید زیرا امنیت بازدیدکنندگان توسط گشت‌ها تامین می‌شود. در محمل کوه انجام می شود و این حیوانات آسیبی به بازدیدکنندگان نمی رسانند.

کوه مخملی منطقه ای ییلاقی و کوهستانی است و تابستان های خنک و زمستان های نسبتاً سختی دارد. باران های بهاری و آب شدن برف های باقی مانده در قسمت های مرتفع به گلسنگ های مخملی کوه جان می بخشد، آبشار را پر می کند و طراوت و سرسبزی می آورد.

بازدید از پارک جنگلی مخمل کوهستان لرستان

بنابراین فصل بهار بهترین زمان برای قرار گرفتن در میان طبیعت مخملی کوه لرستان است و این زیبایی در اواسط اردیبهشت ماه به اوج خود می رسد. در این زمان از سال در روزهای پایانی هفته منطقه شلوغ و ترافیک می شود. اگر به قصد شنا به محمل کوه و تنگه شبیخون می روید، تابستان با توجه به دمای هوا بهترین زمان است. در فصل پاییز طبیعت منطقه رنگ و بوی خاصی دارد و از حضور گردشگران کاسته می شود.

گزینه های مختلفی برای اقامت در Velvet Mountain وجود دارد. مناظر زیبا و امکانات مناسب در پارک جنگلی شرایط را برای کمپینگ و اقامت شبانه فراهم می کند. بنابراین اگر عاشق کمپینگ در طبیعت هستید، اقامت یک شبه در کوه مخملی را از دست ندهید. همراه داشتن کیسه خواب، تشک، لباس گرم، لباس اضافی و چراغ قوه الزامی است. اقامتگاه بومگردی ماهی بازان، اقامتگاه سنتی مخمل کوه، هتل شاپور و اقامتگاه بوم گردی کلدار گزینه های دیگری برای اقامت در نزدیکی مخمل کوه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا