ایران گردی

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

تودی تریپ: چگانی از سال 1308 یکی از بخش های خرم آباد محسوب می شد و تا زمان اعتلای آن (1386) و آغاز فرمانداری (1388) حدود 80 سال به عنوان بخشداری اداره می شد.

سنگ قیمتی در کشور، تخصص شهرستان چگانی است و این سنگ در دنیا به نام این شهر مشهور است.

شهر زیبای چگانی دارای مناظری سرسبز با آبشارهای دیدنی مانند آبشار دال آو است که با رفتن به این مکان رویایی لحظات متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.

منظره‌ای شگفت‌انگیز که از یک سو گل‌های زیبایی به نام لاله‌های واژگون دارد و از سوی دیگر رودخانه‌ای زیبا از میان آن می‌گذرد که بر جذابیت این دشت همیشه سرسبز می‌افزاید یا از سراب رفت‌خان دیدن کنید که مناظر زیبا و شگفت‌انگیزی را برای هر بیننده‌ای دارد.

آشنایی با چگنی

لرستان یکی از سرسبزترین استان های ایران است که شامل شهرهای سرسبز و شهرهای کوچک است.

یکی از این شهرهای دیدنی شهر چگانی است که منظره زیبایی از طبیعت را در برابر دیدگان همگان به نمایش می گذارد.

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

شهری که در سال 1389 از خرم آباد جدا شد و به عنوان دهمین شهر از ادغام ادارات چگانی و ویزیان به استان لرستان اضافه شد.

گردشگرانی که می خواهند با تور لرستان به این دیار سفر کنند، بازدید از جاذبه های چگانی مانند پل کشکان و آبشار دال آو را در رأس فهرست دیدنی های خود قرار دهند.

بهترین فصل برای سفر به چگانی فصل بهار و تابستان است که با وجود طبیعت سرسبز می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران باشد.

وقتی به این شهر دیدنی سفر می کنید، در کنار تماشای گوشه ای از طبیعت این دیار، اگر به تماشای آیین های لرها علاقه مند هستید، می توانید از اتفاقاتی که در شهرهای دیگر لرستان رخ می دهد نیز دیدن کنید. خرم آباد.

یکی از این رویدادها که در فصل بهار و در ایام نوروز برگزار می شود، جشنواره موسیقی سنتی لری است که در قلعه فلک الافلاک برگزار می شود که با استقبال خوب مسافران و گردشگران مواجه می شود.

یکی دیگر از آیین های سنتی استان لرستان اجرای موسیقی و رقص های سنتی با لباس محلی است که با بازدید از این مراسم می توانید فرهنگ و هنر مردم این منطقه را بهتر درک کنید.

شهرستان چگانی با وجود اینکه در میان رشته کوه زاگرس قرار دارد و دارای آب و هوای مساعد، بارندگی نسبتاً مناسب در طول سال و وجود چشمه ها، سراب ها و رودخانه های خروشان است، اما هزاران سال است که شهر چگانی محل سکونت انسان بوده است. و آثار باستانی و تاریخی غنی را در دل شما جای داده است. علاوه بر آثار تاریخی، وجود مناظر طبیعی زیبا و منحصر به فرد، چگانی را به بهشتی بی نظیر تبدیل کرده است.

ویژگی های سراب رفتخان

سراب رفتخان با آبی زلال در 25 کیلومتری شمال غربی شهرستان چگانی در شرق روستای رفتخان قرار دارد که چشم هر بیننده ای را که در لرستان گردی به این منطقه سفر کرده باشد خیره می کند.

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

در کنار این چشمه درختان زیبای بلوط، باغات انار و گردو و چندین حوض برای پرورش ماهی وجود دارد که جلوه خاصی به این منطقه می بخشد.

این سراب در دامنه‌های سفیدکوه قرار دارد که دارای جنگل‌های زیبای بلوط فراوان است و چشم‌انداز زیبایی را به وجود آورده است تا بازدیدکنندگان و گردشگران بتوانند لحظات خود را در اینجا به تفریح ​​و سرگرمی بگذرانند.

اگر در فصل بهار و تابستان با گذر از جاده ها و معابر روستاهای شهرستان چگانی به سراب رفتان بروید، در مسیر خود می توانید میوه های جدید فصل را که از مزارع و باغات چیده شده و برای فروش بسته بندی شده است، ببینید. کنار جاده و با خرید و صرف میوه ها و تابستان های تازه، روح خود را از گذراندن وقت در فضای دنج و دلنشین این سراب دیدنی لذت ببرید.

سراب رفتخان چگانی جایی است که خروش سراب از سرچشمه تا آرامش و زلالی سراب در پایین دست طبیعتی جانبخش به وجود آورده است و هر مسافری که از این منطقه بگذرد بی شک ساعتی از روز خود را در کنار این سراب خواهد گذراند. سراب و روحش جلا یافت

در کنار سراب رفتخان، کمپ عشایری روستایی را می بینید که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان لرستان برای پذیرایی از میهمانانی است که در سیاه چادرهای خود آماده پذیرایی از مسافران شهر آب و آبشار هستند.

مردم خونگرم و مهمان نواز روستاهای چگانی با تهیه انواع غذاهای سنتی خرم آباد از جمله برنج برنجی (چلو گوش) و آش های محلی با سبزیجات محلی که به دست بانوان کدبانو تهیه می شود لذت سفر شما را چند برابر خواهند کرد. این منطقه

در مسیر سراب رفتخان زیارتگاه امامزاده پیر شمس الدین وجود دارد که این منطقه را جنبه سیاحتی و زیارتی به خود گرفته و بر جذابیت آن می افزاید.

در سفر به لرستان می توانید از دیگر اماکن دیدنی خرم آباد مانند قلعه فلک الافلق، گرداب سنگی، همام گپ، دریاچه کیو دیدن کنید که بزرگ ترین قایقرانان ایرانی در آنجا وقت خود را سپری می کردند.

همچنین اگر می خواهید شب های فراموش نشدنی این سفر را در هتل های این شهر سپری کنید، هتل رنگین کمان و هتل سالیز خرم آباد گزینه های ایده آلی برای اقامت در خرم آباد هستند.

بازدید از سراب رفتخان لرستان را از دست ندهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا