ایران گردی

بازدید از پارک آبشار شاهرود را از دست ندهید

تودی تریپ: پارک آبشار شاهرود با وسعتی بالغ بر 50000 متر مربع یکی از جاذبه های شاهرود محسوب می شود و مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از مناظر زیبا، هوای مطبوع و چشم اندازهای شگفت انگیز است. از امکانات این پارک می توان به باغ وحش کوچک، جاده سلامت با امکانات ورزشی و یک شب اقامت در چادر اشاره کرد.

درباره شاهرود

شاهرود یکی از شهرستان های استان سمنان است. شاهرود بین شهرهای دامگان در غرب، سبزوار و بردسکن در شرق و گرگان در شمال قرار دارد و تقریباً در میانه راه تهران و مشهد قرار دارد. فاصله آن از تهران 412 کیلومتر و از مشهد 510 کیلومتر است.

بیشتر مردم شاهرود فارسی را با لهجه شاهرودی صحبت می کنند. علاوه بر این، ایلات الیکایی و مردم استان گلستان و مازندران که در این شهر زندگی می کنند نیز به زبان مازندرانی صحبت می کنند.

شاهرود نیز مانند سمنان و دامگان از ایالت های قم است.

مساحت شهر شاهرود بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1394، 40 کیلومتر مربع است و 15000 نفر جمعیت دارد.

حتما از پارک آبشار شاهرود دیدن کنید

شاهرود به دلیل قرار گرفتن در جاده مشهد بسیار شلوغ است. این شهرستان از شمال به شهرستان های آزادشهر، علی آباد، رامیان و گرگان در استان گلستان، از شرق به شهرستان های سبزوار و بردسکن در استان خراسان رضوی بسیار شلوغ است. و شهرستان میامی در استان سمنان به شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و شهرستان کر در استان اصفهان و از غرب به شهرستان دامگان در استان سمنان محدود می شود.

شاهرود زیباترین شهر استان سمنان و بهشت ​​دوستداران طبیعت است که شامل کویر، کوه، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل های سرسبز است. علاوه بر این، شاهرود آثار تاریخی، بناهای مذهبی و مساجد قدیمی فراوانی دارد و لقب شهر عارفان را به خود اختصاص داده است. تمام خیابان ها و خیابان های این شهر خوش آب و هوا پر از درختان تنومند چنار است.

اگر در فصل پاییز به این شهر زیبا سفر کنید، با فرشی از برگ های رنگارنگ پاییزی مواجه می شوید که با قدم زدن روی آن ها می توانید از صدای خش خش زیر پای خود لذت ببرید.

حتما از پارک آبشار شاهرود دیدن کنید

در شاهرود می توان چندین آب و هوای مختلف مانند کویر، کوهستان و جنگل را همزمان دید که طبیعت گردان را به این شهر می کشاند.

شاهرود را به دلیل وجود دشت ها، پشته ها، مناطق استپی، تپه ماهور، کوهستان و… که در کوچک ترین مساحت قرار دارند، قاره کوچک یا سرزمین پنج ناحیه نیز می نامند. این تنوع آب و هوایی انواع پوشاک و صنایع دستی را نیز به همراه دارد.

بافت های سنتی این شهر در فهرست میراث معنوی ثبت شده است.

جالب است بدانید که فعال ترین کارگاه های بافندگی در شهرستان کلاته خیج شاهرود واقع شده اند و به همین دلیل این شهر را شهر تنبافی نیز می نامند.

جغرافیا: شاهرود از شمال به استان گلستان، از جنوب به استان های اصفهان و یزد، از شرق به خراسان رضوی و شهرستان میامی و از غرب به دامغان منتهی می شود.

جمعیت: در سال 1395 جمعیت این شهر حدود 150129 نفر برآورد شده است.

دین و مذهب: اکثریت مردم شاهرود مسلمان و پیرو مذهب شیعه اثنی عشری هستند.

زبان و نژاد: مردم این منطقه به زبان فارسی با لهجه شاهرودی صحبت می کنند.

حتما از پارک آبشار شاهرود دیدن کنید

اقتصاد: اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنعت و معدن استوار است. از محصولات مهم کشاورزی منطقه شاهرود می توان به گندم، جو، پنبه، برنج، دانه های روغنی، انگور، هلو، زردآلو و … اشاره کرد و محصولات دامی مانند پشم نیز به نقاط دیگر صادر می شود. در بخش صنعت و معدن می توان به کبریت سازی و پارچه بافی، معادن سرب، منگنز و زغال سنگ اشاره کرد.

آشنایی با پارک آبشار شاهرود

یکی دیگر از مکان های دیدنی شاهرود پارک آبشار است. پارک کاسکاد در واقع یک مجموعه تفریحی در شمال شرقی شاهرود، خیابان شهید صدوقی است. این پارک بزرگ‌ترین پارک شاهرود است و دارای دریاچه‌های بزرگ، آبشار مصنوعی، جاده سلامت، امکانات ورزشی، جنگل و… برای تفریح ​​و سرگرمی

آلاچیق ها و مکان هایی برای کمپ و گشت و گذار دلیل دیگری است که مردم شاهرود و گردشگران را برای گذراندن تعطیلات به این پارک زیبا می کشاند. در تمام روزهای هفته استفاده از این پارک رایگان است و سواری و تفریح ​​در آن می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند.

مکانی مناسب برای استراحت گردشگران و لذت بردن از زیبایی های طبیعی، هوای مطبوع و چشم اندازهای دلپذیر آبشار است.

حتما از پارک آبشار شاهرود دیدن کنید

از امکانات این پارک می توان به آبشار، باغ وحش کوچک، جاده سلامت و کمپینگ اختصاصی اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه بهار و تابستان است.

پارک کاسکاد یا مجموعه آبشار شاهرود مکان مناسبی برای استراحت مسافران و داشتن چشم‌اندازهای خوب است

همچنین این پارک محل مناسبی برای اقامت شبانه برای کسانی است که در طول سفر از چادر استفاده می کنند

آدرس: شاهرود، خیابان شهید صدوقی، کاسکاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا