ایران گردی

بازدید از منطقه گردشگری باجگیران قوچان را از دست ندهید

تودی تریپا _ خدمات توریستی: باجگیران مرکز دهستان بایگیران از توابع بخش دولتی کوچان است که در شمال شرقی استان خراسان رضوی و در سه کیلومتری مرز ایران و ترکمنستان و تقریباً 32 کیلومتری عشق آباد پایتخت این کشور واقع شده است. .

این شهر در مدار 37 درجه و 39 دقیقه طول جغرافیایی و 58 درجه و 25 دقیقه عرض شمالی واقع شده است.

فاصله این شهر تا کوچان مرکز شهرستان 84 کیلومتر و مشهد مرکز استان 214 کیلومتر است. راه های ارتباطی بین عشق آباد و گوچان آسفالت شده است.

باجگیران بر اساس تقسیمات اقلیمی از نوع کوهستانی معتدل است، در ارتفاع 1800 متری قرار دارد، ارتفاع زمین های کشاورزی به حدود 1900 متر می رسد، اما کوه های اطراف به 1500 تا 2500 متر می رسد.

این کوه ها سد بزرگی در برابر بادهای خشن و سرد زمستانی ایجاد می کنند و هوای معتدل تری نسبت به کوچان ایجاد می کنند.

این کوه های مرتفع در جذب بخارات، رطوبت و ابرهای باران زا بسیار کارآمد هستند و میزان بارندگی در این منطقه بیشتر از دشت ها و دشت هایی مانند عشق آباد است.

آشنایی با کوچان

شهرستان گوچان در استان خراسان رضوی و در شمال استان و در مجاورت جمهوری ترکمنستان واقع شده است.

این شهر استراتژیک با توجه به موقعیت جغرافیایی گوچان، مقررات گمرکی، تردد تجاری و مسافری در مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان را کنترل می کند.

حتما از منطقه گردشگری باجگیران قوچان دیدن کنید

ارتفاعات العداغ و مسجد هزار در کوچان تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سردی به‌دلیل هوای جوی ایجاد کرده است.

کوچان در قرون وسطی به هوبوشان و خوجان معروف بود. شهر گوچان در زمان هلاکو خان ​​بازسازی شد. شاه عباس اول برای جلوگیری از حملات ازبک ها و ترکمن ها در این منطقه، مبارزان کرد را به این منطقه منتقل کرد.

در سال ۱۱۶۰ هجری قمری نادرشاه در محلی به نام تپه نادر (یا تپه نادرشاه) در نزدیکی شهر کوچان کشته شد. قدمت آثار تاریخی این منطقه به قرن ششم می رسد.

شهرستان کوچان یکی از شهرهای زیبای استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران است که به دلیل جاذبه های گردشگری متنوع، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

در این شهر به غیر از مساجد و آثار تاریخی، مناطق طبیعی زیبایی مانند پارک ملی تندورا، دره اترک، رودخانه کاشف رود و بسیاری جاذبه های دیگر وجود دارد. در زیر به چند جاذبه گردشگری اشاره می کنیم که در سفر به کوچان حتما باید از آنها دیدن کنید.

از آنجایی که بیشتر مناطق کوچان در کوهستان واقع شده است، توصیه می شود برای سفر به این شهر تا حد امکان لباس گرم همراه داشته باشید. حتی اگر قصد دارید در فصل تابستان از دیدنی های کوچان دیدن کنید. زیرا هوا در قسمت های رودخانه ای و کوهستانی کوچان نسبت به سایر مناطق خنک تر است.

کوچان شهر بزرگی نیست و بنابراین فرودگاه یا ایستگاه قطار ندارد. اگر قصد دارید با هواپیما یا قطار به کوچان سفر کنید، ابتدا باید مشهد را مقصد خود قرار دهید و سپس از آنجا با اتوبوس یا تاکسی به کوچان بروید.

شک نکنید سفر به کوچان به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای زندگی شما تبدیل می شود و بعدا دلتان می خواهد با دیدن تصاویر لحظات بازدید از دیدنی های آن را در ذهن خود مرور کنید.

حتما از منطقه گردشگری باجگیران قوچان دیدن کنید

بازدید از منطقه گردشگری باجگیران

منطقه گردشگری باجگیران یکی از جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است که در 78 کیلومتری شمال شهرستان کوچان و دو کیلومتری جنوب مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد. شهر باجگیران با گذشته تاریخی در 30 کیلومتری عشق آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد.

این منطقه توریستی از آنجایی که در منطقه ای کوهستانی با آب و هوای خوب واقع شده است، جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد. از جمله مکان های مورد توجه مأموران مالیات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دره شمخال تنها دو کیلومتر با شهر باجگیران فاصله دارد و ارتفاع آن به 18 متر می رسد. در کنار چشم انداز آبشار، طبیعت اطراف آن زیبایی خاص خود را دارد. شما همچنین می توانید از تجربه آب بدن لذت ببرید.
  • دره دربادام در 20 کیلومتری شهر باجگیران از دیگر مقاصد جذاب طبیعت گردی در این منطقه است. در وسط این دره رودخانه ای جاری است و درختان بلندی در اطراف آن روییده اند.
  • دره کوسه در 30 کیلومتری شهر باجگیران و در روستایی به همین نام واقع شده است. رودخانه ای پرآب از میان این دره می گذرد.
  • دره کارجاگا در هشت کیلومتری شهر باجگیران قرار دارد و با محیط بکر خود مقصدی عالی برای لذت بردن از طبیعت به شمار می رود. در این دره نیز می توان حیوانات بومی را دید.
  • بازار مرزی یکی از مقاصد خرید در منطقه باجگیران است. این بازارچه در نقطه صفر مرزی همراه با گمرک قرار دارد.
  • سنگرهای جنگ جهانی دوم از جاذبه های تاریخی منطقه باجگیران هستند که در مسیر جاده قدیم قرار دارند و در 15 کیلومتری شهر باجگیران قرار دارند.
  • آرامگاه شهید عباسعلی ایراندوست یکی دیگر از مکان هایی که باید از آن دیدن کنید باجگیران است. شهید ایراندوست یکی از ژاندارم های ایرانی بود که به تنهایی با ارتش روسیه روبرو شد و بر اثر بمباران سنگر به شهادت رسید.
  • بزرگترین تونل شرق کشور با 1080 متر طول از دیگر جاذبه های این منطقه است. این تونل در هشت کیلومتری شهر باجگیران قرار دارد.

از دیگر مکان های دیدنی منطقه گردشگری باجگیران می توان به استخرهای پرورش ماهی، منطقه اسلمه و امامزاده عبدالرحمن اشاره کرد. همچنین امکانات اقامتی مانند مهمانسراها و اقامتگاه های بوم گردی در این منطقه وجود دارد.

حتما از منطقه گردشگری باجگیران قوچان دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا