ایران گردی

بازدید از روستای دشت خراسان شمالی را از دست ندهید

تودی تریپا _ خدمات توریستی: پس از عبور از جنگل گلستان به روستایی به نام دشت می رسید. این روستا یکی از روستاهای خوش آب و هوا و ییلاقی شهرستان جایرم است که در 150 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

این روستا به دلیل قرار گرفتن در مسیر زائران شمال کشور به مشهد و ارائه انواع خدمات اجتماعی در این روستا توسط مردم این شهر یکی از روستاهای گردشگری است.

این روستا به دلیل داشتن آب و هوای مطبوع و دشت های سرسبز یکی از زیباترین روستاهای منطقه است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند که از دشت های عالی و کوه نوردی در این منطقه لذت می برند.

این منطقه به دلیل ییلاقی بودن، امکان کاشت تخمه آفتابگردان را دارد که یکی از محصولات اصلی این اقلیم سرسبز و خوش آب و هوا محسوب می شود.

آشنایی با روستای دشت خراسان شمالی

این روستا در 80 کیلومتری شمال غربی گرمه و در مسیر جاده بجنورد – گرگان قرار دارد. آب و هوای این منطقه از نوع معتدل کوهستانی است و به دلیل نفوذ هوای مرطوب دریای مازندران مراتع سرسبز و در برخی نقاط پوشش جنگلی تنک دارد.

حتما از روستای دشت خراسان شمالی دیدن کنید

محیط مناسب دشت در دوره باستان نیز جمعیت محلی را به خود جذب می کرد و امروزه آثار آن به صورت قلعه ها، دخمه ها، تپه ها و محوطه های باستانی خود را نشان می دهد.

روستای دشت یکی از روستاهای هدف گردشگری خراسان شمالی محسوب می شود.

سفر یکی از جذاب ترین فعالیت ها و سرگرمی هایی است که بیشتر افراد در اوقات فراغت خود به آن می پردازند. مردم مقصد سفر را بر اساس علایق خود انتخاب می کنند.

افرادی هستند که گشت و گذار در شهرها را دوست دارند، عده ای هم هستند که سفر به مکان های تاریخی را ترجیح می دهند و بسیاری از افراد دوست دارند به دل طبیعت بروند.

امروزه طبیعت گردی یکی از پرطرفدارترین انواع سفر است و افراد زیادی این نوع سفر را انتخاب می کنند و به طبیعت می روند.

روستاها یکی از مقاصد دوستداران طبیعت است. مردم برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت به مناطق و روستاهای خوش آب و هوا می روند.

ایران از جمله کشورهایی به شمار می رود که روستاهای زیادی در گوشه و کنار خود دارد که دارای آب و هوای پاک و مطبوع در کنار مناظر منحصر به فرد هستند.

روستای دشت یکی از روستاهای ایران است که به دلیل آب و هوا و طبیعت به مقصد بسیاری از مسافران تبدیل شده است.

ویژگی های منحصر به فرد روستای جلگه ای

جاجرم یکی از شهرستان های استان خراسان شمالی است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

این شهرستان که در جنوب غربی استان قرار دارد از شمال با شهرستان مانه و سملقان، از غرب با شهرستان گرمه، از جنوب با استان سمنان، از جنوب شرقی با استان خراسان رضوی، از شرق به شهرستان اسفرین و از شرق به شهرستان اسفرین همسایه است. شهرستان بجنورد در شمال شرقی.

حتما از روستای دشت خراسان شمالی دیدن کنید

این منطقه دارای آب و هوای نیمه خشک، گرم و خشک است و رودخانه هایی مانند رودخانه کال شور و رودخانه فصلی دربند از این شهرستان می گذرد.

یکی از روستاهایی که در این شهرستان وجود دارد و به منطقه ای خوش آب و هوا و ییلاقی معروف است روستای دشت جاجرم نام دارد.

این روستا در 90 کیلومتری شهر جاجرم در حاشیه جاده اصلی مشهد-بودنورد-گلستان واقع شده است و به دلیل وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و همچنین وجود جاذبه های سنتی و صنایع دستی ارزشمند و قدیمی مانند به عنوان بافت شال و قالی بافی که هنوز در این روستا وجود دارد، به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می شود.

این روستا به دلیل داشتن مناظر خاص و زیبا از شهرت خوبی در بین مسافران و گردشگران برخوردار است.

این روستا دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوعی است که باعث شده افراد زیادی آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. در ادامه به توضیح برخی از آنها می پردازیم.

نقاط دیدنی تاریخی

در این روستا می توان آثار تاریخی مختلفی را دید که از دوره های مختلف در این شهر باقی مانده است. از جمله این جاذبه ها می توان به قزل قلعه و سرداب های این روستا اشاره کرد. قطعا دیدن آنها خالی از لطف نیست.

نشانه ها

به هر کجای این روستا که نگاه کنید، مناظر طبیعی مختلفی را می بینید که هر یک از دیگری زیباتر و دلپذیرتر هستند.

درختان جنگلی که لطافت خاصی به محیط بخشیده اند در کنار کوه های مرتفع و چشمه های متعدد منظره ای را به وجود آورده اند که در نقاشی ها به چشم می خورد.

حتما از روستای دشت خراسان شمالی دیدن کنید

اگر دوست دارید کوهنوردی کنید، این منطقه شما را به کوه می برد. اگر دوست دارید در رودخانه ها شنا کنید، می توانید این تفریح ​​را در این روستا امتحان کنید.

طبیعت بی نظیر روستا شما را از هیاهوی شهر دور می کند و لحظاتی پر از آرامش و آرامش را به شما هدیه می دهد.

برای بازدید از این روستا نیازی به پرداخت هزینه ای ندارید.

در این روستا امکانات رفاهی مختلفی وجود دارد و می توانید برای اقامت از اقامتگاه های مطمئن در این روستا نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا