ایران گردی

بازدید از دره راگه رفسنجان را از دست ندهید

تودی تریپ: دره راج رفسنجان یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری استان کرمان است.

استان کرمان در بخش مرکزی ایران واقع شده و استانی پهناور با جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

مناطق کویری این استان به قدری بکر و زیبا است که بسیاری از گروه های گردشگری در قالب تور به این کویرها سفر می کنند و از طبیعت وسیع و پیاده روی بر روی ماسه ها لذت می برند و از همه جذابتر تماشای آسمان پرستاره کویر در شب

رفسنجان یکی از شهرهای مهم استان کرمان است و با مرکز این استان حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

رفسنجان دارای جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی است که یکی از جاذبه های گردشگری دره خشم است.

آشنایی با دره خشم

تنگه راگه یکی از مقاصد طبیعت گردی استان کرمان در نزدیکی رفسنجان است. این دره حدود 20 کیلومتر طول دارد و عمق آن به 80 متر می رسد.

بر روی دیواره های تنگه سنگ ها و سازه های زیبایی دیده می شود که شبیه سنگ های تراشیده شده تمدن های باستانی است.

در کنار صخره های خیره کننده، رودخانه همیشه جاری Giudari که از میان تنگه می گذرد، Rage را به مکانی الهام بخش تبدیل کرده است.

حتما از دره خشم در رفسنجان دیدن کنید

راغه در کنار ژئوپارک جهانی قشم و ژئوپارک ارس، سومین ژئوپارک ایران است و علاوه بر زیبایی زمینی، آسمان پرستاره خیره کننده ای دارد که آن را مکانی مناسب برای گردشگری نجومی یا نجومی کرده است.

حیات وحش تنگه خشم در منطقه بی نظیر است و پرندگانی چون عقاب، اژدها و کبک در منطقه آن حضور دارند.

اگر خوش شانس باشید، می توانید گودال هایی را در دل صخره ها ببینید که لانه عقاب هستند.

این دره تنها چند کیلومتر با منطقه حفاظت شده بدویه که پناهگاه آهو در استان کرمان محسوب می شود فاصله دارد و حضور این گونه جانوری در منطقه توسط مردم محلی نیز گزارش شده است.

دره رفسنجان در فاصله کمی از شهر رفسنجان و فرودگاه رفسنجان تنها 20 کیلومتر با دره رفسنجان فاصله دارد. از سوی دیگر این دره در میانه مسیری قرار دارد که دو اثر تاریخی مهم طبیعی کرمان، روستای میمند و کویر لوت در آن قرار دارند.

به جرات می توان گفت که دره خشم به دلیل قرار گرفتن در این منطقه و حتی به دلیل ویژگی ها و جاذبه های متمایز یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری ایران است.

دره راگه رفسنجان یکی از زیباترین مناطق کویری کشور است که در طی آن می‌توانید از 20 کیلومتر پیاده روی در طول دره، پیاده روی و مشاهده اثرات فرسایش خاک لذت ببرید.

اشکال مخروط‌ها و ستون‌های حاصل از فرسایش طاق‌ها، تیغه‌ها و دیوارهای موج‌دار که ارتفاع آن‌ها در نقاطی به ۷۰ متر می‌رسد، از بخش‌های خاص و جلوه‌های جذاب این ناحیه است.

حتما از دره خشم در رفسنجان دیدن کنید

در جاهایی بین ستون ها و میخ های بالا دیواری با اشکال جالب و متنوع وجود دارد. علاوه بر این در کنار دیواره های رودخانه و دره گذرگاه های باریک و عریض دیده می شود.

سوراخ ها و برش های کوچک یا بزرگی در این ناحیه دیده می شود که برخی از آنها طبیعی و برخی دیگر ساخته دست بشر هستند.

دره راگا کجاست

نشانی: استان کرمان، جنوب شرقی رفسنجان، قبل از پل کمربندی جاده رفسنجان – کرمان، دوربرگردان، خروجی بعد از روستای نصیریه

دسترسی: برای سفر به این دره ابتدا باید به شهر رفسنجان برسید، از آنجا وارد جاده رفسنجان – کرمان شوید و پس از عبور از پل حلقه ای و عبور از تابلوی روستای نصیریه کمی جلوتر و به سمت راست وارد یک جاده فرعی شوید. این بار در کویر رفسنجان است که ابتدای آن آسفالت است و به تدریج مسیر سیاه می شود، اگر این مسیر را حدود ده کیلومتر ادامه دهید، در سمت راست تنگه را خواهید دید جاده سیاه خیلی ناهموار نیست و می توانید با ماشین شخصی از آن عبور کنید.

برای بازدید از این دره بهتر است در پاییز و اواخر بهار به این منطقه بروید. در اوایل بهار به دلیل بارندگی های فصلی فراوان در این منطقه و به دلیل قرار گرفتن این دره در مسیر رودخانه، احتمال آبگرفتگی وجود دارد. برای بازدید از دره راگه رفسنجان نیازی به پرداخت هزینه خاصی نیست و فقط باید هزینه سفر خود را شامل شود.
• دره راگه رفسنجان یکی از جذاب ترین و عجیب ترین جاذبه های طبیعی رفسنجان به شمار می رود.

حتما از دره خشم در رفسنجان دیدن کنید

• گردشگرانی که به استان کرمان سفر می کنند می توانند علاوه بر بازدید از دره راغه رفسنجان از دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی استان کرمان نیز دیدن کنند.
• دره راگه رفسنجان گزینه بسیار مناسبی برای طبیعت گردی و حتی کویر نوردان است.
• این دره از نظر زمین شناسی نیز اهمیت ویژه ای دارد و برای تحقیقات زمین شناسی نیز مهم و مفید است.
• گردشگرانی که به دره خشم رفسنجان سفر می کنند می توانند یکی از زیباترین پدیده های طبیعی را از نزدیک ببینند و با گرفتن عکس خاطرات بی نظیری را به یاد سفر خود ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا