ایران گردی

بازدید از موزه محلی چابهار

تودی تریپ: حتما حداقل یک بار نام شهر چابهار را شنیده اید. این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی منطقه جنوب کشور است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. نام این شهر به درستی گویای شگفتی های بهار است که در هر چهار فصل سال در این شهر وجود دارد. از سواحل بی نظیر دریای مکران و روستاهای خوش آب و هوا گرفته تا قلعه های باستانی و مکان های تاریخی عجیب، همگی نوید سفری فراموش نشدنی و دلپذیر را به این شهر می دهند.

برای چابهار زیبا و دیدنی

شهرستان چابهار مرکز بخش چابهار و جنوبی‌ترین شهر سیستان بلوچستان است که در نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. کشتی های اقیانوس پیما می توانند به راحتی در اسکله این شهر پهلو بگیرند. بندر چابهار نزدیکترین آبراه به کشورهای محصور در خشکی مانند ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان است.

بازدید از موزه محلی چابهار

چابهار به دلیل موقعیت خاص خود یکی از بنادر مهم تجاری کشور است و سرمایه گذاری های مختلفی در آن صورت گرفته است. این باعث شد که ارتباط بیشتری با دیگر شهرها و کشورها برقرار کند. فردگاه چابهار علاوه بر بندر چابهار، جایی که کشتی های اقیانوس پیما می توانند در آن پهلو بگیرند، میزبان پروازهای مختلفی است که از سراسر ایران به این شهر می روند.

بهترین زمان برای سفر به چابهار را می توان بین ماه های آبان تا اواسط فروردین در نظر گرفت. می توانید در هر روز از سال به این شهر زیبا سفر کنید و از هوای مطبوع آن نهایت استفاده را ببرید، اما هوایی که از ابتدای آبان تا اواسط فروردین تجربه می کنید بهتر از بقیه ایام سال است و گرمای هوا آزار دهنده است. شما کمتر

اگر دوست دارید زمانی به چابهار سفر کنید که شهر خلوت است و تعداد گردشگران در کمترین حد ممکن است، اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان بهترین زمان برای شماست.

بازدید از موزه محلی چابهار

در این مدت به دلیل بدی آب و هوا، گردشگران بسیار کمی را در شهر خواهید دید. در این مدت قیمت هتل ها و اقامت های شبانه کمتر خواهد بود. از طرفی در تعطیلات عید و سه ماه تابستان بیشترین گردشگر را در چابهار خواهید دید و قیمت اقامت در این شهر از همیشه بالاتر است.

گشت موزه در موزه محلی چابهار

موزه محلی چابهار که به عنوان موزه چابهار نیز شناخته می شود، یکی از مکان های دیدنی چابهار است که اکنون در ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار، بازمانده از دوران قاجار، قرار دارد. برخی از بخش های موزه شامل دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی، دوران معاصر، بخش مردم شناسی و کتابخانه است. علاوه بر اینها، در موزه می توانید نقاشی هایی از گیاهان دریایی خلیج فارس و دریای عمان، پرندگان آبزی و ساحلی خلیج فارس و دریای عمان و همچنین نقاشی های دیگر آبزیان را ببینید. حیوانات منطقه

موزه محلی چابهار

موزه محلی چابهار یکی از جذاب ترین جاذبه های این شهر است که در سال 1388 تاسیس شده و توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

بازدید از موزه محلی چابهار

موزه محلی چابهار که در گذشته ساختمان فرمانداری این شهر محسوب می شد، حدود 650 متر مربع مساحت دارد.

بنای قدیمی استان چابهار که از دوران قاجار به جای مانده، اکنون موزه محلی چابهار است. این بنا بر روی سکویی به ارتفاع یک و نیم متر و مساحتی در حدود ششصد و پنجاه متر مربع ساخته شده است که دارای سه در ورودی، مجموعه اتاق، راهرو و … می باشد. این بنا در دو طبقه ساخته شده که قسمتی از آن را سکویی با سقف چوبی و ستون های آهنی احاطه کرده است.

طبقه همکف موزه محلی چابهار

این قسمت شامل اتاق های مربوط به آثار یافت شده در چابهار و استان می باشد که به سه قسمت تاریخی دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی و عصر جدید تقسیم می شود و در هر قسمت آثار مربوطه در ویترین هایی به نمایش گذاشته شده است. بازدید کنندگان.

دوران پیش از تاریخ:

این بخش شامل ظروف سفالی منقوش، کاسه، کوزه، کوزه دسته دار، جام های آجری، کوزه های برنزی و کاسه های مرمری است.

دوره تاریخی:

شامل سفال های منقوش، یک کاسه آجری، یک جام آجری، یک قیف، سکه های دوران ساسانی و یک سقف سفالی از سال 1865 میلادی است.

بازدید از موزه محلی چابهار

عصر مدرن:

شامل تاج سر ساختمان استانداری قدیم، گوشواره، سنجاق سر، تعویذ، زیورآلات، قیف حکاکی شده، مجسمه حیوانات، جام های منقوش (سفال کلپورگان) و غیره.

همچنین تابلوهای مربوط به گیاهان دریایی خلیج فارس و دریای عمان، پرندگان آبزی و سواحل خلیج فارس و دریای عمان، دوکفه ای خلیج فارس و دریای عمان، کوسه ها وجود دارد. خلیج فارس و دریای عمان، لاک پشت های خلیج فارس و دریای عمان، نهنگ های خلیج فارس و دریای عمان، سپر ماهی از خلیج فارس و دریای عمان، سپر ماهی خلیج فارس و دریای عمان در سالن طبقه همکف برای استفاده بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

طبقه اول موزه محلی چابهار

این بخش شامل دپارتمان مردم شناسی و کتابخانه است.

در بخش مردم شناسی ماکت هایی از مردان و زنان بلوچ (مراسم عروسی بلوچ)، کشاورزان بلوچ، ماهیگیران بلوچ، صنعتگران بلوچ و آهنگران بلوچ وجود دارد. همچنین در این قسمت یک زن بلوچ در حال پخت نان است.

علاوه بر موارد فوق، سکه، سامان، ظروف سفره، سبدهای جمع آوری خرما به نمایش گذاشته شده است که نشان دهنده بخشی از فرهنگ مردم این خطه از ایران است.

بازدید از موزه محلی چابهار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا