ایران گردی

بازدید از منطقه جنگلی ششدار ایلام را از دست ندهید

تودی تریپ: تفرجگاه جنگلی ششدار یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین تفرجگاه های شهر ایلام است که در 5 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل زیبایی طبیعت در فصل بهار و پاییز و همجواری با منجل یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری است. از دیگر تفریحگاه ها و جاذبه های ایلام است.

کوه قلاغیران که به عنوان نماد ایلام شناخته می شود در این منطقه از کشور قرار دارد.

آشنایی با جنگل ششدر

تفرجگاه جنگلی ششدار در 5 کیلومتری شهر ایلام و در کنار کوه کالاگیران در جاده ایلام – کرمانشاه قرار دارد و یکی از تفرجگاه های پرطرفدار استان ایلام است.

این منطقه تفریحی به دلیل مجاورت با شهر ایلام و مجاورت با یکی دیگر از تفرجگاه های زیبای طبیعت به نام منجل، به ویژه در فصول بهار و پاییز مورد استفاده گسترده مردم و دوستداران طبیعت قرار می گیرد.

در فاصله بین این تفرجگاه و منطقه منجل، چشمه سرخا و باغ های زیبای سلطان آباد قرار دارد.

در این منطقه کوه معروف کالاگیران قرار دارد که به عنوان نماد شهر و استان ایلام شناخته می شود.

در کنار کوه کالاگیران مناظر بکر و دیدنی وجود دارد که طبیعت آن بسیار بکر و دست نخورده است.

حتما از منطقه جنگلی ششدر ایلام دیدن کنید

این مناطق به پارک جنگلی ششدار معروف هستند البته تلفظ صحیح این کلمه شیشدار است که به مرور زمان به ششدر تغییر پیدا کرده است.

شیش دار در واقع به معنای جنگل انبوه است. منجل یکی از معروف ترین تفرجگاه های استان ایلام است که در کنار پارک جنگلی ششدر واقع شده است.

این منطقه باعث شده تا افراد زیادی برای لذت بردن از حال و هوای بهار در پارک جنگلی ششدار به ششدار سفر کنند.

این منطقه در فصل بهار مملو از بوی درختان گلدار ماشین می شود. سر سبز گلدان شش ضلعی روح انسان را روشن می کند.

حیات وحش این پارک جنگلی شامل حیوانات زیادی نیز می شود.

اما برخی از گردشگران فکر می کنند پاییز در بین فصول دیگر مناسب ترین فصل برای سفر به پارک ششدر است.

تنوع رنگ های این منطقه در فصل پاییز مانند یک عکس است. چشمه های زیادی در ششدر وجود دارد که بر زیبایی و جذابیت آن می افزاید.

نزدیکی پارک جنگلی ششدار به شهر ایلام از مزیت های آن است.

بسیاری از گردشگران و مسافران پس از گذراندن مدتی در این منطقه برای استراحت و اقامت به هتل های شهر ایلام باز می گردند.

آنها همچنین می توانند پس از یک تور طبیعت گردی جذاب در پارک جنگلی زیبای ششدر به مراکز خرید شهر بروند و سوغاتی های شهر ایلام مانند حلوا خرما یا شاطیه، بجی بارساک، رون دان و کله کانجی را خریداری کنند.

حتما از منطقه جنگلی ششدر ایلام دیدن کنید

ویژگی های برتر منطقه جنگلی ششدار

دامنه کوه ها و جنگل های این منطقه پر از درختان بلوط است. البته اگر کمی از قسمت مرکزی جنگل جلوتر بروید درختان بادام را هم خواهید دید. جانوران این منطقه شامل حیواناتی مانند گرگ، کفتار، سنجاب، بز، شغال و گراز وحشی است.

استان ایلام از جمله نقاطی است که در فصول مختلف هوای معتدل دارد. اگر دوست دارید در پاییز در میان برگ های نارنجی و زرد درختان قدم بزنید و خش خش آن ها زیر پایتان دلنشین است، پاییز را برای گشت و گذار در این منطقه انتخاب کنید.

اما اگر دوست دارید شادی جوانه زدن درختان را با بوی شکوفه های بلوط احساس کنید، بهار بوم زیبایی از طبیعت را با این جنگل به شما هدیه می دهد.

روزهای گرم تابستان نیز بهترین فرصت برای تماشای این پارک جنگلی و جلا دادن روح خود است. همانطور که متوجه شدید می توانید این مقصد را با توجه به علاقه خود در هر چهار فصل سال انتخاب کنید.

هیچ تفریحی به اندازه پیاده روی در جنگل های بکر دلپذیر نخواهد بود. پس اگر تصمیم دارید به پارک جنگلی ششدار ایلام بروید، یک جفت کفش راحت بردارید و از آن برای قدم زدن در این جنگل زیبا استفاده کنید.

اگر اهل کوهنوردی هستید، دامنه های کوه قلاغیران را برای صعود به ارتفاعات انتخاب کنید و شاهد این منظره باشید. مطمئنم دیدن مجدد این منطقه در اولین فرصت باعث ایجاد لذت در ذهن شما خواهد شد.

حتما از منطقه جنگلی ششدر ایلام دیدن کنید

اگر پس از توصیف این زیبایی ها تصمیم گرفتید به پارک جنگلی ششدار ایلام بروید، باید این مسیر را طی کنید.

اگر قصد سفر و لذت بردن از دیدنی های ایلام را دارید راه های مختلفی برای رسیدن به این استان وجود دارد. مناسب ترین مسیر از سمت کرمانشاه است که در این صورت از سمت شمال شرقی ایلام وارد می شوید.

این مسیر کوتاه تر است و شما در مدت زمان کوتاهی به مقصد می رسید. اما جاده پر پیچ و خم در انتظار شماست. اگر حوصله سفر در پیچ های تند ندارید، مسیر دوم که از شهر اسلام آباد غربی می گذرد، انتخابی آرام تر و بازتر از مسیر کرمانشاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا