ایران گردی

بازدید از پارک جنگلی تنگه چهل چای در گلستان را از دست ندهید

تودی تریپ: پارک جنگلی تنگه چهل چای که به جنگل چهل چای نیز معروف است با مساحتی بالغ بر 59 هکتار در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار دارد. این منطقه در جنگل های خزری و در دامنه شمالی رشته کوه البرز قرار دارد و پوشش گیاهی آن شامل انواع درختان، درختچه ها و گیاهان علفی و درختچه های کف جنگل است.

چشمه های دائمی و فصلی، جریان رودخانه و مناظر طبیعی به زیبایی و خلوص چهل چشمه کمک کرده و آن را به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مینوداش تبدیل کرده است. علاوه بر این وجود جاده آسفالته، نمازخانه، سرویس بهداشتی، خواربار فروشی و رستوران های سنتی این پارک جنگلی را به مقصدی مناسب برای تفریح ​​تبدیل کرده است.

آشنایی با پارک جنگلی تنگه چهل چای

تنگ چهل چای معروف به بهشت ​​در مجاورت شهرستان مینودشت در استان گلستان قرار دارد. پدیده‌های طبیعی چل چای با جنگل‌های انبوه در دامنه‌های کوه و بستر دره، مسیر رودخانه و همچنین چشمه‌های دائمی و فصلی فراوان، مناظر زیبایی از جلوه‌های آفرینش را به دوستداران طبیعت ارائه کرد.

در قسمت جنوب شرقی دشت مینو جنگل ها و تنگه هایی خودنمایی می کند که علاوه بر درختان سر به فلک کشیده و چمنزارهای سرسبز، رودخانه چل چای و چشمه های متعدد فصلی و دائمی چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. جنگل‌های انبوه در دامنه‌های کوه و جاری شدن رودخانه‌ها و چشمه‌های دائمی و فصلی در مساحتی حدود 59 هکتار مناظر زیبایی را پدید آورده‌اند و صدای روان آب‌ها روح هر گردشگری را آرام می‌کند.

حتما از پارک جنگلی چهل چای گلستان دیدن کنید

پوشش گیاهی پارک جنگلی چیل چای در منطقه جنگلی خزری در دامنه شمالی رشته کوه البرز بر اساس طبقه بندی جنگلی ایران قرار دارد و شامل انواع درختان، بوته ها و گیاهان کف جنگلی علفی و بوته ای است.

از نظر توپوگرافی این منطقه تپه ماهوری بوده و آب و هوای آن گرم و مرطوب است. وجود شالیزارهای سرسبز و زیبا با بوی معطر برنج محلی و دم سیاه معروف مینوداش در ورودی این پارک جنگلی، عبور رودخانه ای پرآب از مرکز آن، وجود چشمه های فراوان با خنک و خنک. آب زلال، وجود بوته های تمشک در دو طرف جاده و احاطه شده توسط درختان سرسبز و درختان سر به فلک کشیده، تنها بخشی از مناظر زیبای پارک جنگلی مینودشت است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی مینوداش و مواهب الهی آن و برخورداری از مناظر و جاذبه های طبیعی و تاریخی زیبا و همچنین قرار گرفتن این شهر در قسمت مرکزی و میانی مسیر تهران – مشهد چه از نظر مسافت و چه زمان و همچنین دسترسی به آسان، وجود جاده آسفالته و محوطه سازی برای گردشگری مناسب است.

بازدید از پارک جنگلی تنگه چهل چای گلستان

صدای آب، درختان زیبایی که در هر فصل به شکلی جذاب در می آیند و حال و هوای گردش در جنگل چل چای مینودشت تا حدی که تکه ای از بهشت آنها می گویند، و این نام واقعاً به آن می خورد. اگر شما هم به دنبال یک تعطیلات آرام هستید، نام این مکان را به خاطر بسپارید تا در آینده نزدیک به آنجا بروید.

حتما از پارک جنگلی چهل چای گلستان دیدن کنید

نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، خواربارفروشی‌ها و رستوران‌های سنتی مکان مناسبی را برای سرگرمی مسافران فراهم کرده است.

تنگ چهل چای در هفت کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مینودشت قرار دارد و نزدیکترین روستا به این منطقه روستای کلوکند است. خود مینودشت در کنار محور بین المللی شمال مشهد قرار دارد.

آک چسمه مینودشت: بر فراز تنگ چل چای دو چشمه کنار هم به نام «آق چشمه» با آب ثابت، مناظر بی نظیر و زیبا وجود دارد که باعث می شود خانواده ها و گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

  • ماهی پرش: در بالای آک چشمه، رودخانه به کوه می‌چسبد و در فاصله صد متری آب از مجموعه‌ای سنگی عبور می‌کند که اطراف آن را آبشارهای زیبا احاطه کرده است. زیباترین جنبه این کار تلاش ماهی های کوچک برای رسیدن به قله با پریدن است که باعث شد آنها را «ماهی پرنده» بنامند.

مینودشت در راه تهران، مشهد است. به عبارت دقیق تر، در منطقه مرکزی مسیر تهران – مشهد قرار دارد و می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران باشد. راه دسترسی به جنگل چیهل چای مینودشت بسیار ساده است و جاده آسفالته شما را بدون مشکل به این جنگل می رساند. وقتی به جنگل چل چای می رسید، امکانات تفریحی پیدا خواهید کرد. در این جنگل مناطقی وجود دارد که مسافران می توانند در آنجا بنشینند و لذت ببرند. رستوران، مغازه و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد که اقامت مسافران را راحت تر می کند.

حتما از پارک جنگلی چهل چای گلستان دیدن کنید

مینودشت در راه تهران، مشهد است. به عبارت دقیق تر، در منطقه مرکزی مسیر تهران – مشهد قرار دارد و می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران باشد. راه دسترسی به جنگل چیهل چای مینودشت بسیار ساده است و جاده آسفالته شما را بدون مشکل به این جنگل می رساند.

وقتی به جنگل چل چای می رسید، امکانات تفریحی پیدا خواهید کرد. در این جنگل مناطقی وجود دارد که مسافران می توانند در آنجا بنشینند و از آن لذت ببرند. رستوران، فروشگاه و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد که اقامت مسافران را راحت تر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا