ایران گردی

بازدید از جاذبه های گردشگری شفت را از دست ندهید

تودی تریپ: شفت یکی از شهرستان های استان گیلان است که دارای دو بخش و چهار دهستان است که از بهترین ویژگی های این شهرستان می توان به کوهستان های سرسبز و ییلاقی، زمین های زراعی، استخرهای طبیعی، جنگل های با پوشش درختان انبوه اشاره کرد که برخی از آن ها دارای مدت زمان بسیار زیادی هستند. عمر به بیش از هزار سال می رسد و در نهایت نقاط گردشگری معروفی که هر ساله در روزها و اعیاد مختلف گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

شفت شهر کوچکی با بافت روستایی است که در دل کوه های جنگلی گیلان و در قسمت شرقی رشته کوه تلاش قرار دارد.

این منطقه اصیل لقب روستایی ترین منطقه گیلان را دارد و با مناظر زیبا و آبشارهای متعدد در انتظار شماست.

جاذبه های گردشگری و طبیعی Val

آبشار دودوز

آبشار دودوزان در 24 کیلومتری شهرستان شفت استان گیلان و در منطقه کوهستانی و روستایی سیاهمزگی قرار دارد.

پوشش جنگلی انبوه، چشمه های پر آب و رودخانه خروشان و همچنین هوای خنک باعث شده است که این آبشار به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای گیلان معرفی شود.

اگر می خواهید به آبشار دودوزن سفر کنید، بهار و تابستان بهترین زمان هستند. از آنجایی که این منطقه کوهستانی است، هوا همیشه خنک و تقریبا سرد است.

البته این منطقه در فصل پاییز نیز زیبایی خود را دارد و تماشای جلوه رنگارنگ آن خالی از لذت نیست. اما در فصل زمستان به دلیل یخبندان و بارش برف شرایط سفر کمی سخت می شود.

حتما از جاذبه های گردشگری شفت دیدن کنید

استخر طبیعی چاماچا

در روستای چماچا استخری طبیعی به همین نام وجود دارد که محل مناسبی برای شنا برای گردشگران و روستاییان است. چون آب آن کاملا بهداشتی و تمیز است.

استخر طبیعی چاماچا که به استخر ارگانیک نیز معروف است، 14 هکتار وسعت دارد و آب آن از رودخانه های بالادست و بارندگی سالانه تامین می شود.

جاذبه های اطراف این نقطه دیدنی خانه چوبی کوجی و پوشش گیاهی سبز و متنوع است که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

نشانی: گیلان، شفت، روستای چماچا

کلبه وانی و ابرهای دیوانه

اگر در تابستان سفری به شفت داشتید، بازدید از کلبه های ییلاقی وانی در دامنه شرقی کوه ناراب (بام شفت) را در برنامه سفر خود فراموش نکنید.

هوای صاف و طبیعت زیبای این منطقه به خصوص در فصل تابستان شما را شگفت زده خواهد کرد..

ارتفاع این ویلا از سطح دریا بین 1900 تا 2200 متر است و می تواند مکانی امن برای فرار از گرما و هوای سخت باشد.

برای رسیدن به این منطقه زیبا باید کفش مناسب پیاده روی بپوشید و پس از 3-4 ساعت پیاده روی، خود را به آغوش طبیعت زیبای ویلا وانی بیندازید.

این کلبه ییلاقی در بالادست امامزاده ابراهیم و در مسیر امامزاده ابراهیم به کوه نراو و ییلاقی تولاب بره واقع شده است.

اگرچه بهترین مسیر برای دسترسی به این منطقه از جاده امامزاده ابراهیم است، اما می توانید از ویسرود به مزرعه وانی بروید یا از مزرعه طلاب برهم.

نشانی: گیلان، شفت، در مسیر امامزاده ابراهیم به کوه نراو و طولاب بره

حتما از جاذبه های گردشگری شفت دیدن کنید

مکان های دیدنی و هیجان انگیز دیوار گیلان

لاس فالز پشت لپوندان

آبشار لاس پشت لپوندان منطقه ای بکر و کمتر شناخته شده در شهر شفت است. این آبشار در نزدیکی آبشار وازن بن و در روستای لوپندان قرار دارد و نام آن در گویش محلی به معنی آبشاری است که در زیر صخره ها و سنگ ها می روید.

برای رسیدن به آن باید برای 40 دقیقه پیاده روی در مسیر رودخانه در دل جنگل سرسبز آماده شوید تا با لذت بردن از طبیعت رویایی مسیر و شنیدن آواز پرندگان و رودخانه خروشان به این آبشار زیبا برسید.

راه دسترسی به این آبشار وجود ندارد، بنابراین توانسته از آسیب های زیست محیطی جلوگیری کند و دست نخورده باقی بماند.

در این منطقه یک دیوار کوه زیبا و یک غار جالب نیز وجود دارد که به دلیل محافظت از آسیب های محیطی چندان شناخته شده نیست.

نشانی: گیلان، ول، محله لپندان

تالاب سد گیلد

هرچه از زیبایی شفت بگوییم، کم گفته ایم. یکی دیگر از این بناهای شفت، تالاب سد گیلده است که از آب پر برکت آن برای کشاورزی و آبیاری زمین‌های کشاورزی اطراف استفاده می‌شود.

طبیعت زیبای تالاب به 2 قسمت تقسیم شده است. قسمت شرقی آن زیستگاه گیاهان آبزی مانند نیلوفر آبی، چای و لوئیس و قسمت غربی آن بسیار سرسبز و زیبا و دارای وسعت 5.3 هکتار است.

گونه های مختلف جانوری مانند قورباغه درختی، قورباغه معمولی، لاک پشت، جوجه تیغی اروپایی، شغال، مارمولک شکم سبز در قسمت باتلاقی تالاب زندگی می کنند و وجود پرستوهای تیره دریا بر روی گیاهان این تالاب زیبایی آن را دو چندان می کند.

نشانیگیلان، شفت، روستای گیلده

حتما از جاذبه های گردشگری شفت دیدن کنید

بازار هفتگی وال

یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدنی، بازارهای هفتگی این شهر است که در روزهای خاصی از هفته برگزار می شود.

این بازار هفتگی به چهارشنبه بازار معروف است. بازارهای هفتگی یکی از مهیج ترین و مهیج ترین مکان های دیدنی شفت به حساب می آیند و مردم محلی و غیر محلی در این بازار به خرید و فروش می پردازند.

بازار هفتگی شفت محصولاتی مانند برنج، دام، صنایع محلی را عرضه می کند.

مردم محلی شهر شفت هر هفته در روزهای خاصی به این بازار می آیند و محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی خود را برای فروش عرضه می کنند. بازارهای هفتگی این شهر قدمتی طولانی دارد.

پیشنهاد می شود اگر به شفت سفر می کنید، علاوه بر بازدید از دیدنی های شفت، به بازار هفتگی شفت نیز سری بزنید و از صنایع دستی زیبای آن ها خریداری کنید.

یکی از لذت بخش ترین بخش های بازارگردی در این شهر، شاهد شلوغی و شلوغی بازار هفتگی شفت است.

حتما از جاذبه های گردشگری شفت دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا