ایران گردی

بازدید از مرداب هسل را از دست ندهید

تودی تریپ: یکی از دلایل اصلی شهرت تالاب هسل رنگ منحصر به فرد آن است.

این تالاب بسته به فصل به رنگ های مختلفی مانند نارنجی، قرمز و سبز تغییر می کند و آن را به سوژه ای جذاب برای عکاسی تبدیل می کند و حتی به آن تالاب صورتی نیز می گویند.

گفته می شود این رنگ های خاص و کمیاب به خاطر جلبک هایی است که در تالاب وجود دارد.

توجه داشته باشید که در سال های اخیر به دلیل ورود ماهی ها به آب تالاب همه خزه های سبز غذای آنها شده است و متاسفانه تغییرات رنگی تالاب دیگر چندان ملموس و قابل مشاهده نیست.

آشنایی با هسل مارش

ایران کشوری زیبا و سرشار از جاذبه های طبیعی است. هر استان ایران دارای گنجینه ای از آثار و جاذبه های تاریخی و طبیعی است که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

یکی از این استان های غنی از دیدنی های طبیعی و تاریخی، استان مازندران است. استان مازندران یکی از استان های زیبا و سرسبز ایران است.

این استان با جاذبه های طبیعی و طبیعت بکر خود به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شده است.

حتما از هاسل مارش دیدن کنید

استان مازندران مانند سایر استان های شمالی ایران از نظر جذب گردشگر بسیار موفق است و راز این موفقیت قطعا طبیعت زیبا و منحصر به فرد آن است.

جاذبه های زیادی در این استان وجود دارد که هر کدام را می توان تجربه ای منحصر به فرد دانست.

بسیاری از این جاذبه ها به قدری بکر هستند که بیشتر گردشگران هنوز چیزی در مورد آنها نشنیده اند. یکی از جاذبه های تقریبا بکر و بسیار زیبای مازندران مرداب هسل است.

هسل در لغت به معنای آب راکد در زبان محلی است.

این تالاب در دل جنگل مشعل قرار دارد و در فصول مختلف رنگ‌های متفاوتی را به نمایش می‌گذارد که شاید وصف زیبایی آن نباشد.

کفش و لباس مناسب برای گردش در جنگل مشعل الزامی است. همچنین باید غذا و آب همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید شب را در این مکان سپری کنید، بهتر است چادر و پتو به همراه داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که مهمترین چیز آشنایی با مسیر است.

از آنجایی که این تالاب در بین گردشگران چندان شناخته شده نیست، هرگز شلوغ نیست و گردشگران می توانند به راحتی از آن دیدن کنند.

طبیعت و ظاهر این باتلاق در تمام فصول سال جذاب است و رنگ های آن در هر فصلی به چشم می خورد و به همین دلیل گردشگران به هیچ عنوان محدودیتی برای بازدید از این باتلاق ندارند، فقط از نظر زمانی باید در نظر داشت که در بهار هوا کمتر خواهد بود.

برای رفتن به مارش هسل ابتدا از جاده چالوس برانید و پس از پلیس راهنمایی و رانندگی به سمت چپ اول بروید.

این مسیر که جنگلی و سیاه است به روستای سینوا منتهی می شود. بقیه مسیر که حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه است باید پیاده روی کرد تا به هسل مارش رسید.

حتما از هاسل مارش دیدن کنید

فاصله چالوس – مرداب هسل

هنگام عبور از جاده چالوس چنان غرق زیبایی جاده می شوید که شاید دیدن زیبایی نهفته در دل جنگل را فراموش کنید. ما در مورد باتلاق گل در میان درختان صحبت می کنیم.

بازدید از Lone Forest Swamp ماجراجویی جالبی به نظر می رسد، پس این بار در جاده چالوس توقف کرده و مسیر خود را به پارک جنگلی فین تغییر دهید.

مرداب هاسل حدود 10 کیلومتر با شهر چالوس فاصله دارد.

رسیدن به هسل داستان دیگری است. گذر از میان درختان و طبیعت بکر جنگل‌های مشعل تجربه‌ای است که برای همیشه در خاطره‌ها می‌ماند.

صدای دلنشین پرندگان در جنگل و پرتوهای خورشید از لابه لای شاخ و برگ درختان شما را به ادامه این مسیر وادار می کند.

در برخی از نقاط جنگل آسمان دیده نمی شود زیرا درختان انبوه و سر به فلک کشیده آنقدر جمع شده اند که به نظر می رسد آسمان دیگری را سبز رنگ کرده اند.

یکی از زیبایی های این مسیر جنگلی این است که هر فصل تصویر جدیدی را به مهمانان خود تقدیم می کند.

به لطف جاده خاکی ایجاد شده در جنگل، پیمایش در این مسیر برای گردشگران آسان است. از جاده خاکی جنگلی می روید و ادامه می دهید. پس از گذشت حدود 45 دقیقه، باتلاق به تدریج از پشت درختان جنگل بیرون می آید.

باتلاق بیضی هسل در وسط بیشه ها قرار دارد. قبل از اینکه به باتلاق نزدیک شوید، میدان وسیعی از چمن را می بینید که درختان زیادی آن را به عنوان دیوار و قلعه ای مستحکم احاطه کرده اند.

حتما از هاسل مارش دیدن کنید

اگر در پاییز از مرداب دیدن کنید، فرشی از برگ در اطراف مرداب خواهید دید. فرشی پر از برگ های رنگارنگ که باتلاق با آن به مسافران خوش آمد می گوید.

جلبک های رنگارنگ به قطر نیم سانتی متر روی تالاب ظاهر می شوند. جلبک هایی که در معرض نور خورشید قرار گرفته اند به رنگ نارنجی و قرمز هستند و جلبک هایی که در سایه درختان بوده اند به رنگ سبز هستند.

پرتاب سنگ به باتلاق، ناحیه راکد و راکد باتلاق را از بین می برد. اما این فقط برای چند دقیقه خواب مرداب تنهایی را مختل می کند. باتلاق هسل هنوز آرام و بی حرکت است، گویی فقط تماشا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا