ایران گردی

بازدید از پارک بی‌همتای هفت حوض در مشهد

تودی تریپ: وقتی به مشهد سفر می کنید می توانید با یک سنگ دو پرنده را بکشید زیرا این استان هم جاذبه های زیارتی دارد و هم جاذبه های گردشگری. بنابراین گردشگران می توانند در کنار انجام فرائض زیارتی از جاذبه های گردشگری این شهر نیز دیدن کنند. منطقه هفت خز یکی از جاذبه های گردشگری مشهد است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این منطقه می توانید تعطیلات خوبی را در کنار دریاچه های پر از آب هفت دریاچه داشته باشید.

آشنایی با پارک طبیعی هفت حوض مشهد

پارک طبیعت هفت حوض مشهد در هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد در میان رشته کوه های حلاج در این شهر قرار دارد.

مساحت هفت حوض مشهد حدود 570 هکتار است. فضایی کاملا بکر با آرامشی وصف ناپذیر. این منطقه در فصل بهار با شکوفه دادن گل های زیبای شقایق جذابیت منطقه هفت را دو چندان می کند.

صدای پس زمینه ای که به طور خودکار در این پارک طبیعی شنیده می شود، صدای جریان آب در دریاچه ها است.

بازدید از پارک بی نظیر هفت خز مشهد

این منطقه همچنان یکی از مناطقی است که برای عموم مردم چندان شناخته شده نیست، بنابراین بکر بودن خود را همچنان حفظ کرده است.

اما برخی از گردشگرانی که به مشهد می روند به منظور زیارت به منطقه هفت خز نیز می روند تا گوشه ای از طبیعت زیبایی که در این شهر وجود دارد را تماشا کنند.

در بستر آهکی یکی از شاخه های رودخانه ترغه به سمت بینالود، بر اثر باران اسیدی و جریان هزاران سال آب، گودال هایی وجود دارد که به صورت زنجیره ای به هم متصل شده اند.

در مسیر خود، آب از یک برکه به حوض دیگر می ریزد و در نهایت در کنار رودخانه به جریان خود ادامه می دهد.

گفته می شود از هزار سال پیش آب در این دریاچه ها جاری بوده و امروزه این دریاچه ها جاذبه اصلی این پارک طبیعی هستند. از این رو می توان هفت خز را یکی از رودخانه های اطراف مشهد دانست که طرفداران زیادی دارد.

آدرس هفت حوض مشهد

پارک طبیعت هفت خز در ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر مشهد قرار دارد. این پارک حدود 570 هکتار از این منطقه را در بر می گیرد.

بازدید از پارک بی نظیر هفت خز مشهد

پارک هفت حوض با وجود طبیعت بکر و آرامش وصف ناپذیرش، همچنان یکی از جاذبه های ناشناخته یا کمتر شناخته شده مشهد محسوب می شود. برای برنامه ریزی بهتر برای بازدید از این مکان و دیگر جاذبه های مشهد می توانید از راهنمای سفر مشهد استفاده کنید.

در صخره ها و سنگ های صاف و صیقلی بستر رودخانه تارگ 7 دریاچه زیبا که برخی از آنها به اندازه یک استخر کوچک است تشکیل شده است که گردشگران می توانند در شرایط آب و هوایی مساعد در آنها شنا کنند. سکوت این منطقه و صدای آب روان یکی از زیباترین تجربه های پارک طبیعی هفت حوض به حساب می آید. البته برای رسیدن به این دریاچه ها باید مسیر طولانی را طی کرد، اما زیبایی دریاچه ها به این همه انرژی و وقت می ارزد.

این پارک توسط کوه های خلیج احاطه شده است و برخی از بازدیدکنندگان پس از دیدن هفت دریاچه حتی به پیاده روی یا کوه نوردی در این کوه ها می پردازند.

بازدید از پارک بی نظیر هفت خز مشهد

ناگفته نماند که عکاسی در پارک طبیعی هفت خوزه یکی دیگر از تفریحات است و با سوژه های زیبایی که به دست می آورید از آن لذت خواهید برد.

یکی از جاذبه های این منطقه پیست صخره نوردی و صخره نوردی آن است که برای علاقه مندان و جویندگان هیجان در نظر گرفته شده است و از ارتفاع می توان مناظر زیبای این منطقه را تماشا کرد. علاوه بر این، از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به فواره های پارک، تنوره و کتیبه حلاج اشاره کرد.

مسیرهای این پارک به جز مسیرهای آسفالت محدود پوشیده از سنگ های سنگی است، بنابراین گشت و گذار در این پارک برای سالمندان و افراد کم انرژی دشوار خواهد بود. در این باغ چندین آلاچیق تابستانی و زمستانی وجود دارد که می توانید یک میز پیک نیک را در آنها بچینید. البته امکانات رفاهی دیگری مانند رستوران سنتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ در مجموعه هفت سنگ بستان وجود دارد.

بازدید از پارک بی نظیر هفت خز مشهد

در حال حاضر پروژه های متعددی برای این مجموعه در نظر گرفته شده و در حال ساخت است. البته پس از اتمام این پروژه ها نام پارک هفت حوض بیشتر بر سر زبان ها خواهد افتاد و پذیرای آبرومندانه میهمانان خود خواهد بود. علاوه بر این، این پارک در مجاورت روستاهای پرطرفدار و پر بازدید از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی قرار دارد.

در حال حاضر خودروی شخصی بهترین گزینه برای سفر به پارک هفت حوض محسوب می شود و باید مسیر مشهد به شهر سیدی را طی کنید و به سمت جاده خلج بروید. ورودی بستان از این جاده حدود 3-4 کیلومتر فاصله دارد و بعد از پارک ماشین در آنجا، بقیه مسیر را باید پیاده طی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا