ایران گردی

بازدید از دریاچه فراخین / سفری به دل زیبایی‌های نهان نوشهر

تودی تریپ: به دلیل تنوع آب و هوایی، ایران به طور کلی توانسته است میزبان گونه های مختلف گیاهی و جانوری در مناطق مختلف باشد که در نتیجه مناطق جذاب و توریستی فراوانی در دوردست های خود ایجاد شده است.

استان مازندران یکی از این مناطق است که شگفتی ها و جاذبه های فراوانی دارد و با طبیعت بکر و زیبای خود توانسته مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب کند. دریاچه فراهین یکی از مناطق جذاب مازندران است که در نزدیکی روستای ویسر قرار دارد و موضوع مقاله امروز ما نیز می باشد.

نگاهی به زیبایی های پنهان نوشهر

همانطور که گفته شد این دریاچه در استان مازندران و در نزدیکی روستای کندلوس و بعد از روستای ویسر قرار دارد. درختان زیادی در این منطقه وجود دارد که قدمت برخی از آنها به چندین دهه می رسد. ارتفاع درختان بسیار زیاد است و همه او را در اطراف فراهین احاطه کرده اند. زیبایی آن را تنها زمانی احساس خواهید کرد که به دیدن این دریاچه از نزدیک بروید.

بازدید از دریاچه فراخین / گشت و گذار در قلب زیبایی های پنهان نوشهر

دریاچه فراهین به دلیل شباهت به تالاب، اثر هنری زیبایی است و آب آن از باران و چشمه فراهین تامین می شود. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا به 2200 متر می رسد و همین امر آب و هوای این منطقه را نسبت به سایر مناطق دلپذیرتر می کند.

دریاچه فراخین به عنوان یکی از مناطق دیدنی نوشهر مانند سایر دریاچه های کشور دارای فعالیت های متنوعی است که می تواند در طول تعطیلات برای شما با طراوت باشد و از آنجایی که از تهران تا فراخین تنها سه ساعت فاصله دارد. بهترین انتخاب برای کسانی که می خواهند آخر هفته را در مکانی بکر و آرام بگذرانند. مسیر رسیدن به دریاچه به گونه ای است که می توان با دوچرخه به آن رسید و دوچرخه سواری یکی از تفریحات محبوب مسافران به این مکان است. قایق سواری، عکاسی، کمپینگ و عکاسی منظره از دیگر فعالیت هایی است که می توانید در این موقعیت جغرافیایی انجام دهید.

بازدید از دریاچه فراخین / گشت و گذار در قلب زیبایی های پنهان نوشهر

چند نکته مهم در دریاچه فراهین

  • برای رسیدن به دریاچه باید در مسیری قدم بزنید، پس کفش های مناسب پیاده روی را فراموش نکنید.
  • از آنجایی که هوای جنگل مرطوب است، لباس گرم را فراموش نکنید. لباس های مقاوم در برابر باران و رطوبت برای فصول بارانی ضروری است.
  • اگر قصد اقامت دارید، یک چادر مناسب حشرات و رطوبت همراه با کیسه خواب تهیه کنید.
  • طبیعت یکی از مهمترین میراث ماست، وقتی آتش روشن می کنید مراقب باشید به درختان آسیب نرسانید و در نهایت آن را خاموش کنید.
  • اگر غذایی دارید که بو می دهد، آن را کمی دورتر از چادر نگه دارید.
  • توصیه می کنیم از آب چشمه نزدیک دریاچه ننوشید و آب معدنی به همراه داشته باشید. اگر قصد نوشیدن آب چشمه را دارید ابتدا آن را بجوشانید.
  • تلفن های همراه در این زمینه کار نمی کنند پس بهتر است عزیزان خود را از وضعیت مطلع کنید.
  • در جاده فرعی منتهی به دریاچه هیچ تابلوی راهنمایی وجود ندارد. اگر برای اولین بار است که به این منطقه سفر می کنید، حتما از راهنمای آشنا به مسیر کمک بگیرید.

بازدید از دریاچه فراخین / گشت و گذار در قلب زیبایی های پنهان نوشهر

  • این منطقه پوشیده از برف است، بنابراین هنگام بارش برف به آنجا سفر نکنید. اگر تجهیزات و تجربه سفر زمستانی دارید، زمانی را انتخاب کنید که دو هفته از آخرین برف در منطقه گذشته باشد.
  • قبل از سفر ماشین را آماده کنید و تمام مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید. خودروهای دو چرخ محرک برای این مسیر در فصل زمستان مناسب ترند. بهتر است در زمستان با باد لاستیک کم رانندگی کنید.
  • با توجه به بکر بودن منطقه و جلوگیری از آسیب به اکوسیستم آن، بهتر است با تعداد محدودی سفر کنید و همراه داشتن کیسه زباله را فراموش نکنید.
  • در بین راه امکان خرید و بردن لوازم مورد نیاز وجود ندارد پس آنچه را که نیاز دارید در روستای دلسام یا ویسر ببرید.

بهترین فصل برای سفر

طبیعت همیشه در هر فصل زیبایی خود را دارد. دریاچه فراهین نیز از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور از این قاعده مستثنی نیست. سرسبزی منطقه در این زمان چشمگیر است و سفر در این زمان از سال برای همه امکان پذیر است.

بازدید از دریاچه فراخین / گشت و گذار در قلب زیبایی های پنهان نوشهر

در پاییز، دریاچه و اطراف آن با برگ های پاییزی رنگ می شود. زمین و درختان پوشیده از رنگ هستند و انعکاس درختان در آب جادویی است. در این نقطه جاده از بارندگی لغزنده است و نیاز به ماشین های کار دارد.

سفر در هنگام باران توصیه نمی شود. دریاچه فراهین در فصل زمستان نیز زیبایی های خود را دارد اما به دلیل پوشش برف و کمبود امکانات، سفر در زمستان توصیه نمی شود. مگر اینکه تجربه کافی و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.

راه های دسترسی به دریاچه فراهین

برای رسیدن به دریاچه فراهین دو راه وجود دارد. اگر قصد سفر از تهران را دارید باید بدانید که فاصله تهران تا فراخین حدود 220 کیلومتر است. از تهران به سمت جاده چالوس حرکت کنید، پس از 7 کیلومتر از مرزن آباد وارد سه راهی کجور شوید.

پس از طی 30 کیلومتر به روستای دلسام و سپس به روستای ویسر می رسید. از اینجا به بعد جاده خاکی است و کمتر از 15 کیلومتر جاده پر پیچ و خم باقی مانده است. این دریاچه بعد از قسمتی از جاده قرار دارد که نسبت به زمین های اطراف پایین تر است و با دیواری فرعی از جاده خاکی جدا می شود. شما باید مراقب باشید که از آن عبور نکنید.

بازدید از دریاچه فراخین / گشت و گذار در قلب زیبایی های پنهان نوشهر

اگر به نوشهر نزدیکتر هستید باید از سمت چالوس وارد جاده کمربندی نوشهر شوید و به سمت جاده فرعی معدن سنگ نوشهر بپیچید. پس از طی حدود 20 کیلومتر در دل جنگل به دریاچه فراهین می رسید. نکته اینجاست که آبشار درنو در همین مسیر و نزدیک دریاچه فراهین قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا